שבוע האקדמיה במקיף ה'

שבוע האקדמיה במקיף ה'

התלמידים נפגשו פרופ' ודוקטורים בוגרי המקיף.

ארבעה בוגרים שסיימו את לימודיהם במקיף ה' לפני כ-20 שנה נפגשו ביום שישי ם תלמידי כיתות י'-י"ב לפאנל מיוחד במסגרת שבוע האקדמיה. המדובר בפרופ' זוהר קומורגודסקי חוקר בינלאומי במתמטיקה ופיזיקה, ד"ר שמעון אברמוביץ, רופא המנהל מרפאות של ד"ר חרמון, ד"ר יעל אברהם בוגרת הטכניון וחוקרת בתחום הביומימטיקה וד"ר מוריס קריחלי דוקטורנט ברפואת ספורט.

"חשוב שתיהנו ממסלול שאתם בוחרים ואל תוותרו על שירות משמעותי בצבא. תנצלו את ההזדמנויות שהצבא מציע לכם" ציין פרופ' קומורגודסקי שמחלק כיום את זמנו בין מכון וייצמן, אוניברסיטאות הרווארד ופרינסטון ומאיץ החלקיקים בשוויץ. את תחילת דרכו האקדמית החל במסגרת שירותו הצבאי.

ד"ר קריחלי שלמד בכיתת מב"ט (מסלול בגרות טכנולוגית) סיפר איך המורים במקיף ה' מנעו ממנו לנשור מלימודים כבר בכיתה ט'. "המורים הפכו אותי ל'בן אדם'. הכי חשוב שתאמינו בעצמכם ושתקשיבו בשיעורים. חשוב לדעת לשלב את התחום הלימודי ה'חנוני' עם הבילויים עם חברים בערבים. לצד הלימודים צריך לחשוב מה אתה עושה עם מה שלמדת." כיום הוא מנהל שתי מרפאות לפציעות ספורט, אחת מהן עם ד"ר רוסנובסקי רופא נבחרת ישראל בכדורגל במסגרתה וא מלווה את הכדורגלנים במחנות אימונים ובמחנות לפני משחקים.

ד"ר יעל אברהם שעוסקת היום בביומימטיקה, סיפרה לתלמידים כי מסלול הלימודים שלה נקבע כבר בבית הספר היסודי כשגילתה ענין בקשר בין הביולוגיה וכימיה אורגנית. "חשוב שתבחרו במסלול לימודים שמעניין אתכם ובמקביל לבדוק שהמסלול מוביל אתכם לעתיד,  לבחור בצורה מושכלת ולא כלאחר יד. לא פחות חשוב לדעת לנהל נכון את הזמן. מה שהכי מעניין אותי זה לחבר בין האקדמיה לתעשייה".

ד"ר  אברמוביץ הדגיש כי לימודים אקדמיים פותחים דלתות לצד החוויה הסטודנטיאלית. "הורי כיוונו אותי ללמוד רפואה. המחנכות במקיף ה' נטעו בנו ערכים ועודדו אותנו ללמוד ולהצליח בחיים. בזכות הלימודים תגיעו למטרה הרבה יותר מהר . חשוב שתבחרו בתחום שמעניין אתכם אבל אם לא תמשיכו באקדמיה חשוב שהמסלול שבחרתם יהיה פרקטי".

שרון ארגמן, היועצת האקדמית ורכזת מגמת הביוטכנולגיה והביולוגיה במקיף ה': "במסגרת שבוע האקדמיה במקיף ה' התלמידים נחשפו לקריטריונים הנדרשים על מנת להתקבל ללימודים גבוהים, ביקרו בפארק קרסו למדע, נחשפו לפיתוח סודות ההצפנה ולסטארטאפ לחולי ALS, ביקרו במפעל אלת"א ובמרכז הפיזיקה העירוני שם חקרו את נושא התעופה. בנוסף התלמידים צפו בסרטונים שהמחישו שבעזרת כוח הרצון ומוטיבציה ניתן להגשים חלומות ופגשו בפאנל בוגרים מהמקיף שהצליחו במסלול האקדמי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*