"שבוע האקדמיה" בבתי הספר העל יסודיים

"שבוע האקדמיה" בבתי הספר העל יסודיים

מטרת "שבוע האקדמיה" שמפעילים בתי הספר העל יסודיים, נועדה לחשוף את בני הנוער לחשיבות ההשכלה הגבוהה וחיוניותה למימוש החזון והפוטנציאל הגלום בהם. במסגרת זו גם במקיף ו' התקיימה פעילות, אלא ששם המתינה לתלמידים אטרקציה מיוחדת: נווטת מטוס קרב!

א.ה. (שמה של הנווטת) הייתה אחת מהאורחות המרתקות ב"שבוע האקדמיה", במקיף ו'. הנווטת, אשר צמחה מה"פריפריה", תיארה בפני תלמידות החטיבה העליונה, כיצד רכישת השכלה גבוהה סייעה בידה לפתח את כישוריה ואת יכולותיה המנטאליות והאינטלקטואליות, החיוניות לאתגרים הנכונים לה כנווטת קרב.

במסגרת "שבוע האקדמיה" במקיף ו', בניצוחה של היועצת האקדמית דליה בן ארצי, נערכו התנסויות מדעיות מרתקות, נישאו הרצאות מגוונות, הוקרנו סרטים, הועברו שיעורים ע"י תלמידים ונערכו סיורים חווייתיים, כדלקמן:

תלמידי כיתה ח' מדעית, העבירו שיעורי מתמטיקה לשכבה ז', תחת הכותרת: שבוע פאי – "מתמטיקה זה לא רק מספרים". גב' ציונה קריג, נציבת שוויון הזדמנויות, נשאה הרצאה שכותרתה "נשים, קריירה ומה שביניהן". גב' קריג האירה את עיני בנות שכבות י' וי"ב והציעה להן דרכים כיצד לקדם השכלה של נשים, להיאבק בהצלחה כנגד הפלייה ולהשיג שוויוניות לגברים בכל תחום מקצועי.

מלי מרטון, עובדת בכירה ב"אלתא", ריתקה את תלמידי שכבה ז' בהרצאתה על בניית חללית ישראלית ושיגורה לירח. היא תיארה את מכלול הקשיים המאתגרים את צוות המדענים הישראלים, המתחרים בצוותי מדענים מכל העולם, ופרשה בפני התלמידים את הדרכים בהן הצוות הישראלי מטכס עצה כיצד להתמודד עמם בהצלחה, על מנת לממש את החלום להנחית חללית זעירה על אדמת הירח.

תלמידי הכיתות המדעיות בשכבה י', יצאו ליום התנסות חווייתי ומרחיב אופקים במעבדות של מכללת אפקה. המורה לפיזיקה, מוישה רויזין, הפליא את דמיונם של תלמידי הכיתה המדעית, בשכבה ח', בהתנסות מדעית, תחת הכותרת "מנפלאות עולם הפיזיקה", ואילו המורה אולג כצנלסון נטל את התלמידים למסע בעקבות רזי עולם המחשבים. כמו כן התקיימו מפגשים עם בוגרי בית הספר שהגיעו לעמדות רבות משמעות בחברה, בזכות ההשכלה האקדמית שרכשו, כי "הלימודים הם כן הכל"! כדבריהם.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*