רשלנות רפואית מבטן ומלידה

רשלנות רפואית מבטן ומלידה

תחום ההיריון והלידה הוא אחד התחומים הנפוצים ביותר בכל הקשור לרשלנות רפואית. במאמר זה תוכלו לקרוא על הרשלנות הרפואית בתחום ההיריון והלידה ועל הסיבות לכמות התביעות הגדולה כל כך.

רשלנות רפואית באופן כללי

רשלנות רפואית היא הגדרה משפטית שאומרת, שבגין חוסר זהירות או טיפול בלתי סביר, נגרם נזק למטופל. הרשלנות יכולה לקרות בכל תחומי הרפואה, כולל רפואת הנפש, והיא יכולה לבוא לידי ביטוי על ידי ביצוע הליך רפואי לא נחוץ או לא מתאים, מתן תרופה לא מתאימה, אבחון שגוי ועוד.

ביטוי ייחודי

אחד המאפיינים הייחודיים של ההיריון והלידה מבחינה רפואית ומשפטית הוא, שייתכן שההליך בוצע על האשה, אך הנזק נגרם לעובר. לדוגמה, כאשר מבצעים השראה או זירוז של לידה והעובר סובל מכך ואף נגרם לו נזק. דוגמה נוספת היא מקרה, בו כל המשפחה נפגעת: כאשר מבוצעת בדיקה במהלך ההיריון לבדיקת תקינות ההיריון והעובר ולא מאבחנים בעיה קריטית כמו גידולים, תסמונות שונות ועוד. כלומר, מדובר בתחום משפטי, בו מעורבים שני אנשים, ולעתים אף יותר, בעת ובעונה אחת.

רגישות יתר

תקופת ההיריון היא אחת התקופות המרגשות ביותר בחיי כל אחד מאתנו. מלבד זאת, היא גם אחת התקופות הכי מדאיגות בחיינו. במהלך תשעה חודשים, האישה עוברת בדיקות בתדירות שהיא איננה מורגלת בה. בין אם מדובר בבדיקות דם, בדיקות אולטראסאונד, בדיקות וגינליות ועוד. כל זאת, במטרה לשמור על הדבר היקר לה ביותר – התינוק. הרגישות הכרוכה בכל הקשור להיריון ולידה מהווה גורם נוסף לכמות הגדולה של תביעות רשלנות רפואית.

המעבר לבגרות

היות שהרשלנות עלולה לגרום לנזק אצל העובר, אשר איננו בעל זכויות משפטיות בפני עצמו, אלא תלוי באפוטרופוסים שלו, ההתיישנות החלה על מקרים אלו היא ארוכה יותר. בתחילה, באפשרות ההורים לתבוע בגין הרשלנות הרפואית וכשהתינוק מגיע לגיל שמונה עשרה, גם הוא יכול לתבוע בעצמו ואף ניתנת לו האפשרות לקבל את ההחלטה במשך שבע שנים נוספות. כלומר, ההתיישנות על מקרים אלו חלה רק 25 שנים לאחר המקרה.

נושא נפיץ

בשל כל הגורמים שהוזכרו לעיל, התביעות בגין רשלנות רפואית במהלך היריון ולידה הינן נפוצות במיוחד והמהוות חלק עיקרי מכלל התביעות בגין רשלנויות רפואיות. כמו כן, בשל הרגישות של הנושא ובשל הסכומים הגדולים, העומדים על הפרק, מרבית התיקים בתחום זה נמשכים זמן רב עד לקבלת פסק הדין ולעתים אף שנים ארוכות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*