רק בגלל הרוח… רחוקים משב רוח ממלחמה

רק בגלל הרוח… רחוקים משב רוח ממלחמה

רוח צפונית חזקה, זה כל מה שצריך כדי להכניס אותנו למצב מלחמה. רוח צפונית חזקה שתעבור את הרדיוס של העוטף ותגיע לאשקלון, או לאשדוד.

אז בממשלה יגידו שזה עבר את הגבול ועל זה אי אפשר להבליג יותר. יאללה, מבצע צבאי.

מבצע צבאי יגרור מן הסתם את החמאס לירות טילים לכל כיוון אפשרי ואשדוד מין הסתם תהיה בין הראשונות שתספוג.

אתמול שוחרר לרשת צילום של צלם בשם מיכאל גרוזמן, בו נראה בבירור זר בלונים/עפיפון מעל בית חולים אסותא. לא דווח על נחיתה, ולא על שריפה אבל הצילום הוכיח דבר אחד ברור, את פוסט הטראומה שבה חיה העיר מאז צוק איתן לפני 4 שנים.

לא אזעקה, לא נפילה, לא יירוט לא צבע אדום, צילום של זר בלונים/עפיפון… הצליח להביא אנשים לסופר השכונתי לקנות מים מינרלים ושימורים.

כמות ההודעות שקיבלנו למערכת בכדי לוודא אם מדובר במקרה אמיתי ואכן בלון תבערה הצליח להגיע עד אשדוד היתה מדהימה, בעיקר מדאיגה.

אין לנו אישור מפיקוד העורף או מגורם ביטחוני שמאשר שאכן מדובר בבלון תבערה או האם מדובר בחוט שהשתחרר לחוגג יום הולדת שקיבל בלוני הליום כמתנה.

מה שמדאיג בסיפור זה הנזילות לפניקה, כל המצב הבטחוני תלוי בכיוון הרוח ובעוצמתה ונשאלת השאלה איך הגענו לזה? וכמה מזל יש לנו על כל יום שאין רוח ושכל האירוע הזה לא מתקיים בכלל בחורף.

בחורף ישראלי אמיתי יכול בלון תבערה כזה לנחות גם בקרית שמונה או אפילו להתפוצץ בשדה בדרום לבנון ולהביא עלינו את חיזבאללה, לך תסביר להם שזה לא אנחנו זה הם, ובכלל מדובר בבלון שחצה את המדינה ואנחנו לא הצלחנו להוריד אותו כי אנחנו לא יודעים איך…

טילים, מנהרות, מרגמות או פלישה אווירית קטן עלינו… אבל בלונים? זה כבר סיפור אחר.

אז אחרי שהמילה ״עפיפון תבערה״ קיבלה ערך אמיתי בויקיפדיה (אמיתי תבדקו) ואחרי שעפיפונים ובלונים שרפו עשרות אלפי דונמים של שדות ירוקים ופסטיבל ״דרום אדום״ שמתקיים מידי שנה ייקרא ״דרום שחור״ לפחות בשנים הקרובות, אנחנו נצטרך לקום כל בוקר, לפתוח חלון, להרטיב אצבע ולהתפלל שכיוון הרוח הוא לא צפון ושחלילה היא לא נושבת חזק.

ומה שהכי צריך לקוות שזה ייגמר עוד בקיץ, כי בחורף יש רוח. ורוח במציאות של היום קובעת מה בוער.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*