רעידת אדמה: חייבים לזרז פרויקטים של התחדשות עירונית

רעידת אדמה: חייבים לזרז פרויקטים של התחדשות עירונית

ב-16 ליוני התרחשה קרוב לישראל רעידת אדמה בעוצמת 5.2 – מנכ"ל ארגון הקבלנים בעיר: חייבים לזרז פרויקטים של התחדשות עירונית.

"רעידת האדמה בעוצמת 5.2 שהתרחשה במחצית השנייה של חודש יוני כ-200 ק"מ מישראל, מהווה אות אזהרה לחשיבות של קידום כמה שיותר פרויקטים של התחדשות עירונית כמו תמ"א 38 ופינוי בינוי בעיר אשדוד". כך אומר השבוע שלומי בן עזרי מנכ"ל התאחדות בוני אשדוד והשפלה (ארגון הקבלנים).

הדברים נאמרים על רקע המידע שמפרסם המכון הגיאולוגי – שבחלקו הגדול אינו מגיע לידיעת הציבור דרך אמצעי התקשורת, לפיו ב-30 הימים האחרונים התרחשו 30 רעידות אדמה ברמה מעל 2, אחד מהם כאמור 5.2. זאת כאשר באפריל ובפברואר השנה התרחשו שתי רעידות אדמה נוספות ברמה של 3.6 ו-3.8.

שלומי בן עזרי מנכ"ל הארגון: "באשדוד ישנם אלפי יח"ד ומוסדות ציבור שנבנו לפני עשרות שנים והם אינם אמידים בפני רעידות אדמה חזקות. במקרה כזה צפויים נפגעים רבים כתוצאה מקריסה טוטאלית או מקריסה חלקית של בניינים ובתי ספר ישנים. אני קורא לוועדי בתים לעשות ניסיון נוסף ולשכנע את הדיירים להיכנס לפרויקטים לחיזוק הבניינים הישנים אם זה במסגרת תמ"א 38 או במסגרת רחבה יותר של פינוי בינוי".

לדבריו  בשנתיים הקרובות ישנו חלון הזדמנויות, אולי האחרון, לחיזוק בניינים ישנים באמצעות תמ"א בזכות העובדה שהמועצה הארצית לתכנון ובניה החליטה להאריך התוכנית עד לחודש אוקטובר 2022. הוועדה קבעה כי בקשה להיתר שהוגשה לוועדה המקומית עד לתאריך זה – ימשיכו לחול עליה הוראות התמ"א.

צילום: עמית עמילוב

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*