רילוקיישן לאירופה – כיצד להסדיר את סוגיית המיסוי?

רילוקיישן לאירופה – כיצד להסדיר את סוגיית המיסוי?

ישראלים רבים עוברים בשנים האחרונות תהליכים של רילוקיישן – מעבר למדינה אחרת, לרוב למטרת עבודה ספציפית, ולתקופה של מספר שנים לפחות (במקרים רבים מדובר במעבר קבוע). ישנם נושאים רבים שחשוב לדעת ולבצע בטרם נכנסים לתהליך של רילוקיישן, אחת הסוגיות החשובות היא סוגיית המיסוי והדרישות מבחינת פקודת מס הכנסה בכל הנוגע לרילוקיישן? מהן הדרישות מעובדים שיוצאים רילוקיישן בחו"ל ומהי הדרך המומלצת והנבונה ביותר להתנהלות מול רשויות המס וביטוח לאומי במקרה זה?

תקנות חדשות בתחום המיסוי הבינלאומי ומיסוי רילוקיישן

לאחרונה פרסמה רשות המיסים חוקים ותקנות חדשות בנוגע למיסוי רילוקיישן הנוגע לישראלים אשר העתיקו את מקום מגוריהם לחו"ל לצרכי עבודה. התקנות החדשות קובעות דרישות חדשות ותנאים בהם נדרש לעמוד על מנת להיחשב תושב חוץ, באילו תנאים נוכל לקבל מעמד של תושב חוזר ומתי ניתן להפסיק ולשלם מיסים בישראל. בנוסף, קובעות ההחלטות החדשות של רשות המיסים את "יום הניתוק" של תושב ישראל אשר ביצע רילוקיישן, שהחל ממועד זה יוכל להיחשב תושב חוץ וכנגזרת מכך, יתכן ולא יחויב בתשלום מיסים בישראל. יום הניתוק נקבע על פי מספר פרמטרים ומבחנים כמותיים ואיכותיים המצביעים על ניתוק תושבות מישראל  כדוגמת קיום בעלות על נכס בארץ ו/או בחו"ל ומשך זמן השהייה של הנישום ומשפחתו בחו"ל.

טיפול מקצועי ויסודי במיסוי רילוקיישן על ידי רואה חשבון המתמחה במיסוי בינלאומי

תקנות רשות המיסים הן רבות, מורכבות ומסועפות, בוודאי כשמדובר בנושא מיסוי רילוקיישן אשר עובר שינויים ועדכונים מדי כמה שנים. התמורות בנושא מצריכות בקיאות בסוגיות מיסוי רילוקיישן וכדי לפעול בצורה חוקית מחויב כל תושב שמתחיל תהליך רילוקיישן לחו"ל, לפנות לרואה חשבון המתמחה במיסוי בינלאומי  ומיסוי רילוקיישן בפרט. עולם המסים וראיית החשבון הוא עולם רחב היקף ומורכב ביותר, ועל מנת לשמור על האינטרסים שלכם כלקוחות, עדיף שתשימו את מבטחיכם ברואה חשבון בעל ניסיון המתמחה ספציפית בסוגיות אלו. לטענת מומחים בתחום מיסוי הבינלאומי, ישנו בלבול וחוסר וודאות לאחר פרסום התקנות החדשות מאחר ופקודת מס הכנסה והתקנות אינן תואמות פסיקות שנקבעו בבתי המשפט בתחום זה. עובדה המחזקת את הצורך העז בקבלת שירות מרואה חשבון המתמחה בנושא רילוקיישן. ישנם מספר משרדי רואי חשבון בישראל מובילים שמתמחים בנושא מיסוי רילוקיישן והמוכר שבהם הנו משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות' שמנוסה בליווי תושבי ישראל בתהליך רילוקיישן. המשרד מספק ייעוץ מס בינלאומי טרם התהליך ומתווה בפני הלקוחות את דרך ההתנהלות הרצויה מול רשות המסים בישראל.

צילום: אמנון בן שושן

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*