רחובות אשדוד נצבעו חג: כך מסתכם חג המוזיקה השלישי בעיר

רחובות אשדוד נצבעו חג: כך מסתכם חג המוזיקה השלישי בעיר

התזמורת האנדלוסית שהנעימה את אוזניהם של המבקרים במרכז מסחרי רובע ב', מרכז מסחרי רובע א' שהפך לפריז הקטנה למשך יום אחד, נוסעי רכבת ישראל שפתחו את הבוקר לצלילי שיריו של סינטרה בתחנת עד הלום, הסימפונית אשדוד שהביאה הרמוניה לבית החולים אסותא ועוד ועוד: במשך יום שלם שטף חג המוזיקה השלישי את רחובותיה של אשדוד במראות ובצלילים שהביאו עימם יותר מ-100 אמנים – היום שהיה.

חגיגת מוזיקה ענקית נערכה ביום חמישי האחרון במסגרת אירועי חג המוזיקה השלישי בעיר, אשר שטף את רחובותיה של אשדוד עם עשרות מופעים שונים ומגוונים ב-17 מוקדים שונים ובהשתתפות יותר מ-100 אמנים.

אז מה היה לנו שם?

היום המיוחד נפתח כבר בשעה 07:30 בבוקר, כאשר נוסעי רכבת ישראל נהנו ממופע מחווה אנרגטי ושמח בתחנת הרכבת עד הלום. בהמשך ובמקביל, התזמורת הסימפונית אשדוד התמקמה בסמוך לאזור בתי הקפה בבית החולים אסותא והנעימה את אוזניהם של המבקרים.

בו בעת בפסאז' המיתולוגי במרכז מסחרי רובע א', מתחת למטריות האדומות, נפתח הבוקר לצלילי ג'אז משנות ה-50 וה-60, שאנסונים מאת נגן האקורדיון עוזי רוזנבלט וקולם של הזמרים הוותיקים והמוכשרים מרסל צרפתי ויעקב בלשן מאשדוד. במקביל נהנו נוסעי קו 5 של אפיקים ממופע רחוב צבעוני ואנרגטי שהנעים את זמנם במהלך הנסיעה, כשבלובי בית החולים אסותא התמקמה תזמורת בית החולים בהרכב קאמרי משובח.

לאחר הפסקת צהריים בת מספר שעות בודדות החלו מופעי הערב בשישה מתחמים שונים במקביל. באמפי מונארט נערכה מסיבת Open sky לנוער עם רשימת מופעים של מוזיקאים צעירים בני נוער תושבי אשדוד, שעלו בזה אחר זה – פרויקט מקורוק שמשלב טקסטים מהמקורות, הספוקנוער שביצעו קטעי שירה מדוברת לצלילי גיטרה, להקת אקדמיס והלהקה הייצוגית של מקיף ט' שהפציצו ברוקנ'רול חשמלי. לאחריהם עלו אמן ההיפ הופ ליאור 'הולידיי' קוגן, הראפר איליה סאנשיין במופע חשמלי וצמד ההיפ הופ העולה מבוא הדודאים במופע אנרגטי וסוחף.

במרכז מסחרי רובע ו' נהנו העוברים והשבים ממופע מוזיקה חליג'ית אותנטית ובמרכז מסחרי רובע ב' נהנו הבאים מקונצרט פרח לימון של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, שללא ספק השאיר טעם של עוד.

במרכז מסחרי רובע ד' נהנו הילדים ממופע מוזיקלי תיאטרלי של כוכבי גוט טאלנט, הלא הם 'תיאטרון אספלט' שסחפו אחריהם תשומת לב רבה לקול קריאות מהקהל. בהמשך ניתנה הבמה למוזיקאים ילדי אשדוד שעלו בזה אחר זה לצד מנחה הערב ומנהל הבמה המוזיקאי היוצר אסף איינהורן.

רגע מרגש נרשם ברחבת המרכז המסחרי כאשר 30 חברי להקת שווים, המשלבת בני נוער עם צרכים מיוחדים, ביצעה מספר שירים וללא כל צל של ספק הרטיטה את ליבם של הנוכחים.

בטיילת החוף החדשה עלו בזה אחר זה מוזיקאים יוצרים מקומיים במופעים מקוריים משיריהם. בין האמנים וההרכבים שהשתתפו: חנה גור ששילבה שירים מהאלבום החדש, דן ברגר במופע אקוסטי, המוזיקאי המוכשר גיא אמסלם שהקדיש משיריו לדודו חגי נקש (ז"ל), המוזיקאי הצעיר יוהן סעדון, להקת יוניסון במופע רוקנ'רול חשמלי, זמר הנשמה רפאל בן אברהם, קרן בן נעים ואופק אביליה. את הערב חתם אמן הסינתיסייזר, המוזיקאי יוגב אמסלם במופע משולב גיטרה חשמלית.

הבמה המרכזית הייתה ללא ספק במרכז מסחרי רובע א' אשר נצבע ניחוח פריזאי – שולחנות בתי הקפה כוסו במפות לבנות עליהם בקבוקי יין ששימשו כאגרטלים לפרחי הרוזמרין שבתוכם, כשעל הבמה – למול מאות משתתפים, עלו בזה אחר זה הרכבים משובחים בהם: סלה קולקטיב במופע ג'אז ים תיכוני מקורי, דבורה בנסולי שאירחה את החצוצרן אדיר כוכבי במופע שאנסונים בעיבוד מקורי, הזמרת פרנסואז' שעלתה במופע ג'אז צרפתי עם הרכב מלא ואבי טולדנו שחתם את הערב וכבש את לב הקהל שהריע בהמוניו.

אם לא די בכך, במוזיאון לתרבות הפלשתים נערך מופע מיוחד של היוצרת תהל, המשלב מיצב אורות בהשראת תערוכת "מאורי האש" שנפתחה לאחרונה במוזיאון, במסעדת ארמיס נערך מופע ג'אז בניחוח לטיני ובסאבו בר התארחה להקת אטלנטיקה במופע רוקנ'רול משובח.

במקביל, בחצר בית האמנים על שם אריה קלנג, עלה לבמה אביתר בנאי האחד והיחיד למופע סולו גיטרה ופסנתר. במהלך המופע שילב בנאי משירי עבר ומשיריו החדשים, מה שללא ספק גרם להנאה צרופה בקרב המשתתפים.

לצד חלקי החילוף וריח שמן המנועים שניגר באוויר, במוסך גדי שבאזור התעשייה החל ג'אם סשן רוקנ'רול צעיר ובועט שנמשך עד השעות הקטנות של הלילה, כשבמקביל בפאב הפיגאל נערכה מסיבה אלקטרונית מקפיצה בניצוחו של מי שאמון על הקו המוזיקלי במקום, הלא הוא YODAN (יהודה), האחד והיחיד.

חג המוזיקה התקיים במסגרת הפעילות של 'מרחב יצירה אשדוד' החברה העירונית לתרבות ופנאי, במטרה להעניק במה ליוצרים מקומיים בעיר ולקדם תרבות ואומנות מקומית איכותית במרחב הציבורי.

מי שהוביל את היום המיוחד אלו הם אמנים מקומיים בעצמם, בראשם המוזיקאי והיוצר יניב נחמני, האמון על הניהול האומנותי זו השנה השלישית ברציפות, ולצדו המוזיקאים רונן הרוניאן ואסף איינהורן, וכן המפיק הצעיר שמואל סרדינס.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*