רוצים לשפר את כספי הפנסיה שלכם? תקראו

רוצים לשפר את כספי הפנסיה שלכם? תקראו

בכל חודש אתם מקבלים משכורת. בתקופה בה מתבצעת ההפקדה לחשבון, אתם מקבלים גם את התלוש החודשי מודפס או בגרסה מקוונת לאי-מייל. האם יצא לכם לבדוק פעם כמה אתם מפקידים מדי חודש מתוך המשכורת לפנסיה העתידית?

איך אפשר לקבל פנסיה יותר גבוהה?

ההפרשה לפנסיה בישראל היא נגזרת של משכורת העובד בשיעור של 18.5% מהמשכורת, כאשר המעסיק מפריש 12.5% (לרכיב התגמולים והפיצויים) והעובד מפריש 6% ממשכורתו. הכספים הללו מצטברים בקרן פנסיה על פי בחירתו של העובד ותופחים עם השנים. קרנות הפנסיה השונות משקיעות את הכספים באפיקים שונים ומחלקים את התשואה בין החוסכים.

במידה ואתם מעוניינים לקבל פנסיה גבוהה יותר, תוכלו לשנות רכיבים שונים במאפייני הפנסיה. ניתן לשנות את הגוף הפיננסי המנהל את הקרן, את המכשיר הפיננסי באמצעותו אתם חוסכים וכן לבחור בחברה הגובה תשלום נמוך עבור ניהול הקרן. חשוב לדעת כי דמי הניהול נגבים בכל חודש כשיעור קבוע מההפקדה עצמה וכן שיעור נוסף מהכספים שהצטברו בקופה.

מה ניתן לעשות כדי לחסוך סכום גדול יותר?

כיום, ניתן לבחור במכשירים פיננסיים נוספים המאפשרים להגדיל את הפנסיה שתקבלו כאשר תפרשו לגמלאות. אחד הכלים הבולטים הוא "קופת גמל להשקעה". מדובר בחיסכון המאפשר לכם לחסוך גם לפנסיה, אליו תוכלו להוסיף עד 70,000 ₪ בשנה. במידה ותזדקקו לכספים שהוספתם לפני שאתם יוצאים לגמלאות, תוכלו להוציאם מהקרן ללא קנס ולשלם רק מס על רווחי ההון – אם החיסכון צבר רווחים מהתקופה שבה בצעתם את ההפקדה ועד ליום בו משכתם את הכספים.

האם ניתן להעביר את קופות הפנסיה ממקום למקום?

כל מקום עבודה מציע בדרך כלל קרן פנסיה של גוף השקעות עמו הוא מתקשר באופן קבוע. אך, חשוב לדעת, כי כל עובד רשאי לבחור באיזו חברה ובאיזה מסלול ירצה לבצע את החיסכון הפנסיוני. בדרך כלל בגיל צעיר יותר יש נטייה לבחור במסלולים הכוללים גם השקעות בעלות סיכון רב יותר מאשר בגיל מאוחר. את החיסכון הפנסיוני מתחילים כבר מגיל עשרים (נשים) או עשרים ואחת (גברים) החל מהחודש השלישי לעבודה. אך, אם הייתה לכם הפרשה קבועה לקרן הפנסיה בעבודה הקודמת ולא הפסקתם לעבוד בין שני המקומות – ההפרשה לפנסיה תתבצע מהיום הראשון בעבודה החדשה.

לסיכום, אם אתם מעוניינים לקבל סכום גבוה יותר בתקופת הפרישה, אתם יכולים לבצע מספר שינויים לפנסיה שלכם. ראשית, בחרו בגוף פיננסי המציע קרן פנסיה עם דמי ניהול מופחתים. אל תתביישו לשאול מה הסכום שאתם משלמים בכל חודש עבור ניהול ההפרשות לקרן? וכן מה הסכום שאתם משלמים לניהול הסכום המצטבר בה? לאחר מכן וודאו כי אתם במסלול הפנסיוני המועדף המתאים לגילכם. לבסוף, אם יש לכם בכל חודש יתרה פנויה שתרצו לחסוך, תוכלו לפתוח קופת גמל להשקעה ולהתחיל להגדיל את החיסכון הפנסיוני חודש אחר חודש.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*