רוח ההתנדבות עוברת בדם

רוח ההתנדבות עוברת בדם

פעילי מינהלות הרבעים מהווים מכפלת כח התנדבותי יוצא מגדר הרגיל. הם מעלים תרומה משמעותית בכל עבודת המינהלות ומשמשים אנשי קשר לקהילה. מיחזור וניקיון, טיפוח סביבה ותפעול, חינוך ורווחה, בטיחות בדרכים וסיירות הורים. כל אלה ועוד הם רק מקצת מהמשימות שהם לוקחים על עצמם, בהתנדבות, ועושים זאת באהבה גדולה ומתוך תודעה אזרחית מפותחת. עכשיו זה ברור, רוח ההתנדבות עוברת מאם לבן.

את פעילי המינהלות מלווים סיפורים רבים המתארים את הווי הפעילות, המפגש עם הציבור, אירועים חריגים שזכו לפתרונות יצירתיים, אנקדוטות משעשעות וחוויות מסעירות המתגלגלים בין ציבור המתנדבים ומעלים בקרבם לא מעט חיוכים של סיפוק והנאה. כך סיפורם המופלא של אמא ובן המתנדבים במינהלות הרובעים, כל אחד במינהלת אחרת, המהווים דוגמא מובהקת להתנדבות קהילתית ולרוח המפעמת בקרב אלה המוכנים לעשות למען זולתם. היא – רחל אוורטה, האמא, מתנדבת במינהלת י"א. הוא – יוסי שטרית, הבן, מתנדב במינהלת י"ג. היא פנסיונרית, הוא (43) סוכן נדל"ן. שני אנשים קרובים מאוד, פעילים בשתי מינהלות שונות וברובעים רבים, עוסקים בפעילות התנדבותית קהילתית וחשים סיפוק בפעילותם.

אהרון מור, רכז קהילתי של מנהלות הרבעים, אחראי על גיוס פעילים, הכשרתם לתפקידם ההתנדבותי וליווי הפעילים עד לשילובם במינהלות ובקהילה. הוא עושה זאת יחד עם דני יצחק ועם ראשי המינהלות הפרושים בעיר. בתוך כך הוא מציין את המקרה המיוחד הזה כדוגמא לתופעה ערכית שבה רוח ההתנדבות מתעצבת כבר בבית והבן הולך אחר אמו.

"אני פעילה באזור י"א, אזור מגוריי, ובאזורים אחרים משום שזו העיר של כולנו" מסבירה רחל אוורטה ומציינת בפשטות רבה כי רצונה לקדם נושאים הקשורים בניקיון ואיכות הסביבה כי "איכפת לי מהסביבה ומהעיר שלי". כדוגמא היא מביאה את בקשתה של אחת התושבות ברובע י"ז שביקשה לטפל בדיונה שמול ביתה ולנקות את האזור, או הפעילות שהיא עושה בקרב הציבור בנושא מיחזור והפרדת הפסולת לשני זרמים.

הבן, יוסי שטרית, פעיל מאוד ברבעים י'-י"ג וגם הוא שם דגש על נושאי סביבה וקהילה. "יוסי אדם מאוד אכפתי והוא מסמל את הדור הצעיר יותר שטרם יצא לפנסיה, ומוכן להתנדב למען הקהילה" אומר אהרון מור ומשבח את עבודתו המסורה והיותו דוגמא לאחרים. שטרית עצמו מציין כי הוא לקח דוגמא מאמא שלו והוא מאמין כי גם ילדיו ילכו בדרך זו. "אין כמו הדוגמא האישית. היא הגורם החינוכי הראשון במעלה" הוא אומר.

אוורטה לא מסתפקת רק בפעילות ההתנדבות אלא משמשת שגרירה לעיר אשדוד. "אני מבקרת את בתי ברעננה ורואה שהם לא מגיעים לרמת הניקיון של אשדוד" היא אומרת בגאווה ומציינת לשבח את קפיצת המדרגה שעשתה העיר עם תוכנית מינהלות הרבעים שהביא ראש העיר ד"ר לסרי. "המנהלות תרמו מאוד לאשדוד ואני שמחה שבאים ללמוד מאתנו על התוכנית ועל הפעילים" אומרת אוורטה ומציינת "הגיעו אליי אורחים מקנדה שהתלהבו מאוד מאשדוד, אך התלהבו גם מהניקיון ומעבודת המינהלות".

שטרית הבן אומר שחשוב לשלב את דור הצעירים בפעילות ההתנדבותית. יש להביאם למעורבות ולגילויי אכפתיות, לחנכם שצריך לתת ולא רק לקבל וליצור אזרח פעיל השומר ומשפיעה על סביבתו. "עברנו הכשרות כיצד להיות פעיל קהילתי, ע"י אנשי מקצוע מ'מכון יוספטל', ועל כך יש להודות לעירייה שהיא משקיעה בפעילים ורואה בהם שותפים לעשייה" הוא מסכם.

ראש מינהל התפעול שלמה רוטנברג, העוקב אחר עבודת המינהלות ואחר פעילות המתנדבים, גאה במקרה הנ"ל ורואה בזה נקודת ציון חשובה בעברת לפיד האש מאם לבן. "אנחנו רוצים לראות את תופעת הפעילים כחלק אינטגרלי מהחינוך שלנו, מהערכים שלנו ומההתייחסות שלנו לסביבה" הוא אומר ומציין כי "רצף הדורות הוא פרמטר מובהק למשמעות החינוך הזה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*