רובע טו׳ נלחם על הבית

רובע טו׳ נלחם על הבית

תושבי רובע טו׳ לא אהבו בלשון המעטה את תכנית הבניה החדשה לפיה 750 יח׳ דיור יחליפו את החלום של המתנ״ס המיוחל מוקף פארק ירוק. לראשונה בתולדות העיר יוצא רובע שלם למאבק עירוני על זכותו לעצור החלטת מועצה תמוהה שבאה לשנות באופן דרסטי את אורח חיי הרובע.

נזכיר שרובע טו׳ נחשב לאיכותי ונמצא במצב סוציו-אקונומי די גבוה, הרובע בחלקו הגדול מורכב מוילות בשווי של 5 מיליון ש״ח ומעלה ומבניינים שדירת 4 חד׳ לא יורדת מ-1.6 מיליון ש״ח ולפעמים גם הרבה יותר.

ברובע 2 בתי ספר יסודיים: ״רבין״, ו״אופק״ שהגישה אליהם בבקרים מוגבלת במיוחד, חובה על כל מתכנן להתייצב בין השעות 7:50 ל-8:00 ב-2 בתי הספר כדי להבין באיזו כמות של רכבים ותנועה מדובר.

מפגש

ההזמנה שנשלחה היום

אחת מהסיבות המרכזיות להחלטת המועצה לגבי מבצע האיכלוס היא שהדירות המשווקות מיועדות ברובן לזוגות צעירות, המשמעות של 750 דירות לזוגות צעירים היא בין 1,300 ל-1,700 ילדים נוספים במערכות החינוך הקיימות, המשמעות הנוספת היא כ-1,000 רכבים נוספים שיוצאים בבוקר ומצטרפים לאותו צוואר בקבוק.

תושבי הרובע הוזמנו מהיום למחר לכנס שאורגן ע״י העירייה, כנס שיתוף ציבור, קבוצת וואצאפ וקבוצת פייסבוק הוקמו וההתלבטות למחאה עוברת בין להחרים את הכנס ל-להגיע עם שלטים ולהפגין.

אשדוד מעולם לא היתה עיר של מחאה אמיתית, למעט הפגנת הדיור בשנת 2011 לא זכורה מחאה אמיתית בעיר, גם עבור פרוייקט התחבורה שעוברת העיר לא הצליחו המארגנים והמתנגדים להוציא את התושבים לרחובות באופן עקבי.

האם מדובר בעוד מחאת פייסבוק שתגלוש מהר מאוד למאבק פוליטי (עוד שנה וחצי בחירות) ותאבד מהר את משמעותה הציבורית תמורת קרדיטים? או שהפעם הלכה עיריית אשדוד על גחלים לוהטים והכוויה הכואבת בדרך…

ימים יגידו.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*