רגע לפני רכישת דירה, אל תשכחו נסח טאבו

רגע לפני רכישת דירה, אל תשכחו נסח טאבו

מדוע עלינו להקדיש מחשבה לנסח טאבו בעת רכישת דירה

עבור רובנו הגדול, רכישת דירה היא שיאו של תהליך ארוך ומתיש. מעבר לחיפושים הארוכים אחר הנכס המושלם, הממוקם היכן שרצינו, בגודל והאיכות הרצויה וכמובן במחיר המתאים ליכולתנו, עלינו כמובן להשקיע מאמץ בבירוקרטיה הנלווית. ההשקעה הזו היא בדרך כלל חלק אשר רוב הרוכשים נוטים להתעלם ממנו, עד שחסכו את הסכום הדרוש לקניית דירה ועברו את תהליך החיפוש, כל אשר ברצונם לעשות הוא להתחיל לרהט ולעבור לביתם החדש. עם זאת, חלק מהבירוקרטיה הזו, ובהכרח נסח טאבו, הינם חיוניים לביצוע עוד לפני רכישת הדירה. נסח טאבו מפרט לנו את כל המידע אשר אנו צריכים לדעת על הנכס אשר אנו קונים, מידע אשר לא קשור לאיכות הבניה, שיפוצים וכדומה. למעשה, מדובר בפירוט משפטי, אשר מגדיר לנו את מצב הקרקע והנכס על פי חוקי מדינת ישראל, ובכך קובע האם כדאי לנו לרכוש את הנכס ומהם האילוצים הכרוכים בקנייה.

מהו סוג המידע אשר יופיע בנסח טאבו

בנסח טאבו יופיעו כאמור כל הפרמטרים הקובעים את מעמדו החוקי של הנכס בארץ. בין השאר יופיע המידע הבא:

אתר עתיקות: על פי חוקי מדינת ישראל, בנייה באתר עתיקות מחייבת את היזם עצמו להזמין את רשות העתיקות, ולממן מכיסו חפירות חילוץ והצלה לכל הממצאים אשר ימצאו בקרקע. מאחר ומדובר לעיתים בהשקעה של סכום כסף לא מבוטל, שלא נכלל בתכנית ההשקעה המקורית, לאנשים פרטיים זו עשויה להיות מכת מוות כלכלית. לכן, חשוב לבדוק בנסח טאבו את מאפייני השטח של הנכס. בדיקה זו כמובן פחות חשובה בעת רכישה של דירה בבניין דירות גדול.

תנאי החכירה: רוב אדמות המדינה אינם נמצאות בבעלות פרטית, אלא הוחכרו ליזמים. משמעות המילה החכרה היא מעין השכרה לטווח ארוך, בדרך כלל עד מאה שנים. תנאי החכירה קובעים בין השאר לכמה זמן תקפה רכישת האדמה של הנכס, ובמידה וההחכרה המקורית לא הורחבה, יתכן ומדובר בעשרות שנים בודדות.

הסכמים ותנאים מגבילים: לעיתים נכס נמכר ומועבר תוך קביעת הסכמים בין המוכר לקונה על השימוש בנכס. הסכמים אלו תקפים גם לרוכשים הבאים בתור, אשר יתכן ויהיו מוגבלים מהסכמים כגון הסכמי שימור, או סיכומים לגבי אופן הפעלתו של הנכס והצורך אשר הוא יכול לשמש. כל המידע הנ"ל יופיע כאמור בנסח טאבו באופן מסודר.

ניתן להיעזר בעורך דין לצורך העבודה למול נסח טאבו

מאחר ורובנו איננו נוהגים להתעסק בבירוקרטיה הנלווית לרכישת דירה באופן קבוע, המידע הרב אשר יופיע בנסח טאבו עשוי לבלבל ולהטעות אותנו. ניתן בהחלט להיעזר בשירותי עורך דין המתמחה בנושא, ויוכל לעזור לנו לעבור את השלב הזה ברכישה בקלות ומהירות, תוך הבטחה שלא יהיה פרט שיחמוק מעיניינו לפני ההשקעה הכספית הכבדה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*