רגלת הגינה – עשב טוב או רע?

רגלת הגינה – עשב טוב או רע?

הדילמה שהעסיקה השבוע את תלמידי אשדוד, אשר לקחו חלק בפעילות המקוונת שהוביל צוות החווה החקלאית, עסקה בשאלת רגלת הגינה – האם זהו עשב טוב או רע? את התשובה הם יכלו לקבל רק בתום הפעילות המהנה והמעשירה.

מגבלות הקורונה לא מנעו מהחווה החקלאית ליזום פעילות ולשתף את התלמידים בתכנים ותכניות מיוחדות. כך, במסגרת אחת היוזמות של החווה החקלאית, הוזמנו תלמידי בתי הספר היסודיים באשדוד להתנסות במגוון פעילויות שהכינו עבורם צוות החווה, במגוון נושאים ותחומי עניין, כגון: החילזון, הפצת זרעים, הצב, הרקפת ועוד. את המפגשים מנחים מורי החווה באמצעות טכנולוגיית זום כמובן, בשעות אחר הצהריים, בהובלת חדווה אליעד מנהלת החווה.

"בתקופה שבה התלמידים אינם יכולים להגיע אל החווה, אנחנו מביאים אליהם את החווה" אומרת אליעד על המפגש שנערך השבוע, ומתארת כיצד הציגו התלמידים את התכונות הטובות שלהם ואת התכונות שברצונם לשפר. "יחד בחנו מהו טוב ומהו רע?" היא אומרת ומציינת כי "לאחר מכן התוודעו התלמידים לתכונות העשב רגלת הגינה, להשפעתו על צמחים אחרים, לחשיבותו עבור מגוון בע"ח בחווה, לערך התזונתי שלו, לסגולותיו עבור האדם ולתהליך הביות שהצמח עבר".

אז מהי רגלת הגינה? – זהו צמח בשרני וחד-שנתי, בעל גבעולים ארוכים, אדמדמים, שבירים ובשרניים הנמשכים על-פני הקרקע. פרחיו קטנים וצהובים ופרותיו נראים ככיס המכיל זרעים קטנים בצבע שחור או חום כהה. הצמח נפוץ גם באזורנו בגלל שהוא זקוק למידות גבוהות של אור וחום. הצמח עשיר באומגה 3, ויטמין C, כעשב מרפא וכתוסף לסלטים שונים. טעמו חמצמץ קל.

בסוף המפגש השיבו המשתתפים על סקר שהוכיח כי בסופו של דבר (איך לא) הטוב עולה על הרע, והבינו שגם התכונות שבחרנו לשפר מעידות על הטוב הטמון בכל אחד מאיתנו. בסיום כל מפגש התלמידים יצרו תוצרי למידה אותם יישלחו לחווה ויזכו אותם בקופונים לעציצים שיוכלו לגדל בביתם.

המפגשים מתקיימים במשך חודשיים בשיתוף המורים למדעים והמחנכות מבתי הספר. ממפגש למפגש מספר המשתתפים עולה וכבר הגיע ל-120 תלמידים. אליעד: "אנו משתדלים להעניק את אהבת הטבע והסביבה לתלמידי בתי הספר באשדוד ושמחים על השתתפות התלמידים מבתי ספר שונים באשדוד בפעילויות".

צילום: חווה חקלאית

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*