רבני אשדוד החליטו: הפגנות, לחץ פוליטי וחרם כלכלי

רבני אשדוד החליטו: הפגנות, לחץ פוליטי וחרם כלכלי

מי שחשב שהמאבק על הביג ופתיחתו בשבת מאחורינו כנראה לא שמע על מפגש הרבנים הגדול אתמול בו נלקחו החלטות ליישום הלחץ, מתפילות המוניות ועד לפרישה מהקואליציה.

אתר האינטרנט החרדי ״בחדרי חרדים״ ניתח אתמול בערב עם תום הישיבה את החלטות הפעולה ואפילו את השיטות בהן ינקטו כדי להפעיל לחץ ממספר כיוונים, החל מבעלי ההון והמניות דרך תפילות המוניות והפגנות ואם כל זה לא יעבוד ככל הנראה אלצו הסיעות החרדיות לפרוש מהקואליציה, כך לפחות הן מאיימות.

בישיבה שהתקיימה אתמול (ב׳) באולם שליד ביהמ"ד ויזניץ בעיר, השתתפו האדמו"רים ממעליץ, פיטסבורג, שומרי אמונים וטאלנא והרבנים הגאונים: רבי שמואל דוד הכהן גרוס, רבי חיים פסח הורביץ, רבי מאיר כהן, רבי אליהו סויסה, רבי שלמה חרז, רבי צמח ברוך רבינוביץ, רבי חגי משה צין, רבי אלעזר שטרן, רבי חיים קלמנוביץ, רבי מאיר מויאל, רבי אברהם בן חמו, רבי יעקב כהן, רבי עובדיה דהן, רבי שמואל שטרית, רבי אברהם נחמן גוטרמן ורבי דניאל בן אבו.

יחד עם זאת ציין הרב כי בעלי ביג אינם בגדר של 'מומרים להכעיס' אלא 'לתיאבון' וזאת משום שהם מבססים את הפעילות על ההכנסות הגבוהות שאותן תניב, לכאורה, הפעילות העסקית בשבתות. "לשם כך אין מנוס והשיטה היעילה ביותר אינה רק להפגין ולהביע כאב, אלא לנקוט בצעדים ובסנקציות כלכליות במסגרתן תיפגע רווחיות קבוצת 'ביג', מה שיביא לכך שהנהלת החברה תגלה סוף סוף את הנכונות המתבקשת לסגירת המתחם בשבת".

בהמשך נשא דברים נציג ועדת הרבנים הרב משה לבקוביץ, שהציג דו"וחות ומאזנים המשקפים את הפעילות העסקית של קבוצת 'ביג', ואשר הוכנו בעזרתם של כלכלנים ורואי חשבון. מהנתונים עלה כי גופים ידועים כמו חברת 'מגדל', בנק הפועלים ועוד שורה של קרנות הון ופנסיה המבססים את פעילותן על המגזר החרדי, מושקעים בעסקי 'ביג' באחוזים גבוהים, זאת בנוסף לאג"ח שנרכשו בידי רבים מהציבור החרדי ואשר בעזרתם גוייסו מאות מיליוני השקלים אותם השקיעה 'ביג' במתחם.

לצד הקריאה שמופנית לבעלי ההון, מחזיקי הפוליסות וקרנות הפנסיה, פורסמה הקריאה עליה חתמו כל רבני ואדמו"רי העיר אשדוד הקוראים לכל הציבור החרדי בכל רחבי הארץ להדיר רגליהם מכל קניוני 'ביג' בכל רחבי הארץ, כאשר גם בכך יועבר המסר להנהלת 'ביג' להפסקת חילולי השבת לאלתר. קריאה מיוחדת מופנית למחנכים ולמנהלי המוסדות שיעבירו הוראה זו לתלמידיהם.
כמו כן קראו הרבנים לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לפעול בכל באמצעים העומדים לרשותו על מנת לסגור את מתחם 'ביג' בשבתות, כאשר במידה ודרישה זו לא תיענה לא יהיה מנוס מאשר פרישתן של הסיעות החרדיות מהקואליציה.

לכתבה המלאה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*