קשיים בעבודה מהבית בזמן הקורונה

קשיים בעבודה מהבית בזמן הקורונה

אין זה סוד שבשנים האחרונות, למעשה מאז הופעת האינטרנט בחיינו, המונח עבודה מהבית הפך להיות הרבה יותר רלוונטי, הרבה יותר נוכח בחיינו. בין אם זה בגלל שנוצרו מקצועות שונים שמאפשרים עבודה מהבית ובין אם זה בגלל שבעלי מקצועות שונים הבינו שהם לא צריכים לשבת במשרד ויכולים לעבור לעבוד מהבית.

אך נדמה שאין דבר שקידם את הנושא יותר מאשר תקופת הקורונה. בתקופה זו נאלצנו, כידוע, לחפש פתרונות יעילים ונוחים לעבודה, בהיעדר אפשרות לשבת במשרדים או בכל מקום אחר. על כן, יותר ויותר עובדים שכירים נשלחו לעבוד מהבית, הרבה יותר עצמאים ויתרו על האופציה של משרדים, ובאופן כללי אנשים מצאו פתרונות בדמות עבודה מהבית, לפחות עד שהתקופה זו תחלוף.

מי שהיה רגיל במשך שנים לעבוד מהבית לא התקשה בכך, באופן טבעי. אך מי שמעולם לא עשה זאת, מצא את עצמו מתמודד עם לא מעט בעיות, בין אם מדובר בדברים שקשורים לעובדה שגם הילדים היו בבית, גם בן או בת זוג נאלצו לעבוד מהבית, קשיים טכנולוגיים או קשיים אחרים שקשורים לתנאים ולצרכים הנדרשים עבור ביצוע העבודה בצורה אופטימאלית.

למשל, היעדר ציוד משרדי מתאים. הרי, במשרד יש לנו את כל מה שאנחנו צריכים. אם חסר משהו, אז אפשר לרכוש בצורה מסודרת ומאורגנת, ותוך שעות ספורות או יום, כל הציוד מגיע ואפשר להתקדם.

בבית, אין בהכרח ציוד משרדי מתאים. מרבית האנשים לא מחזיקים את כל הציוד שיש להם במשרד, את כל מה שנדרש להם. בין אם מדובר בכלי כתיבה, כלי חיתוך, ציוד אלקטרוני או דברים אחרים על כן, זה לא תמיד פשוט. במיוחד כשמדובר על תקופה בה הניידות שלנו מוגבלת, אי אפשר לנסוע לכל מקום בצורה חופשית.

כיצד מתגברים על קשיים בעבודה בזמן הקורונה?

כפי שאנחנו יכולים להניח, היעדר ציוד משרדי הוא לא בהכרח הדבר היחידי איתו מתמודדים אנשים, אשר נאלצו לעבור לעבוד מהבית. ישנם קשיים שונים שיכולים להשפיע. כפי שציינו, העובדה שחלק גדול מהזמן גם הילדים נמצאים בבית, ייתכן מאוד שגם בן או בת זוג עובדים מהבית, הסחות דעת שונות, קשיים טכנולוגיים ועוד.

הדרך הטובה ביותר להתגבר על הקשיים היא לייצר גבולות ברורים. כפי שיש גבול ברור בין מקום העבודה לבית, כך צריך להיות גבול ברור בין האזור בו עובדים לבין שאר הבית. זה יכול להיות גבול פיזי (חדר מסוים) וזה יכול להיות גבולות אחרים, למשל, לא להתייחס לשום דבר שקשור לבית בזמן העבודה.

מעבר לכך, רצוי לדאוג לפינת ישיבה נוחה, שקטה ושלווה. חשוב לוודא שכל האמצעים תקינים ועובדים בצורה טובה. רצוי להכין את השטח היטב לפני שמתחילים לעבוד, ואם יש צורך, תמיד אפשר לבצע הזמנות באינטרנט, בין אם זה של ציוד ובין אם זה של פריטים אחרים רלוונטיים לעבודה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*