"קצב ומוזיקה עושים טוב כל הזמן" / טור דעה

"קצב ומוזיקה עושים טוב כל הזמן" / טור דעה

עם בואה של חופשת הקיץ, בני הנוער מחפשים תעסוקה. לשם כך, עיריית אשדוד החליטה לארגן אירוע הכולל מאכלים וזמרים בפארק אשדוד ים

אני הולך להגיד דבר שכולם מסכימים איתו, חופשת הקיץ זה כיף. נכון? אך לפעמים, בני נוער בגילי מתקשים למצוא תעסוקה. לשם כך, החליטה העירייה לארגן אירוע בפארק אשדוד ים הכולל בתוכו זמרים ואירועים מוזיקליים ובנוסף, היו גם דוכני אוכל במחירים סבירים.

האירוע התאים לכל הגילאים, ראיתי שם גם ילדים קטנים שרקדו סלסה להנאתם עם הוריהם וצפו במופעה של אנה זק וגם אנשים מבוגרים אשר נהנו מהמופע של אלי קורן ונטע בן יהודה העוסק בשיריו של אלביס פרסלי.

צילום: נעם יוסף

אך, האם זה כך? האם האנשים חושבים כי ישנו סגנון מוזיקה מסוים המתאים רק לקהל יעד ספציפי?

שאלתי מספר אנשים אשר בילו בהופעה עם שיריו של אלביס פרסלי, ולהפתעתי קיבלתי תשובות שונות ומגוונות: ג'ורג' סיפר לי כי האירוע יכול להתאים לבני נוער וגם לאוכלוסייה הוותיקה כאחד. הוא אמר גם כי המופע מביא זיכרונות לאוכלוסייה הוותיקה משנות ה60. לעומתו, זיווה סיפרה לי כי המופע אינו מתאים לבני נוער.

ומה בני הנוער חושבים בנושא?

שאלתי את בני הנוער שהיו באירוע וגם פה קיבלתי תשובות שונות ומגוונות: טלי סיפרה לי כי היא בד"כ הולכת לאירועים ב"הבימה". היא הוסיפה כי היא מתחברת לכל הסגנונות, והיא באה מבית מוזיקלי. לדעתה, האירוע בהחלט יכול להתאים לבני נוער. היא סיכמה במשפט "למוזיקה אין גיל".  בניגוד לה, נויה, בת גילה של טלי מספרת כי לדעתה המוזיקה לא מתאימה לבני הנוער. ניתן לראות, כי גם בקרב בני הנוער שנכחו בהופעה קיימת מחלוקת.

מעבר לזאת, האירוע מספק זמן בילוי של הורים עם ילדיהם. תהילה סיפרה כי לדעתה האירוע לא המוני, והיה לה כיף ללכת לשחק עם הילד.

באירוע נכחו לא רק אשדודים: דוד מספר כי הוא בא מירושלים, ולדעתו יש אווירה נעימה, "שווה" את הדרך מפה לירושלים.  בנוסף אליו, זוג מיבנה סיפרו לי כי לדעתם מדובר באירוע מקסים, הם סיכמו את האירוע במשפט "קצב ומוזיקה עושים טוב כל הזמן".

צילום: אנונימי

באירוע היו גם משאיות אוכל שלדעתי הוסיפו לאווירה וניתן לראות כי הרבה מאוד בני נוער באו בגלל המשאיות ונהנו. עדן סיפרה לי כי היא אוהבת שיש אוכל, בנוסף, אברהם סיפר לי כי אנשים באים בין היתר בשביל האוכל.

אבל, לצערנו, עם כל הדברים הטובים יש גם דברים שעיריית אשדוד צריכה לקחת לשיפור. לא מעט אנשים בהופעה התלוננו כי היו חסרים מקומות ישיבה, אנשים נאלצו לעמוד וחלקים נאלצו לעמוד מאחוריהם – דבר שגרם לכך שחלק מהאנשים לא יכלו לראות את המופע. בנוסף, חלק מהקהל נאלץ לשבת על הדשא ולא היו מחצלות או כריות כפי שאנשים העידו שהיו באירועים קודמים.

למרות כל זאת, מדובר באירוע מהנה וחוויתי. אני, כבן נוער חייב לציין שמאוד נהניתי לשמוע את שיריו של אלביס פרסלי על אף שאינני מכיר אותם, ולא גדלתי בתקופה שלו.

צילום תמונה ראשית: תמי לוי

מאת: אביתר זראד-יצחק

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*