קנס לנהג משאית בטון

קנס לנהג משאית בטון

שוב נתפסה משאית בטון המותירה אחריה שובל של שאריות בטון במסלול נסיעתה. גם הפעם זיהו מצלמות מוקד רואה את המשאית, דיווחו ליחידה לאכיפה סביבתית ואלו דאגו לאתר ולטפל בנהג ובחברת הבטון. בעירייה ממשיכים במדיניות המבטיחה כי המרחב הציבורי חייב להישאר נקי מכל מפגע.

בשבוע שעבר, שוב נקלטה משאית בטון במצלמות מוקד רואה, אשר עושה דרכה בצומת הרחובות ז'בוטינסקי-הרצל ומותירה אחריה שובל של שאריות בטון. אנשי היחידה לאכיפה סביבתית אשר הוזעקו למקום, אתרו את המשאית ונגשו מיד למנהל המפעל לתחילת הליך האכיפה. "המרחב הציבורי חייב להישמר מכל מפגע" אומרים ביחידה לאכיפה סביבתית "ולפיכך מנהל המפעל נדרש לשלוח פועלים ולנקות את שאריות הבטון בצומת".

המפקחים שי בן חמו וירון זוהר הצטיידו קודם במידע הרלוונטי על מנת לגבש את הראיות ולהניחם לפני מנהל המפעל. את התמונות המפלילות, המתארות את מסלול הנסיעה בזמן אמת, הם קיבלו ממר גמליאל אדרי מנהל מוקד רואה ונראה בברור כיצד המשאית נעה בצומת הרחובות הנ"ל הישר אל אתר הבניה.

את המידע הזה הצליבו המפקחים עם המידע שהציג מנהל המפעל ובתוך כך בצעו לו תשאול על מנת לעמוד על הסיבות לדליפת הבטון. הצלבת הנתונים מלמדת על ראיות ברורות וחד משמעיות ובהן מספר הרכב, תמונות, מסלול הנסיעה, לוח זמנים ברור וכיו"ב. בתשאול הסביר המנהל כי המשאית שייכת לחברה אחרת, קבלנית משנה, ולהבנתו הסיבה לכך היא בפעילות האיטית של מנוע מערבל הבטון בעת הנסיעה.

מפקחי היחידה נדרשים אומנם לבצע אכיפה אך בד בבד הם גם מקיימים הסברה ובכל מפגש עם הציבור הם דואגים לידע אותם על המדיניות העירונית והחשיבות שהעירייה רואה בשמירה על ערכי הסביבה. כך גם הפעם, אנשי היחידה הבהירו למנהל המפעל כי יש לשים דגש על איכות הסביבה במפעל ולדאוג לכך שגם ציבור העובדים במפעל ידעו זאת. חובה זו מוטלת על הנהלת המפעל ולפיכך עליה לבדוק כל משאית בטרם צאתה את המפעל, כי היא עומדת בכל תקני הסביבה.

במסגרת ההסברה והרצון להגביר את המודעות לנושאי הסביבה, הבטיחו מפקחי היחידה להצטרף לישיבת נהגים שמנהל המפעל מארגן בשבוע הקרוב ויציגו בפני הנהגים את דגשי היחידה בנושאי איכות הסביבה הקשורים למפעלי הבטון. נהג המשאית אגב קיבל ברירת משפט שנמסרה לו ידנית.

מנהל היחידה לאכיפה סביבתית מר אהוד מויאל שיבח את עבודת מפקחי היחידה ואת שיתוף הפעולה ההדוק עם מוקד רואה ומציין זאת כדפוס עבודה ההולך ומשתכלל ובכל פעם מוכיח עצמו כאמצעי מצוין לאכיפה ברחבי העיר כמו גם באזורי התעשייה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*