קנס כספי על פסולת בניה

קנס כספי על פסולת בניה

חברות בניה, קבלנים ועובדי הענף יודעים כי את פסולת הבניה יש להעביר לאתר מורשה ולהצטייד באישור רשמי על פינוי הפסולת כדין. מי שבוחר לפעול אחרת ולסכן את המרחב הציבורי בנזקי סביבה ופגיעה אקולוגית, מסתכן בקנס כספי ואפילו בכתב אישום. השבוע נתפס עובד באחד מבתי העסק באזור התעשייה, שהרשה לעצמו קצת יותר מדי.

עובדי מחלקת הפיקוח העירוני עוסקים לא אחת בעבודת בילוש, מעקב וביצוע מארבים על מנת ללכוד עבריינים. השבוע, במסגרת מארב יזום, ארב אחד מעובדי המחלקה מול בית עסק מסוים באזור התעשייה, והמתין בשקט בפינת הרחוב. כעבור זמן מה נתפס אדם המשליך פסולת בניה לתוך מכולת האשפה הרגילה, כשהוא מסתייע במלגזה.

"מארבים כאלה מתבצעים בכל שבוע, פעם או פעמיים לפחות, במקומות שונים בעיר. חלקם יזומים עלך ידינו וחלקם בשל מידע שמגיע לעירייה" אומר מר משה בנימין, מנהל מחלקת הפיקוח העירוני, ומציין כי "במקרה הזה מדובר במארב יזום באזור התעשייה, לאור אופיו של העסק".

הפקח אלירז אדרי, עובד המחלקה שזיהה את העובד משליך את הפסולת, עצרו אותו מיד וביקש ממנו הסברים. מנהל העבודה במקום הבין את חומרת המעשה הביע חרטה וטען כי העובד פעל על דעת עצמו. הוא הצביע אף על מכולה ייעודית של העסק שנועדה לפינוי עצמי של הפסולת, והוא מתבייש במעשיו של העובד שלו. "העובד שלנו לא חונך למעשה כזה" קבע המנהל והבהיר כי "העובד פעל על דעת עצמו ולכן יצטרך לשלם את הקנס בעצמו".

מר בנימין מציין כי מדובר בבעל עסק לחומרי בניין ומוצרי אינסטלציה, ובסוף היום משליך את הפסולת אל תוך המכולה הייעודה. במקרה הזה פעל העובד שלא כשורה ולאור לקיחת האחריות של מנהל העבודה וההצהרה לפיה העובד ישלם את הקנס מכיסו, בחרה המחלקה שלא להגיש כתב אישום נגד העסק. מיותר לציין כי העובד נדרש לפנות את פסולת הבנייה ולהעבירה למכולה המיועדת לכך.

הקנס אגב עומד על סך -.730 ₪!

בתמונה: שק פסולת הבנייה בתוך המכולה הרגילה כפי שתועד ע"י הפקח עצמו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*