קנסות OUT – שתיקה IN – אשדוד חוזרת להפגין

קנסות OUT – שתיקה IN – אשדוד חוזרת להפגין

אחרי שמספר שבועות לא מחולקים קנסות לעסקים בשבת ונראה היה כי העיר נרגעת והכל חוזר למי מנוחות. אחרי מסיבת פורים ומגה אירוע לכל המשפחה היה נראה יותר ויותר שההפגנות שייכות לפרקי ההיסטוריה העירוניים חוזרת החבורה המורדת עם עוד הפגנה. הסיבה: שתיקתו של ראש העיר לגבי תכנית ההמשך ובעיקר חוסר מענה צד ד״ר יחיאל לסרי לשינוי מתווה חוק העזר העירוני.

לא פעם ציינו שהחזרת המצב לקדמותו כבר לא כל כך מספק את מובילי מחאת ״מחזירים את אשדוד לאשדודים״, הם רוצים יותר, הם רוצים מוזדות ציבור פתוחים בשבת ורוצים שבת ערה יותר, בקיצור… להעיר את העיר.

DSC_0787

ההפוגה בת החודש ללא הפגנות נראה שהרדימה טיפה את השטח שעבר בעיקר למגרש ברשתות החברתיות. נראה שגם מחלוקות פנימיות לא ממש סייעו אבל מה שהכי לא סייע זה הפסקת הדוחות, שהיו הדלק האמיתי להדלקת השטח.

במוצ״ש הקרוב, בשעה 19:00 אשדוד חוזרת לכיכר העיר, זה נראה כמו ניסיון לשמר את הכח האזרחי ומבחן התוצאה יהיה פה משמעותי. אין ספק שברשתות החברתיות כבא הועלה הילוך לקראת ההתארגנות כשהטענה העיקרית היא שתיקתו של ראש העיר בנוגע לתהליך חוק המרכולים וחוק העזר העירוני.

מנהיגי-מחאה-650

נראה שזהו צעד מציל חיים עבור המארגנים ואם לא היה קורה משהו בקרוב כל נושא המחאה היה מתמסמס, 4 שבועות ללא הפגנה עשו כנראה את שלהם והחבורה הבינה שזה נוזל להם מבין האצבעות.

גיא-סער-650
גיא סער ממובילי המחאה

עוד משהו שלא נסגר ולא ברור זה האם המחאה תתרגם את היכולות המרשימות לכח פוליטי, לרשימה למועצה, תמיכה במתמודד כזה או אחר. החלטה כזו יכולה לתת נפח אחר לגמרי למטרת המחאה כי כרגע אין מינוף לכח האזרחי המופלא הזה שיוצא לרחובות ומוחא על מה שחשוב לו.

בסופו של יום מדובר בהחלטה פוליטית, שחוקקו אנשים פוליטיים, והפיתרון נמצא במגרש הפוליטי כך שבסופו של יום רק על ידי החלטה פוליטית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*