קידוח כלונסאות – מה זה ולמה זה חשוב?

קידוח כלונסאות – מה זה ולמה זה חשוב?

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות יותר ויותר מבנים, הן מבני מגורים והן מבני תעשייה, אשר נבנים באמצעות כלונס, יסוד בניין ייחודי אשר תפקידו לאפשר לנו לקבע את המבנה אל הקרקע ובכך לתמוך בעומסים שונים שמוטלים על גבי הקרקע.

לכאורה זה נשמע דבר מובן מאליו, הרי הקרקע אמורה להחזיק כל סוג של מבנה, ועל כן צריך להשתמש באמצעים שיכולים לקבע את המבנה אליה. אך אנחנו מכירים מקרים בהם המבנה עלול לשקוע בתוך האדמה, בפרט כשמדובר באדמה חולית או בוצית, וכן אנחנו מכירים, לצערנו, גם מקרים בהם קירות קרסו תוך כדי התהליך של הבנייה. דבר שיכול להיות מסוכן הן לפועלים ולכל צוות העבודה מסביב, והן לכל מי שמתכוון להשתמש במבנה עצמו, בים אם זה למגורים או לעסקים, מסחר וכל עניין אחר.

קידוח כלונסאות מאפשר לנו לקבע אותן אל תוך האדמה ובכך לאפשר לנו לקבע את המבנה עצמו ולתמוך בעומסים של המבנה על גבי הקרקע. בעבר, היה נהוג להשתמש בכלונסאות מעץ, דבר שמן הסתם לא היה יכול להחזיק מבנים כיום (אף על פי שבמדינות רבות, בפרט מדינות עולם שלישי, עדיין משתמשים בהם), כיום משתמשים בכלונסאות מברזל, בטון, וכן מפלדה. ההחלטה באיזה מהם להשתמש, נובעת מהשאלה, באיזה סוג קרקע מדובר ומה העומס הצפוי עליה.

דברים שחשוב לדעת על קידוח כלונסאות

ישנם מספר דברים שצריך לדעת על ביצוע הפעולה, אשר נחשבת מאוד לא פשוטה, אך מאוד חשובה והכרחית לביצוע עבודות בנייה מודרניות.

ראשית, אנחנו יכולים למצוא סוגים שונים של כלונסאות מבחינת אופי השימוש בהם. אנחנו נמצא כלונס אשר מוחדר עד שמגיעים לאדמה קשה (זו שנמצאת מתחת לאדמה בוצית או חולית), אנחנו יכולים למצוא גם כלונס צף אשר איננו אמור להגיע לקצה של הקרקע הקשה, אלא להישאר במרווח של הקרקע הרכה.

שנית, כאשר מבצעים קידוח כלונסאות, יש לשים לב לא רק לסוג הקרקע, אלא גם עד כמה עמוק הקידוח מתבצע, על מנת שלא להגיע אל מי התהום, דבר שיכול לגרום נזק למבנה ולסביבה. כמו כן, יש לשים לב שביצוע הפעולה לא מוביל לידי כך שהכלונס מתעקם, שכן זה יכול לפגוע ביכולת שלו לתמוך במבנה וכם זה יכול לגרום נזק למבנים בסביבה.

זו  הסיבה שרק אנשי מקצוע מומחים ומנוסים, יכול לבצע עבודה זו. לא מדובר בפעולה פשוטה אשר כל בעל מקצוע יכול לעשות, מן הסתם עבור שיטת קידוח שכזו צריך ציוד מקצועי ואיכותי. צריך ניסיון רב והכרה עם תנאי השטח וכן עם כלי העבודה השונים בהם משתמשים.

תהליך העבודה מתבצע על פי דגמים ותוכניות עבודה מותאמות, וכמובן שיש להשתמש במפות עדכניות של האזור על מנת לדעת באיזה סוג קרקע בדיוק מדובר. 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*