קונצרט חגיגי לסיום סדרת חמישי בקשות 2018-19

קונצרט חגיגי לסיום סדרת חמישי בקשות 2018-19

זו השנה הראשונה, שבמקביל לשירת הבקשות המתקיימת בבתי כנסת בעיר אשדוד כבר כמסורת, התקיימו 20 קונצרטים של שירת הבקשות מדי יום חמישי בערב באודיטוריום מונארט. הקונצרטים מטרתם לתת אפשרות לאלה המתקשים להגיע לבתי כנסת בשעה ארבע לפנות בוקר ובשעה 21:00 בערב שבת, לאנשים שאינם גרים בקרבת מקום ורוצים לחוות את שירת הבקשות וכמובן לתת למשפחות שלמות את האפשרות לקחת חלק במסורת תרבותית נפלאה זו גם יחד

הקונצרט האחרון, ה- 20 במספר – פרשת "ויקרא"- שבת 'זכור' התקיים בחמישי האחרון באווירה חגיגית בביצוע מחרוזות פיוטים בנושא סיפור מגילת אסתר ללחנים מתוך האלא האנדלוסית וכיוון שרק בדת היהודית יש עניין של ציווי לשמוח, הפייטנים המכובדים חבשו כובעים שונים באווירת חג הפורים.

לקונצרט המרגש הגיעו נשים וגברים גם יחד, עם ילדיהם ונכדיהם ולמרבה ההפתעה, אף הגיעו לאשדוד מהעיר כרמיאל הרחוקה. כל האורחים המשתתפים קיבלו בכניסה לאולם מונארט ספרון ובו כל הפיוטים ששרו על הבמה, כבכל שבוע.
סביב שולחן אדום ומרובע, ישובים תשעה פייטנים ובראשם אברהם אבי אדרי כיאה לשירת קודש, מלווים בשני נגנים אנדלוסיים שניגנו ב- עוד ובכינור, הנעימו את הפיוטים וליוו את הקול המסתלסל והחודר של הפייטנים הכי קרוב שניתן לאווירת בית הכנסת, בהרגשה אינטימית ונעימה. כל פייטן בתורו שר בית והוסיף את ההטעמה האישית שלו והקהל כולו פייט ושר ויחד איתם, חלקם אף ידעו את הפיוטים בעל פה, מהבית בו גדלו.

מוטי מלכא, יו"ר המרכז לתרבות האנדלוסית ולפיוט בישראל אמר: "בחלומי ידעתי מה אני רוצה שיהיה ואני כל כך שמח ומודה לכל אחד ואחד, ששמו, כישרונו והידע שרכש בא לידי ביטוי על הבמה בביצועים נפלאים ומרגשים וכמובן בראשם לאברהם אבי אדרי היקר.
ולא רק השנה, כל שנה תוכלו ליהנות מהפרויקט המאוד מיוחד הזה… אני מסתכל עליכם, הקהל וזוכר כשבאתי בהתחלה עם השיגעון הזה. בקונצרט הראשון היו 14 איש והיום ניתן לראות את הגדילה וההיענות שלכם להביא את יקיריכם ולשמר את המסורת שלנו ועוד שלוש שנים בטוחני שהאולמות יהיו מלאים עד אפס מקום. כך הקמנו את כל המפעל הזה, מפעל ענק של תרבות יהודית עשירה. אמנם לא זכיתי ליצור, לכתוב ולהלחין אותה אלא רק להוציא אותה מהקהילות הסגורות של בית הכנסת, שבתות חתן וההילולות אל מרכז התרבות הישראלית.
בעבר, היה הס מלדבר על זה בחוץ, שלא היו מדברים על פיוטים מלבד בקהילות הסגורות, כיוון שבלטה "התרבות הישראלית" שהכריזה על כור ההיתוך הכללי… ברוך השם היום – שירת הבקשות, החזנות הספרדית והתרבות האנדלוסית הפכו לחלק מאוד מרכזי בתרבות הישראלית הכללית. אנחנו רואים את זה גם בקהלים שמגיעים ומצביעים ברגליים ובתמיכתה של התקשורת.
וכמובן אסיים בתודה לאנשים היקרים שנמצאים ופועלים מאחורי הקלעים עם המון אהבה בליבם… למקסים ממן, תבוא עליו הברכה, יש לו פרויקט נפלא ובמה להתגאות, אשר מפיק יחד עם הצוות צילה מעוז והדר רביבו את כל הפרויקטים הנפלאים".

הוא לא נמצא כאן, היה לנו הכבוד הגדול, בהתרגשות גדולה מאוד לקחת חלק בטקס פרס גאון, אחד הפרסים המאוד נחשבים בישראל שמחלקים אותו כבר הרבה מאוד שנים לאנשי מחקר ואנשי מעשה שהוענק לרבי דוד אדרי על הנחלת המורשת של עולם הפיוט והחזנות. היה טקס רב רושם.

פספסתם 20 קונצרטים ואתם לא רוצים לחכות עד לשנה הבאה?

בקרוב, ביום 3 באפריל 2019 תתקיים מסיבת סיום שירת הבקשות – אירוע גדול ומרגש שכולל סעודה ומשתה כדת וכדין עם רבי דוד אדרי ואנסמבל של 30 פייטנים ישראליים שהשנה יארחו את הפייטן משה לוק באולמי בלו קאסל באשדוד.
אם זה לא מספיק יש לנו בפסטיבל תור הזהב שיתקיים בחול המועד פסח את המופע 'הדרן עלך' ביום 21 באפריל, בשעה 21:30 בבית הכנסת שאר ישוב במחרוזת של פיוטים נבחרים  מתוך שירת הבקשות: "דודי ירד לגנו", "ידיד נפש", "שחר אבקשך", "אדיר לא ינום" עם שפע פיוטים אותם כתבו משוררי תור הזהב – מרבי יהודה הלוי ורבי שלמה אבן גבירול ועד למשוררי הדורות האחרונים ביניהם: רבי אלעזר אזכרי, רבי דוד אלקיים ורבי דוד בוזגלו.
במפגש יתארח הזמר משה גיאת שיבצע מחרוזת פיוטים ממסורת יהודי תימן והכניסה חופשית!
אם גם זה לא מספיק יתקיים בפסטיבל תור הזהב 2019 גם מופע 'פיוט על הבר' עם מימון מני כהן ותלמידי המרכז לתרבות האנדלוסית ולפיוט בישראל, שם הכרטיס יעלה רק 10 שקלים ויתקיים ב-21 באפריל בשעה 18:00 בקפה תיאטרון בית יד לבנים

ואם גם זה לא מספיק, "האנדלוסית בגאון" מופע הנעילה של הפסטיבל עם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, הפייטן בנימין בוזגלו והפייטנית הסולנית סנאע מראחטי ממרוקו בחגיגה נפלאה מאין כמותה, ביום 24 באפריל בשעה 21:00 במשכן לאמנויות הבמה באשדוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*