"קואליציית יד לעזרה" התארחה באשדוד

"קואליציית יד לעזרה" התארחה באשדוד

משלחת מנפאל, "קואליציית יד לעזרה בישראל", המבקרת בישראל בחרה להתארח באשדוד וניצלה את שהותה להכרות עם העיר. אשדוד, עיר עם רצועת חוף מהפנטת וים נהדר, כבשה את לבם והותירה בהם רושם רב.

"קואליציית יד לעזרה ישראל" הינו ארגון הפועל לסייע לניצולי שואה ברחבי הארץ, במגוון פעולות ואמצעים. מאז 2007 שבה החלה העמותה לפעול בארץ, היא סיפקה סיוע לכ-80,000 קורבנות שואה, בלמעלה מ-70 ערים ברחבי הארץ. הקואליציה מחלקת מענקים למזון, ביגוד ומימון ומתאמת אירועים חברתיים המביאים שמחה לאלפי ניצולי השואה בישראל. כמו כן, היא מסייעת לקורבנות פיגועי טרור, אסונות טבע ומלחמה. במהלך ביקורה בישראל, מבקשת העמותה לקדם את הנושאים הבאים: הנצחה לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ. ביקור באתר לניהול מים, ניהול פסולת וניהול של ערים חדשות. ביקור בקואופרטיבים בענפי החקלאות: ייצור ועיבוד מזון, תעשיית החליבה ועופות. ביקור במקומות היסטוריים בישראל.

אחד הפרויקטים שהקואליציה מקיימת בארץ הוא בתים חמים המופעל בכ-25 רשויות מקומיות ומאפשר לניצולי שואה ליהנות מארוחה חמה ומפגש חברתי. במסגרת הפרויקט מתבצעים גם: יבוא מכולות עם פרטי לבוש המחולקים חינם לניצולי השואה, חלוקת תלושי מזון לשימושם של ניצולי שואה, תיעוד זיכרונותיהם של ניצולי שואה, מוקד עזרה רפואית, ייזום חגיגות בר מצווה לניצולי שואה שלא זכו לחגוג זאת בילדותם, סיוע והשתתפות במצעד החיים, פרויקט סיוע לחיילים בודדים בצה"ל באזור הצפון ועוד עשרות פרויקטים נוספים.

העמותה היא דוגמא לפעילות חברתית צנועה וחשובה, הפועלת בשיתוף עם משרדי ממשלה וגופי סיוע רבים, ומטרתה לעזור לניצולי השואה החיים עמנו ובקרבנו, במיוחד במקרים הומניטאריים. השבוע, במסגרת ביקור בישראל, ביקרה באשדוד משלחת בראשותו של מרKamel Prasad Chaulagain , שר לשעבר בממשלת נפאל וכיום יו"ר של האגודה Sailung Area Service Society  הפועלת באזור סאיילונג בנפאל, והתרשמו מהעיר.

המשלחת מונה 24 נציגים, ביניהם אלמנות וקורבנות אלימות המאבק בנפאל, ראשי ערים, נציגי תקשורת ועיתונאים, מנהיגים פוליטיים, מנהיגים שיתופיים וכו'. במסגרת הביקור בישראל תפגוש המשלחת את ראש ממשלת ישראל, חברי כנסת ואישי ציבור ברמה הלאומית. חברי המשלחת הלנים באשדוד,  במלון לאונרד, ביקשו לסייר בעיר וללמוד על אשדוד ועל מאפייני העיר.

המחלקה לקשרי חוץ, בראשותה של אריאלה רוזנטל, ליוותה את המשלחת והציגה את העיר. "חברי המשלחת התרשמו מאד מאשדוד וביקשו לסייר בפארק אשדוד ים ובחוף הים" היא אומרת ומפתיעה כשגילתה כי "עבור מרבית המשלחת, היתה זאת הפעם הראשונה שהם ראו… ים!"

את המשלחת בישראל מלווה עו"ד לירון לגריסי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*