צריכת וקניית מזון קפוא, טרי או משומר

צריכת וקניית מזון קפוא, טרי או משומר

אנחנו צורכים את המזון היומיומי שלנו ב-3 צורות: קפוא, טרי ומשומר. לכל אחת מאלו, יש את היתרונות והחסרונות שלה. אז מה באמת מומלץ בכל סוג של מזון? המשיכו בקריאת המאמר ותוכלו לקבל את הפרטים המלאים.

עגבניות – מה עדיף טרי או משומר?

נבדוק מספר סוגי מזון שכיחים שמרביתנו צורכים על בסיס קבוע ויומיומי. הסוג הראשון שייך לתחום הירקות והוא כמובן העגבניה. עגבניה היא חומר גלם שכיח במטבח הביתי ובמטבח העסקי (בתי קפה, מסעדות וכו'). את העגבניה לא נמצא כחומר גלם קפוא, אלא רק כמשומר או טרי. על פי מחקרים, נמצאו כמויות גדולות של חומר המצוי בעגבניה, בשם ליקופן המסייע כנגד סרטן, מחלות לב, סכרת ועוד. על פי תוצאות המחקר, נמצא שכאשר מבשלים את העגבניות, משתחררות כמויות גדולות של החומר. לכן, בעגבניות נעדיף לרכוש את המשומרות (כי בתהליך השימור של העגבניות, הטמפרטורה גבוהה מאוד ועל כן נוצרות כמויות גדולות של ליקופן).

אפונה – מה עדיף קפוא, טרי או משומר?

ירק נוסף שיש לו שימוש נרחב במטבח, הוא כאמור האפונה. כאן צריך להתייחס לעובדה, שברגע שהאפונים נקטפים מהשדה, תוך 24 שעות, הסוכר שבהם הופך לעמילן ואז טעמם משתנה. לעומת זאת, ברגע שנקטפים האפונים ועוברים לתהליך של הקפאה, הסוכר אינו הופך לעמילן וכאשר אוכלים את האפונה, מרגישים שהיא אכן טרייה. לכן, ההעדפה היא לרכוש שקית אפונה קפואה, הנארזת ומשווקת באמצעות חברת מזון המתמחה בתחום הקפואים ומוכרת מוצרים קפואים איכותיים.

מיץ לימון – מה עדיף טרי או משומר?

כאן העדיפות היא חד משמעית להשתמש במיץ לימון טרי מלימון שאתם סוחטים בעצמכם באותו הרגע. אמנם במיץ לימון משומר, לא תצטרכו להתעסק עם הוצאת הגרעינים מהלימון ועם סחיטת הלימון, אך קחו בחשבון שלמיץ לימון משומר, בדרך כלל מוסיפים גם חומרים משמרים, חומרי טעם וריח ועוד.

תרד – מה עדיף טרי או קפוא?

אחד הירקות הבריאים ביותר שקיימים. התרד עשיר בסיבים תזונתיים, ברזל, סידן ועוד. את התרד, דווקא מומלץ לרכוש כקפוא, זאת משום שעל מנת שתוכלו להשיג את התועלת הבריאותית שיש בתרד הטרי, תצטרכו לאכול ממנו כמות של פי 4. בהקפאה, התרד אינו תופס מקום כמו הטרי ועל כן אתם תקבלו כמות גדולה של המוצר (שלא כמו הטרי). מה גם, שמבחינת עלויות, התרד הקפוא ייצא לכם משתלם יותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*