צעירים חוששים לרכוש בתים ברובעים ו׳, ח׳, ו-ג׳  מחשש להתחרדות

צעירים חוששים לרכוש בתים ברובעים ו׳, ח׳, ו-ג׳  מחשש להתחרדות

גם אם לא ממש מדברים על זה, עובדתית בשטח הרובעים הוותיקים ו׳, ח׳ ורובע ג׳ שהיו עד לפני עשור רובעים חילוניים/מסורתיים הפכו היום לרובעים עם אופי דתי חרדי.

רובע ח׳, בחלקו המערבי מאופיין כולו בשכונות חרדיות בתפוסה כמעט מלאה, מבני ישיבות נמצאים כמעט בכל חלק ברובע וברור לכל מי שמתעניין בהשקעה עתידית שהרובע יהיה ברובו חרדי בעוד מספר שנים מועטות.

ברובע ו׳ הסיפור דומה, חלקו המזרחי הנושק לרובע ז׳ כבר מאוכלס באחוזים גבוהים, המגמה היא אכלוס חרדי לכיוון מערב ובכך בתום כמה שנים לייצר רוב משמעותי שיאפיין את הרובע באופן סופי באורח חיים דתי חרדי.

רובע ג׳ כבר נמצא בעיצומו של תהליך התחרדות, ניתן לראות את זה בכל פינה ברובע, באורח החיים של שכונות מלאות שלא פעם יצרו עימותים בין האוכלוסיות על רקע זריקת אבנים על רכבים המחללים שבת או על חסימת רחובות במחסומים שהמיעוט החילוני נלחם באופן יחידני מול התופעה.

ישיבה-ג׳
צולם ברובע ג׳

רובע ב׳ – האופציה הוותיקה האחרונה

בעקבות המחאה שהציפה את הנושא שאיש לא נהג לדבר עליו… ההתחרדות בעיר אשדוד הפך הנושא מעלום למדובר ביותר. צעירים המעוניינים להישאר בעיר אשדוד ואין ברשותם תקציב לדירות בדרום והמרכז העיר מחפשים אחר ההשקעה העתידית המשתלמת ביותר והמסוכנת פחות מבחינת התחרדות הרובע.

שלט-שבת-650
צולם ברובע ג׳

נתונים אלה מצביעים על עליית הביקוש ברובע ב׳ לפרוייקטים של התחדשות עירונית בהם יש את האופציה היחידה מבחינת מחיר, בתים חדשים בסטנדרט בנייה גבוה.

השיח הנדל״ני בעיר מדבר על השקעות ברובע ב׳ בפרוייקטים של התחדשות עירונית בחדרי חדרים. אנשי נדל״ן אמידים כבר מדברים על השקעות משתלמות, ונראה שמי שחושב על אשדוד של 5-10 שנים צריך יהיה לדוג את ההזדמנויות של היום ויש לא מעט כאלה.

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*