צילומי ניו בורן – עשו זאת בעצמכם?

צילומי ניו בורן – עשו זאת בעצמכם?

הצלמת האמריקאית אן גדס הדהימה את העולם לפני שנים רבות כאשר פרסמה צילומים מרהיבים ומקוריים של תינוקות בני יומם, ומאז החל טרנד שסחף את הצלמים בכל העולם ונולד תחום חדש בענף הצילום. בשנים האחרונות ניתן לראות גם בישראל כי צלמים מוכשרים החלו להתמחות בצילומי תינוקות, אך יש הורים המעוניינים לצלם את התינוק הרך בעצמם ולחסוך את עלות הצלם. אמנם, לצלם מקצועי יש מכשור מתקדם, מצלמות משוכללות וסטודיו מאובזר היטב, אך כיום בעידן הסמארטפונים החכמים ועתירי הטכנולוגיה עם המצלמות המשוכללות המותקנות בהן יכול כל הורה לתעד את רגעיו של התינוק החדש במשפחה באיכות גבוהה, ולשתף את התמונות ברשתות החברתיות כדי לקצור מחמאות ולייקים רבים.

צילום תינוק עדין ושברירי

כל הורה טרי מצלם ללא הרף את התינוק החדש שהצטרף למשפחה, וכל תנועה חדשה או פיהוק של התינוק זוכים לתיעוד ולשלל צילומים. כדי לצלם תינוקות בני יומם נדרש כישרון רב מאחר ומדובר באתגר לא פשוט ויש להתאזר בהרבה סבלנות. אמנם, בתמונות רבות התינוק נראה מקסים ומתוק להפליא, אך כדי להגיע לתוצאות של צילומי תינוקות ניו בורן כמו צלם מוכשר עליכם לשלוט היטב במצלמה ועליכם ליצור את האווירה הנכונה, להקפיד על תנאי התאורה ובעיקר להתאזר בסבלנות רבה. לכן, הורים רבים פונים לצלמים המוכשרים והמקצועיים וכך זוכים לאלבום תמונות מרהיב ביופיו, למזכרת עוצרת נשימה לכל החיים ולחוויה בלתי נשכחת כהורים טריים.

מלאכת מחשבת וצילום מאתגר

אמנם, רוב התינוקות שרק נולדו ישנים במשך שעות ארוכות בשבועיים הראשונים לחייהם, והם כמעט ואינם זזים. התינוק ישן נינוח בתנוחה עוברית מתוקה להפליא אך עדיין קשה ללכוד את הרגעים הקסומים למרות המצלמה המשוכללת בטלפון החכם או המצלמה הדיגיטלית שרכשתם לכבוד הלידה. צילום תינוקות בני יומם נחשב למלאכת מחשבת ולמשימה מאתגרת במיוחד, יש לציין כי צילומי ניו בורן מתבצעים בימים הראשונים לאחר הלידה, לרוב עד שבועיים מיום היוולדו של התינוק הרך. עם זאת, מאחר ועל פי המסורת היהודית מבצעים ברית מילה בגיל שמונה ימים, הרי כדאי לצלם את התינוק לפני המילה או יומיים שלושה אחריה, כאשר התינוק מתאושש מהחוויה וחוזר להיות נינוח ורגוע.

טיפים לצילום איכותי של תינוקות שרק נולדו

כל הורה המעוניין לצלם את התינוק הרך חייב להתאזר בסבלנות רבה ועליו לבחור חדר שטוף אור ובמידת הצורך להוסיף גופי תאורה חזקים כדי ליהנות מאור מושלם ומתנאי צילום איכותיים. כדאי להכין מראש אביזרים שונים כמו סלסלת קש עם ריפוד בגוון עז, שטיח או בד פרוותי עם שיער ארוך וצבעוני, קישוטים לראש כמו זר פרחים, כובעים מיוחדים, סריגים יפים, בדים רכים, תכשיטים ופריטי נוי נוספים. כאשר התינוק רגוע וישן עמוק ניתן להפשיטו בעדינות כדי לא להעיר אותו, לצלם אותו ערום בשלל תנוחות, לבד, עם אחיו ואחיותיו ועם ההורים, להניחו על בדים רכים וססגוניים, להוסיף אביזרים שונים לצדו, להלבישו בבגדים מיוחדים או לענוד עליו תכשיטים מרהיבים ומקוריים. כל עוד התינוק ישן ניתן לעצב את תנוחת גופו ולצלמו במגוון פוזיציות מקוריות ומתוקות להפליא.

עם זאת, יש לזכור כי קשה להגיע לאיכות צילומי תינוקות ניו בורן על ידי צלם מקצועי ומוכשר, לכן כדאי לא לוותר על צלם מיומן ואמנותי, וליהנות מאלבום תמונות מקורי וייחודי.

לקריאה נוספת אודות צילומי ניו בורן לחצו כאן

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

  1. Pingback: טיפים לצילומי ניו בורן

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*