צילום אווירי – הרבה מעבר לנופים

צילום אווירי – הרבה מעבר לנופים

בעוד שבעבר הפקות ענק היו נשענות על השכרת מסוקים וטייסים לצורכי צילומי ווידאו אוויריים מרהיבים, הקדמה הטכנולוגית הפכה את הכול לנגיש וקל. די בקניית או השכרת רחפן המצויד בציוד צילום איכותי ומקצועי, כדי שנוכל להפיק מראות מרהיבים ממעוף הציפור, ולהפכם לכדי סרטונים באיכות 4k שזוכה לא אחת לפופולריות גבוהה ברשת הסרטונים YouTube.

אך האם הכול מתחיל ונגמר בנופים?

אז נכון, כל אחד ואחת יכולים לרכוש רחפן בסכום כזה או אחר, ולהתחיל ולהפיק סרטונים. אולם הרחפנים בהחלט גויסו למען המטרה, וכיום הם משרתים נאמנה גם צלמים מקצועיים המספקים שירותים שיווקיים או מסחריים שונים עבור לקוחות במגוון תחומים.

חשבתם שצילום אווירי באמצעות רחפן מסתכם בנופים מהפנטים? הנה כמה דוגמאות שכדאי לכם להכיר.

צילום LIVE בפסטיבלים

צלמים מקצועיים המיומנים בהפעלת רחפנים, לוקחים חלק פעיל במגוון רחב של פסטיבלים ואירועי חוץ שונים. הרחפנים מצוידים במצלמות משוכללות ומתקדמות המאפשרות צילום תחת תנאי חשיכה או תאורה שאינם אופטימליים לרוב ברחפני הצילום החובבניים.

הצורך להשתמש בצלמים מקצועיים נובע בין היתר מן העובדה שמפעילי רחפן הפועלים באזורים הומי אדם, מוכרחים להחזיק ברישיונות כחוק, וזאת כדי להבטיח את שלום הנוכחים ולהבטיח תפעול נכון וזהיר של הרחפן.

תיעוד פרויקטים הנדסיים

אך לא הכול מתרכז באירועים, פסטיבליים או נופים מרהיבים. לעתים העבודה היא איך נאמר זאת, קצת יותר אפורה, אבל בהחלט נדרשת וחיונית.

צלמים מקצועיים המפעילים רחפני צילום מתקדמים, פועלים גם בשירותיהם של קבלני בנייה ומשרדים הנדסיים שונים, וזאת כדי לאפשר למקבלי ההחלטות ומנהלים בשטח, לקבל זווית ראייה חדשה ויעילה יותר של קצב התקדמות הפרויקט. לא אחת, התצלומים המוגשים מתוך הרחפן, לוקחים חלק פעיל במצגות ובישיבות בהן ניתן תדריך עבור המנהלים הבכירים.

צילום נדל"ן ואדריכלות

נסו לרגע לחשוב מתי הפעם האחרונה ובה ראיתם פרסומות לנכס נדל"ן אשר צולם מן הקרקע? לרוב הפרסומים השיווקיים יציגו את הנכס ממעוף הציפור, וזאת לאור העובדה שזווית חדשנית ומקורית זו, מרעננת את העין ומקנה לנכס תחושה יוקרתית יותר.

צלמים מקצועיים נשכרים לא אחת על-ידי חברות שיווק לנדל"ן, וזאת לאור העובדה שהם מספקים שירות כולל של הפקת וידאו מחומר הגלם שצולם לצורכי פרסומות טלוויזיוניות וסרטונים המופצים ברשתות החברתיות.

מיפוי השטח באמצעים מתקדמים

רחפנים מקצועיים וציוד הצילום המקצועי אינם מנותבים אך ורק לצורכי הוצאת תצלומים שנועדו לקהל הרחב או לקבלת תצוגה ברזולוציה חדה של פרויקטים הנדסיים עבור מקבלי ההחלטות.

שימוש פופולרי נוסף ברחפנים, אך כזה שאיננו ידוע לרוב עבור הציבור הרחב, הוא מיפוי השטח באמצעות ציוד צילום מקצועי ומתקדם. ציוד זה מאפשר לרשויות מוניציפליות, משרדים ממשלתיים וגורמים המוסמכים בהנחת תשתיות ובבנייה ציבורית, לקבל זווית נכונה יותר על השטח, הגבהים השונים, מדרונות ותנאים משתנים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*