ציורי קיר בעיר

ציורי קיר בעיר

ציור קיר הוא כל עבודת אמנות אשר מצוירת או צבועה ונמשחת ישירות על קיר. מאפיין מובחן של ציור קיר הוא שמרכיבים אדריכליים של המרחב בו הוא נוצר, משולבים בהרמוניה לתוך הציור.

ציורי הקיר הופכים לדומיננטיים בעיצוב הנוף מסביבנו וכך אפשר היה להבחין השבוע כי מגרש הכדורגל המשמש את ביה"ס "אופק" ומתנ"ס "דקל " לבש תפאורה חדשה בשעה  שציורי קיר של אליאסף מיארה נפרסו לאורך הקירות. ציורים כחלק מעיצוב פנים ניתן למצוא גם במרחבים ציבוריים כדוגמת, בתי ספר כמרכיב המנעים את האווירה ומעניק תחושה של אכפתיות.

במקום מתקיימים חוגי כדורגל לטווח גילאים רחב החל מהגיל הרך  וחוג ייחודי לאילוף כלבים.

2016-11-03-PHOTO-00000003

ציורי הקיר חשובים בכך שהם מביאים את האמנות למרחב הציבורי בשל גודלם והעובדה כי הם בולטים למרחוק . ועבור האומנים הם חושפים את יצירתם לקהל רחב שייתכן ולא יגיע לגלריה לאומנות. כאמור לציורי הקיר אחראי האמן האשדודי אליאסף מיארה (33), נשוי ואב לארבעה ילדים, שאת השתלמותו המקצועית בנושא עשה בחוגי הציור במרכז קהילתי "תקוותנו" בהדרכתו של ראובן כהן. באחד מציוריו המרגשים והאישיים אליאסף צייר את סבתו  ליזה (ז"ל) לבית משפחת פרחן. לאליאסף מיארה עבודות נוספות בעיר והמוכרות שבהן מצויות ברחבי הטיילת ועל גבי ארונות התקשורת בפארק אשדוד-ים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*