צוות כונן חופים הציל חיים

צוות כונן חופים הציל חיים

בחודשי הקיץ יולי-אוגוסט, ימי השיא של עונת הרחצה, מעניקה העירייה שירותי הצלה בכל שעות האור, בין השעות 07:00-19:00, המסתכמות לכדי 12 שעות ברציפות. ההחלטה על הגדלת שעות השירות בשעה נוספת (ל-13 שעות) הביאה לרעיון יצירתי ובלעדי בארץ: הקמת צוות כונן. על הרעיון אחראים הנהלת אגף החופים והמצילים הראשיים. אתמול הוכיח הרעיון המקורי את עצמו – צוות הכונן הציל חיים!

קהל המתרחצים המבקרים בחופי הזהב של אשדוד מגיעים מכל רחבי הארץ. כמות הבאים מידי יום אל חופי העיר מסתכמת באלפי מבקרים ומתרחצים ובסופי שבוע צומחת היא לעשרות אלפים. היקף כזה של מבקרים ושירותי חוף, אשר מגיע לשיאו בחודשי השיא יולי-אוגוסט, הביאו את העירייה לשורה של פעולות שנועדו לשמור על חיי המתרחצים ועל שירותי חוף ברמה אופטימלית.

בין הפעולות שנקט אגף החופים ניתן למנות את פעולות ההסברה בקרב המתרחצים ואת הקמפיין המלווה בשלטים מאירי עיניים, את הודעות המצילים במערכות הכריזה ואת הסיורים הנערכים לאורך החופים. "פעולות אלה נועדו לצמצמם את האפשרויות לאירועי טביעה בים" אומר מר אריה תורג'מן, מנהל אגף החופים, ומוסיף "אך לא רק הסברה. השנה, במחשבה משותפת עם המצילים הראשיים, הגענו לפתרון פשוט ויצירתי: הקמת צוות כונן שיפעל עד השעה 20:00".

המחשבה המונחת בבסיס הרעיון הנ"ל הוא המודעות הגדלה של אגף החופים לביקוש הגדול בקרב המתרחצים לחופי אשדוד. תובנה זו העלתה צורך חדש וחשוב: מתן מענה לכל שעות האור. המשמעות: יש להוסיף שעת פעילות נוספת ולהרחיב את שירותי ההצלה עד לשעה 20:00, בסמוך לשקיעה. "בחודשים אלה השקיעה מתאחרת ובחוץ עדיין אור יום. ציבור מתרחצים רחב נשאר עדיין בחוף ולא ממהר להתקפל" אומר מר תורג'מן ומציין את היוזמה שהעלו המצילים הראשיים והנהלת האגף ואת רעיון צוות כונן. "צוות כונן הינו זוג מצילים המצויד בציוד ההצלה ורכב שטח" הוא אומר ומציין כי הצוות מגיע בשעה 08:00, שעה אחרי תחילת הפעילות, ומסיים ב-20:00 שעה לאחר תום הפעילות הרשמית. "באמצעות מנגנון זה הרחבנו את המענה ל-13 שעות! והרחבנו את יכולת השליטה על הנעשה בחוף עד סמוך לשקיעה" אומר הוא תוך פרגון למצילים.

בשבת האחרונה, הוכיחה היוזמה את עצמה. צוות הכונן הציל חיים. "בשבת, בשעה 19:00, הסתיימו שירותי ההצלה ונסגרו תחנות ההצלה" אומר מר תורג'מן ומתאר פנייה טלפונית שהגיעה אליו בשעה 19:15, מנציג קבלן הניקיון. "בין חוף מי-עמי לחוף לידו ישנה חבורת אנשים שנראים שתויים מאוד, והם טוענים שאחד החברים שנכנס לים מתקשה לחזור לחוף" שח לו אותו נציג וציין כי "אותו אדם נמצא במרחק של כ- 150-200 מטר מהחוף".

מר תורג'מן התקשר מיד לרועי ברקוביץ מצוות הכונן, וזה יחד עם המצילים אסף רימון וגיא ניאזוב החלו לטפל באירוע. "גיא ואסף הוציאו את החסקה וחתו מיד לעבר הטובע. במקביל רועי נותר בחוף ושמר על קשר עין עם הטובע. גיא ואסף הגיעו לאדם, שהיה מותש, העלו אותו לחסקה והובילו אותו בבטחה לחוף". סוף טוב הכל טוב וברור היה כי אלמלא צוות הכונן והגעתם המידית אל האיש, ספק אם היה מצליח לחזור לחוף בכוחות עצמו.

בתוך כך ציבור המצילים מבקשים להזכיר לציבור כי הרחצה מותרת רק בחופים המוכרזים, בשעות הפעילות, ויש להישמע להנחיות המצילים.

 

A4U_225x300

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*