צובעת את אשדוד בסגול: ועידת אשדוד לחדשנות

צובעת את אשדוד בסגול: ועידת אשדוד לחדשנות

הסטוריה תקרה באשדוד בשעה שתוכרז כבירת החדשנות והאיקומרס במהלך ועידה שתתקיים לראשונה בעיר תחת שם זהה. שר הכלכלה, בכירי המשק, אנשי אקדמיה, ישמים ונבחרי ציבור יקחו חלק בוועידה שתשנה את פניה של העיר. יוזמת התכנית Commercity והוועידה, שרון מרק: "אנו מובילים תכנית מהפכנית שתוביל את אשדוד ללב השיח החדשני-טכנולוגי של ישראל". הכניסה חופשית בהרשמה מראש

ביום שלישי הבא, 3.9.19, במעמד שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, תתקיים לראשונה ועידת אשדוד לחדשנות בעידן האיקומרס, בו אנו עדים לגידול משמעותי בכל נושא המסחר המקוון במגוון רחב של תחומים. ועידה זו מצידה למעשה את השילוב של אשדוד כמוקד למסחר בינלאומי עם תעשיית לוגיסטיקה ושינוע מתקדמת לבין ההון האנושי האיכותי הטמון בתושבי העיר, העוסקים בתחומי הטכנולוגיה השונים. בכך למעשה משקפת הוועידה את חזון ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, להפוך את אשדוד למרכז הייטק מהמובילים בישראל.

הרוח החיה מאחורי הוועידה היא שרון מרק, סגנית ראש העיר ומי שממונה בשותפות עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על האגף לקידום עסקים ותעשייה, כמו גם על תיק החינוך, שני תחומים שמתכתבים זה עם זה. "שנת הלימודים החדשה בפתח, ואנו עדים כי יותר ויותר בני נוער באשדוד מבקשים ללמוד מקצועות טכנולוגיים עוד בבית הספר, מה שמוביל את חלקם ללימודי עתודה וליחידות מובחרות בצה"ל", אומרת מרק, "משם הם ממשיכים ללימודים גבוהים ומשתלבים בתעשיית ההייטק המפותחת של ישראל, כאשר בשנים האחרונות עיריית אשדוד פועלת ללא לאות על מנת לשלב תעשייה זו גם בתחומה. פארק ההייטק של העיר נמצא כבר בשלבי פיתוח מתקדמים ויוצר עניין רב בקרב חברות מובילות וסטארטאפים גם יחד, דבר שייתן מענה לאלפים רבים של תושבי אשדוד היוצאים מדי בוקר לעבוד מחוץ לעיר".

אחד השינויים המשמעותיים ביותר בתחום הקידמה והטכנולוגיה עובר דווקא על המוסד הוותיק המזוהה אולי יותר מכל עם העיר, הלא הוא נמל אשדוד. רק השבוע נמסר כי נמל אשדוד שבר החודש יולי את שיא כל הזמנים של נמלי ישראל בשינוע מכולות, דבר שהתאפשר הודות להכנת הנמל לתחרות המתעצמת והטמעת טכנולוגיות מתקדמות בפעילות השוטפת.

סביב נמל אשדוד צמחה תעשייה שלמה של מרכזים לוגיסטיים, שחלקם שייכים לחברות ענק כגון IKEA ו- TERMINAL X, וחלקם מאחסנים ומשנעים סחורות לאלפי חברות ברחבי המדינה. מרכזים אלו, שחלקם קיימים עשרות שנים, התפתחו גם הם עם הקידמה והטמיעו מערכות טכנולוגיות מתקדמות ובהן מערכות מחשוב מיוחדות, אוטומציה ורובוטים המבצעים תפקידים שונים.

במסגרת הוועידה יתקיים פאנל מיוחד בנושא זה תחת הכותרת "עיר – ים – חדשנות", בהנחיית ממ"ק ראש העיר גבריאל כנפו, שמכהן כמנכ"ל קבוצת 207 הוותיקה, הפועלת בתחום הלוגיסטיקה בעיר מאז שנת 1996. עוד ישתתפו בפאנל דוד כהן מנכ"ל נמל אשדוד, לאה בוגץ' גנוסר משנה למנכ"ל MSC, רמי זורע מנכ"ל קבוצת אלבטק וכן אירית קריאף, יו"ר ומנכ"ל GCX שהיא חברת הבלדרות הגדולה בישראל ומתמחה בסחר אלקטרוני ברשת.

איקומרס, המסחר האלקטרוני ברשת, הולך ותופס תאוצה משנה לשנה, ומה שהיה נחלתם של יחידים שהזמינו גאדג'טים זולים מאתרי מסחר סיניים, התפתח עם הזמן לתחומי הצעצועים, הביגוד וההנעלה מאתרים בינלאומיים וכיום אנו עדים לאחוז הולך וגדל של ישראלים שמוותרים על חווית הקניה הפיזית בחנויות והמרכולים ועושים את הקניות שלהם ברשת גם מאתרים ישראליים, בין אם מדובר בביגוד, כלי בית או סלי מזון מרשתות השיווק השונות.

גם בנושא זה תעסוק הוועידה, כשברקע נמצאת כניסתה של ענקית המסחר המקוון, אמזון, לישראל. אלה אלקלעי, סמנכ"ל פיתוח כסקי בבית ההשקעות IBI, תנסה לענות על כמה שיותר שאלות הנוגעות לחברה שעשויה לשנות את חוקי המשחק בזירת המסחר המקוון בישראל, ומיד לאחריה יתקיים פאנל מרתק בנושא "חדשנות עסקית בעידן הדיגיטלי", בהנחיית חנה רדו, נשיאת סופרסונס ויזמית עסקית חברתית ישראלית. עוד יקחו חלק בפאנל שרית בק ברקאי מנהלת PAYBOX, מאיה קלדרון סמנכ"ל חדשנות ופיתוח עסקי דואר ישראל, אנה ברודי מייסדת אמבסדורס שיווק שותפים לאיקומרס ומאיה ברודי, מנהלת פעילות GETT DELIVERY ישראל.

רמי לוי, מנכ"ל ובעלים של "רמי לוי שיווק השיקמה", האיש שחתום על מספר מהפכות בתחם הצרכנות הקמעונאית, ידבר בשיחה מרתקת עם העיתונאי ומגיש הטלוויזיה אביב פרנקל על מהפיכת הקניות און-ליין שכובשת עוד ועוד משקי בית בישראל.

את הוועידה יחתמו 5 סטארטאפים מבטיחים בתחומי האיקומרס והלוגיסטיקה, מהם 3 המנוהלים על ידי תושבי אשדוד וממוקמים בעיר.

"אנו שמחים להשיק תכנית חדשה שתוביל את אשדוד ללב השיח החדשני – טכנולוגי של ישראל", מסכמת מרק. " תושבי ותושבות העיר, בעלי עסקים קטנים ובינוניים מוזמנים לועידה כדי להכיר את העולם החדש ואיך בעזרת רעיון טוב אפשר לפתח קריירה עצמאית התואמת את הטרנספורמציה המקוונת שעובר המשק הישראלי בפרט והעולמי בכלל".

הוועידה תתקיים כאמור במשכן לאומנויות הבמה ביום שלישי, ה- 3.9.19 והכניסה תהיה חופשית. יש להירשם מראש בדף האינטרנט של הוועידה בכתובת http://bit.ly/commercity או דרך דף הפייסבוק "ועידת אשדוד לחדשנות".

00

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*