פרשת השבוע ״קרח״ / שניר אלמליח

פרשת השבוע ״קרח״ / שניר אלמליח

בפרשת קרח קוראים אנו על מחלוקת קורח ועדתו כלפי משה רבינו ואהרן הכהן, ועל העונש החריג שנענשו בעקבות מחלוקת זו, שהאדמה פתחה את פיה ובלעה אותם חיים, ואת רכושם.

"ויקח קרח בן יצהר בן קהת בן לוי ודתן ואבירם בני אליהב ואון בן פלת בני ראובן".
על סיומת פסוק זה, מובא בגמרא "חכמת נשים בנתה ביתה- זו אשתו של און בן פלת", שהצילה את בעלה מהמחלוקת, כשאמרה לו, מה לך להתערב במחלוקת זו, הרי נשיא אתה לא תהיה, אם משה צודק או קרח צודק, בכל מקרה אתה תשאר מה שאתה, ומה לך להתערב על ריב לא לך".
ולכאורה יש להבין, וכי לחדד לאדם את מקומו ועד כמה לא משתלם לו להתערב בריב לא לו, נדרשת כזו חכמה מיוחדת, עד כדי כך שממעשה זה לומדים חז"ל על חכמתה המיוחדת של האשה, ועוד משבחים אותה על כך שבחכמתה זו "בנתה ביתה", שהצילה את בעלה מהעונש?

אלא מבאר הרב חיים שמואלביץ זצ"ל, מכאן לומדים שבשעת מחלוקת אף על דבר כה פשוט נדרשת חכמה להבחין ולגלות את האמת, טבעו של אדם להתערב ולתפוס צד במחלוקת גם כשאין לו שום עניין, ובמקרה שכזה כשאש המחלוקת בוערת ושורפת הכל, אדם שאינו נסחף הינו בגדר 'חכם', שרואה את הנולד ומציל עצמו מהעונש של המחלוקת. וזו היתה אשתו של און בן פלת, שלמרות שכולם נסחפו באש המחלוקת היא היתה חכמה לעצור את בעלה לא להיסחף אחר המחלוקת.

שנזכה תמיד לנהוג בחכמה ובתבונה בכל עניני החיים, ושלעולם לא נתערב במחלוקת, ונחיה בשלום ואחווה, ברעות ואהבה, ובכך נזכה לחיים טובים ומאושרים. אמן.

שבת שלום, וחודש טוב ומבורך.
שניר אלמליח.

כניסת השבת: 19:29
יציאת השבת: 20:33

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*