פרשת השבוע – ״בראשית״ / שניר אלמליח

פרשת השבוע – ״בראשית״ / שניר אלמליח

השבת פרשת בראשית מתחילים אנו שוב לקרא את פרשיות התורה מידי שבוע, ופותחת התורה את פרשיותיה בפרשת בראשית בפסוק "בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ", ומפרש בעל הטורים, "בראשית אותיות יר"א שב"ת, לומר לך שבזכות שבת נברא העולם".
האור החיים הקד' אומר כי כל הכוח שאדם מקבל לימות השבוע מושפע משבת, ומאז בריאת העולם ועד היום לא היתה שבת אחת שלא נשמרה בעולם, תמיד היה מי ששמר אותה שאחרת העולם היה נחרב.
וכך גם מפייטים אנו בערב שבת בפיוט 'לכה דודי'- 'לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה', היות ששבת היא מקור הברכה לששת ימי השבוע, לכן צריך להתנהג בשבת בקדושה יתירה כדי למשוך משם חיות לכל ימי השבוע.

ומפרש כך גם ה'בני יששכר' את הבקשה שמבקשים אנו בברכת המזון של שבת בברכת רצה והחליצנו – "שלא תהא צרה ויגון ואנחה ביום מנוחתנו", ולכאורה אין זו בקשה מיוחדת לשבת בדווקא שהרי זו בקשה שיש לבקש כל יום, שימנע מאיתנו יגון כאב ואנחה, אלא אם נבין שמשבת יש השפעה לכל ששת ימי השבוע, אז מובן שאם לא תהיה בשורש צרה ויגון, ביום שבת, אז יושפע גם לכל השבוע שלא יהיה צרה ויגון.

התחלה חדשה הינו זמן ראוי לקבלות טובות ולשינוי חיובי, בפתחה של שנה חדשה לאחר שסיימנו לעלות ולהתעלות בימים הקדושים ובחגים שעברו עלינו לטובה, זו הזדמנות מיוחדת עם תחילתו של חומש בראשית, לקבל ולהתחזק לשנה הבאה עלינו לטובה, בכל הקשור לכבוד השבת ולשמירת שבת כהלכתה, על ידי שנכבד את יום השבת כפי שנדרש מאיתנו, נשמור אותה מלחללה, נתענג בה כפי שציוונו חכמים ז"ל, נזכה שיושפע עלינו שפע טוב לכל ימות השבוע, שפע של ברכה והצלחה, אושר והרווחה, שמחה וכל טוב, אמן.

שבת שלום ומבורך.
שניר אלמליח.

כניסת השבת: 17:50
יציאת השבת: 18:47

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*