פרשת השבוע, ״במדבר״ / שניר אלמליח

פרשת השבוע, ״במדבר״ / שניר אלמליח

השבת פרשת במדבר חל בסמוך לחג השבועות הנקרא גם חג מתן תורה, זכר לתורה שניתנה ביום זה לעם ישראל לאחר יציאתם ממצרים.

עם ישראל זכו, וביום זה קיבלו את התורה במעמד הר סיני, תחת קולות וברקים וניסים גדולים, לאחר שהתכוננו כראוי לקבל מתנה יקרה וחשובה זו המייחדת אותנו כעם נבחר ומקשרת אותנו לקב"ה.

התורה שקיבלנו אינה רק ספר חוקים שיש בו מצוות ואיסורים, מה מותר לעשות ומה לא, ומה תקבל אם תעשה, אלא קבלנו את התורה כדי ללמוד אותה, ולקיימה, לעמול ולהבין ולחדש בה חידושים, וזו אותה תורה קדושה שנמסרה במעמד כה מרומם לעם ישראל על הר סיני לפני אלפי שנים, ביום חג השבועות, אותה תורה שכל ילד קטן מישראל יכול לפתוח גמרא ללמוד ולהבין ולהנות מהמתיקות של לימוד התורה.

עלינו לדעת שסגולה גדולה לזכות במיוחד ביום זה לרפואה וישועה בכל הענינים, וכמו שכותב הרמח"ל זצ"ל "כל תיקון שנתקן ואור גדול שהאיר בזמן מן הזמנים, בשוב תקופת הזמן ההוא יאיר עלינו מעין האור
הראשון וכו' ".

בכל שנה ושנה בבוקרו של חג השבועות, בשעה שקוראים בבית הכנסת בספר התורה את עשרת הדברות ותיאור קבלת התורה, מתחדש בכל אדם האור הגדול שזכו לו עם ישראל שנכחו במעמד הר סיני וקבלו את התורה, מתחדשת האפשרות לכל יהודי לזכות להבין וללמוד את התורה לקיימה וליישמה כראוי, וכידוע במעמד נשגב זה של קבלת התורה, כל החולים נתרפאו וכל הזקוקים לישועה נושעו, גם אנו יכולים לזכות לישועה ורפואה שלמה בדיוק בשעת קריאת התורה, שבזמן זה עם ישראל זוכים להתחדשות של אותו אור גדול, של אותה ישועה שהיתה לאבותינו במעמד הר סיני.

נזכור זאת וננצל כראוי את החג הקדוש והמיוחד הזה, ללמוד וקבל על עצמנו לקיים את תורת השם ומצוותיו, ולהתפלל אליו מעומק הלב שיזכה כל אחד ואחת מאיתנו, לישועה הגדולה אותה זכו אבותינו לקבל בעומדם תחת הר סיני במעמד קבלת התורה, ובפרט ראוי לכוון שנזכה לקיים את התורה ומצוותיה מתוך בריאות ואריכות ימים, נחת ואושר, שלום ושלווה, פרנסה טובה וקלה, שפע של ברכה והצלחה. אמן.

שבת שלום וחג שמח.
שניר אלמליח.

כניסת השבת: 19:11
יציאת החג: 20:14

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*