פרשת השבוע ניצבים וילך / שניר אלמליח

פרשת השבוע ניצבים וילך / שניר אלמליח

בפרשת השבוע ניצבים וילך, הקב"ה מדבר עם משה רבנו טרם פטירתו ואומר לו "ואמר ביום ההוא הלא על כי אין אלוקי בקרבי מצאוני הרעות האלה ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא". וכו'.

ולכאורה מדוע הקב"ה ימשיך להסתיר פניו מאותו אדם שחטא, הרי הוא מהרהר במעשיו ומתחרט ומודה כי צרות אלו באות לו על "כי אין אלוקי בקרבי", ומדוע ימשיך ההסתר פנים ואף יגבר, של הקב"ה מהחוטא?

אלא אומר החפץ חיים זצ"ל, חרטה בלבד לא מספיקה, ואף לא ווידוי דברים, נכון שהחוטא מגיע להכרה כי הצרות באו לו על כך שהרחיק את השם מתוכו, אבל העיקר בתשובה הוא, עזיבת החטא, קבלה אמיתית שלא ימשיך בדרך שלילית זו, וכשקבלה זו חסרה אזי, "ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא על כל הרעה אשר עשה כי פנה אל אלוהים אחרים", ועל זה הנביא ישעיה מדריך את החוטא, "יעזוב רשע דרכו ואיש אוון מחשבותיו" אם אדם ישנה את דרכו באמת בקבלה חזקה לעתיד ויעזוב את חטאו, מובטח לו המשך הפסוק "וישוב אל ה' וירחמהו ואל אלוקינו כי ירבה לסלוח".

נמצאים אנו ימים ספורים לפני יום הדין שבו יכתב לכל אחד ואחת מה יהיה איתם בשנה הבאה, כשמתבוננים כמה צער וצרות עברנו בשנה החולפת, עם כמה יסורי גוף ונפש כל אחד התמודד, אם זה בבריאות או בפרנסה, בחינוך הילדים או בזוגיות, ועוד כהנה וכהנה, ונזכור שהכל, אבל הכל! נכתב ביום ראש השנה הקודם, נתעורר להתחזק כראוי, לעזוב את החטא באמת, לקבל על עצמו בקבלה גמורה לא לחזור שוב על מעשינו הרעים, וכך ניכנס ליום הקדוש והנורא מתוך תשובה אמיתית, ונזכה להכתב לחיים טובים ולשלום, לשנה טובה ומבורכת, גדושה בבריאות ואושר, נחת ושמחה ושפע של ברכה.

שבת שלום ומבורך.
שניר אלמליח.

כניסת השבת: 18:26
יציאת השבת: 19:22

דבר התורה השבת לעילוי נשמתו של הכהן הגדול רבי ישראל מאיר הכהן מראדין זיע"א בעל המשנה ברורה שמירת הלשון ו"החפץ חיים" שיום פטירתו היום. זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל אמן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*