פרצו לבית העסק שלכם? זה לא נורא אם יש ביטוח

פרצו לבית העסק שלכם? זה לא נורא אם יש ביטוח

אם העסק שלכם נפרץ, בוודאי הרגשתם תחושה לא נעימה, אולי אפילו אזלת יד. ובכן, פריצה לעסק עלולה להשאיר אתכם מבולבלים ולא מוכנים, אבל יש כמה שלבים שאותם חייבים לבצע לאחר גילוי הפריצה, מאחר שהם מסייעים מאוד בשלב שבו אתם מתכוונים להגיש תביעה לביטוח.

האם צריך ביטוח נגד פריצות לעסק?

כבעל או בעלת עסק, ביכולתכם לבחור האם לבטח את המבנה, את התכולה, או לבחור בחבילת ביטוח מורחבת הכוללת את הכיסוי של חברת הביטוח לנזקי טבע, לשריפות או לפריצות. ישנן הרבה חברות ביטוח לעסק המציעות ביטוח מורחב למקרי פריצות. חלק מהחברות מציעות חבילות ביטוח מוגדרות מראש, חברות אחרות מציעות בניית פוליסה אישית, בהתאם לסוגי הביטוח שמתאימים לעסק. הפרמיה של פוליסה מורחבת אמנם יקרה יותר, אך הרחבת הפוליסה מכסה סעיפים רבים יותר מפוליסה בסיסית.

על פוליסת הביטוח לכסות נזקים שעלולים להיגרם לעסק, כאשר ביטוח בסיסי של המבנה או של תכולת העסק מספק כיסוי מתון לנזקים צפויים. בעלי עסקים רבים אינם מסתפקים בביטוח הבסיסי ומבטחים את עסקיהם מראש נגד פריצות, על מנת לכסות נזקים חמורים יותר, במקרה שייגרמו.

מה לעשות כאשר פורצים לכם לעסק?

דבר ראשון שיש לעשות כאשר מגלים פריצה לעסק הוא לדווח למשטרה. אמנם הדחף הראשוני הוא להיכנס ולבדוק את הנזקים שנגרמו, אך עדיף לא לגעת בדבר עד לבדיקת מקום הפריצה על ידי השוטרים.

דווחו למשטרה כי עדיין לא בדקתם את המקום ואינכם יודעים איזה רכוש ניזוק או נלקח מהעסק.

דווחו בהקדם לחברת הביטוח כי אירעה פריצה לבית העסק.

לאחר שהמקום נבדק בידי השוטרים, הכינו רשימה מפורטת של כל הפריטים שנפגעו במהלך הפריצה וצלמו אותם בפרוטרוט. חברת הביטוח שולחת שמאי להערכת הנזקים שנגרמו לעסק. חשוב להציג באופן מדויק כל פרט המעיד על הנזק שנגרם לעסק עקב הפריצה.

לבטח את העסק נגד נזקי פריצה

לביטוח נגד פריצות יש לדאוג מראש. יש לדעת שחברת הביטוח יכולה לקבוע את סוג הפוליסה ואת גובה הפרמיה לכיסוי במקרה של פריצה לעסק בהתאם לאופן אבטחת המקום. בכל מקרה, חשוב לוודא כי העסק מאובטח, אם באמצעות מצלמות אבטחה ואם בעזרת סורגים – בהתאם לנדרש להגנתו. בנוסף, ככל שהעסק ממוקם באזור המועד לפריצות, כך רצוי לוודא כי המקום אכן מוגן באופן שמאפשר למזער כמה שיותר את האפשרות שתתרחש פריצה לעסק.

עם כל זאת, אם אתם עדיין מודאגים מהאפשרות שהעסק ייפרץ ושבשל כך ייגרם לכם נזק כלכלי ועסקי – הרחבת הביטוח תאפשר לכם לכסות את ההוצאות הנוספות בשל הנזק שנגרם על ידי פורצים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*