פרס חינוך למקיפים ו', ז' אשדוד

פרס חינוך למקיפים ו', ז' אשדוד

בתי הספר המקיפים ו', ז' מאשדוד, היו בין 17 מוסדות החינוך בישראל שקיבלו מידי ארגון המורים את פרס החינוך הארצי, במעמד שר החינוך הרב רפי פרץ. הפרס בסך 5,000 ₪ לכל בית ספר, ניתן עבור פעילות בתחום המעורבות החברתית ותרומת בני הנוער לקהילה. ראש העיר הודה לתלמידים, לצוות החינוכי ולמנהלים ולאנשי מינהל החינוך על העבודה הנהדרת והכבוד שהם מנחילים לעיר.

בכל שנה מעניק ארגון המורים פרס חינוך על פעילותם של בתי ספר על יסודיים בישראל בשדה החינוך החברתי והתרומה לקהילה. אתמול (16/2/20), באולמי אביניו בנמל התעופה בן גוריון ובמעמד שר החינוך הרב רפי פרץ, אנשי ארגון המורים ואישים משדה החינוך, הוענקו פרסים ל-17 מוסדות חינוך מכל הארץ, במעמד מרגש וחגיגי.

התחרות על פרס החינוך מתחילה בקול קורא של עמותת ארגון המורים, המזמינה בתי ספר להגיש מועמדות על פעילותם החינוכית בתחום "החינוך לערכים ולמצוינות חברתית: מעורבות חברתית ואזרחית, נתינה ותרומה לקהילה", בהתאם לקריטריונים שנקבעו בתקנות הפרס. העיקרון המנחה את התקנות הוא המעורבות המלאה מרמת המנהל ועד אחרון התלמידים, סביב נושא התרומה לקהילה – מעורבות התלמידים בחברה ומספר התלמידים הזוכים להערכה של "הצטיינות יתירה" ו"הצלחה" בפעילותם.

המחלקה למעורבות חברתית במינהל החינוך, האחראית על קידום החינוך החברתי ומעורבות התלמידים בחיי הקהילה, מלווה את פעילות בתי הספר העל יסודיים ורואה ברכה בפעילות המגוונת המתרחשת בין כותלי בתי הספר בעיר ובקהילה. במסגרת פעילות זו השתתפו גם המוסדות מאשדוד אשר הגישו מועמדותם, עברו את כל שלבי התחרות (עיון בפניות, מיון בהתאם לקריטריונים וביקורים בבתי הספר) ונמצאו ע"י 5 חברי ועדת הפרס כראויים להתמודד על הפרס הארצי.

פרס החינוך של עמותת ארגון המורים מתקיים זה 20 שנה והוא נחשב לפרס יוקרתי בתחום החינוך החברתי. נציגי מקיף ו' ומקיף ז' באשדוד, יחד עם נציגי מינהל החינוך בעיר, היו בין הזוכים בפרס החשוב ורשמו הישג מרשים במיוחד – שני בתי ספר מאותה עיר נמנים על 17 הזוכים מכל הארץ!!! כולם יחד עלו לבמה לקבל את הפרס בסך 5,000 ₪ לכל בית ספר ותעודת הצטיינות.

"אני מבקש להודות לשני בתי ספר מאשדוד, מקיף ו' ומקיף ז', שקיבלו את פרס החינוך הארצי למעורבות חברתית ותרומה לקהילה, אותו מחלק ארגון המורים" בירך ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי והביע גאווה בכך ש"אשדוד מוכיחה בכל הזדמנות כי חינוך לערכים חברתיים, מעורבות הנוער בחיי הקהילה ותרומת הצעירים לאיכות החיים והסביבה, הם מהדגלים היותר חשובים שמערכת החינוך העירונית נושאת בגאון".

ד"ר לסרי הודה למנהלת מקיף ו' ד"ר רונית טאוב, ולמנהלת מקיף ז' עליזה סבג, לצוותים החינוכיים ולתלמידים, לראש מינהל החינוך מר אריה מימון, למנהלת מעורבות חברתית אינדה פלינט ולכל מי ששותף לזכייה ולעשייה. "העובדה ששני בתי ספר מאשדוד זכו בפרס זה, מתוך 17 מוסדות מכל הארץ, מעצימה עוד יותר את ההישג ומחזקת את מה שכולנו יודעים על הנוער הנפלא שלנו" אמר.

גם ראש מינהל החינוך מר אריה מימון, התייחס להישג ולתהליך הנעשה בתחום זה בעיר. "אנו רואים חשיבות רבה בפיתוח מעורבות חברתית משמעותית בכלל בתי הספר באשדוד, והוכחה לכך היא 2 בתי ספר המקיפים שזכו ברמה הארצית. החינוך לערכים עובר כחוט השני בכל המסלול החינוכי של ילדי אשדוד – מגן הילדים ועד לכיתה י"ב" אמר והודה לכל העושים במלאכה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*