פרלמנט הילדים מתכננים את אשדוד

פרלמנט הילדים מתכננים את אשדוד

תוכנית המתאר החדשה של אשדוד יצאה לדרך רק לפני שבוע ומאות מתושבי העיר בחרו להיות חלק בתוכנית החדשה אשר תקבע את אופייה והמראה של אשדוד בעשורים הבאים. תחילת התהליך במפגש "מבט למחר" הראשון שהתקיים במרכז פסגה, במעמד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, והמשכו במפגשים תכופים יותר עם קהלי יעד מגוונים ברבעי העיר. הפעם, רשות הדיבור לילדי אשדוד החברים בפרלמנט הילדים!

מפגשי "מבט למחר" – שיתוף הציבור בתהליכי תכנון תכנית המתאר החדשה של אשדוד, נועדו לרתום מגוון קהלים סביב שולחן משותף בו יוכלו להביע דעתם ו/או להעלות רעיונות באשר לעתידה של אשדוד. במפגשים אלה משתתפים בדרך כלל מובילי דעה, אנשי מפתח בקהילה, פעילים ותושבים מכל רחבי העיר וקהילותיה השונות. עד כה התקיימו כמה מפגשים המאורגנים ומנוהלים ע"י מינהלות הרבעים, בהם מקיימים הלכה למעשה את המודל האופטימאלי של שיתוף ציבור. ומה אומרים הילדים על התוכנית ועל אשדוד העתידית?

במסגרת מפגשי "מבט לאחור" נבנתה קבוצה מיוחדת לפרלמנט הילדים אשר ביקשה לתרום לדיונים ולהשמיע את קולם של ילדי העיר. קבוצה של פרלמנט הילדים הוכיחה עצמה בעבר במעורבות פעילה ברובע ד' ובמפגשים שהיא מקיימת בין תלמידים ברבעים השונים בעיר, תוך שהם מעלים רעיונות ועוקבים אחר יישומם בעת ביצוע העבודות. הדוגמא המובהקת לכך היא הפארק המרכזי ברובע ד' (ליד בית ספר רעים), בו יושמו רעיונותיהם של חברי הפרלמנט בהגברת תאורה ומתקני שעשועים לילדים.

חברי פרלמנט הילדים העירוני הגיעו מוכנים למפגש ופרשו בפני צוות התכנון צרכים, הצעות ורעיונות לתכנון אשדוד. בין השאר, הם הציעו לבנות בניינים רחבים ולא גבוהים מדי, שיאפשרו מפגשים עם חברים, לעדכן את הפארקים והגנים במתקני שעשועים חדשניים ואטרקטיביים (טרמפולינות, סקייט פארק ומתקני ספורט אתגרי) ולהוסיף תאורה ותכנים כמו מוזיקה, המוסיפים גוון למרחב הציבורי. עוד הציעו הצעירים, לתכנן אמצעי תחבורה בטוחים לילדים בעיר, באמצעות תחבורה ציבורית נגישה, שבילי אופניים והליכה, ומתקנים לקשירת אופניים במוסדות החינוך. הם ביקשו להרחיב את אפשרויות הבילוי בעיר, במיוחד בסוף השבוע, להוסיף מוקדים לפעילות תנועות נוער ולפתח את חוף הים על ידי אטרקציות, פעילויות, אירועים ומתקני ספורט ימי.

היחידה לתכנון אסטרטגי מלווה ומתעדת את כל המידע העולה במפגשים הללו תוך התחשבות בכל הקבוצות והגורמים הנוטלים חלק בתהליכי התכנון. "המידע הרב שנאסף יגובש לכדי חזון עיר, שישולב במסמכי תכנית המתאר החדשה" אומרים ביחידה האסטרטגית, תוך שהם משבחים את חברי הפרלמנט על המעורבות הפעילה במפגשים, על הרמה הגבוהה שהציגו במהלך הדיונים ועל גילויי האכפתיות לעתידה של אשדוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*