פרינג'סטייל דור 2 – עושים טוב בעיר

פרינג'סטייל דור 2 – עושים טוב בעיר

פסטיבל הפרינג' בהפקת החברה העירונית לתרבות הפנאי כלל שלושה ימי מופעים שונים במרחב הציבורי של המרכזים המסחריים ברבעי העיר הוותקים (א',ב',ד',ו')- וללא עלות!

זוהי הפעם השנייה שבעיר אשדוד נערך פסטיבל פרינג'סטייל  שאותו הובילה נעמי אדר הופמן המשנה למנכ"ל החברה העירונית לתרבות הפנאי ומנהלת התרבות והאמנות,  בהפקה ובליווי של מיזם 'מרחב יצירה אשדוד', עליו מופקדת ימית שמעוני ובניהול אמנותי של  ג'רום ארוש, מנהלה של קבוצת 'ברמוזה' המקומית לתאטרון רחוב. תאטרון פרינג' אומנם נתפס בתור תאטרון שוליים, אולם מדובר בתאטרון בגובה העיניים הנטוע בתוככי הקהילה והמתאים לכל קהל, תיאטרון היוצא  מהבמות והאולמות  ומעניק ליוצרים חופש יצירה אמנותית והחשוב מכל מאפשר לתושבים להיות חלק מרכזי בהתרחשות . את הפסטיבל פתחו בהתרחשות מרתקת בשוק הפתוח שבחוף לידו וכדרכו של השוק המלא חיים מעצם טבעו זכו  מופעי החוצות לשיתוך פעולה מלא מצד הסוחרים והקהל הרב שהגיע למסע הקניות השבועי.

ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד רואה באירועי התרבות מנוע צמיחה להתחדשות עירונית, "אירועי תרבות במרחב הציבורי  ופסטיבל הפרינג' מעניקים זריקת מרץ לחיים החברתיים בקהילה, רובעי העיר הוותיקים הופכים  לשוקקי חיים ותוססים, התרבות הופכת לגורם משמעותי להגדלת הפעילות המסחרית  ומגבירה את פוטנציאל המשיכה של העיר."

זו הסיבה המרכזית לעובדה כי אירועי מיזם 'באים בטוב'-אירועי תרבות ואמנות במרחב הציבורי פועלים במרכזי הקניות של הרובעים הוותיקים בשיתוף פעולה צמוד של הסוחרים הנהנים מהתכונה ומקהל  גדול שהורכב ברובו מהורים על ילדיהם , שהגיעו לפעילויות משפחתיות ללא עלות  ואפשר היה להבחין גם בקהל אורחים שהגיע מחוץ לעיר להשתתף בימים של שמחה.

לדבריו של המנהל האמנותי   האמן והיוצר ג'רום ארוש, "פרינג'סטייל מייצר הזדמנויות אמנותיות וחברתיות המאפשרות לאמנים, לתושבים ולעוברי אורח לשבור האת השגרה תוך כדי חיוך, ולהתחבר להומור ולשמחה, לפתיחות ולקירוב לבבות."

מזג האוויר האביבי נטה חסד למפיקים ולאחר מערכת גשומה וכמה ימי קור יצאו התושבים לקניות ולבילוי חוצות  . אפשר היה להבחין כי מופעי הפסטיבל שנדדו מרובע לרובע המופע הצליחו להעלות חיוך על פניהם של  היוצרים ושל קהל הצופים כאחד . האחים בז'וז- חפלה בתנועה עם מופע הומוריסטי ומוזיקלי של זוג אחים מרוקאים שנוהגים על מונית ריקשה בלקן במחסן: מסיבת רחוב מוזיקלית בתנועה עם  חמישה נגנים מוכשרים במופע שסחף את הקהל למסע גרוב מזרח תיכוני ועוד שלל אירועים ומופעים הביאו להתרחשות מלאת חיים ,קצב ושמחה ברחובות העיר.

נעמי אדר הופמן, המשנה למנכ"ל החברה העירונית ומנהלת התרבות והאמנות מסכמת, המופעים, הפעולות וההתערבויות האמנותיות נכנסות לנימי העיר ולרחובותיה. ללא מתחמי פסטיבלים. ללא במות. האמנות, התרבות והיצירה נטמעות ב-DNA  של העיר, כמקור למפגש, לשמחה ולהשראה המחברים בין אנשים ומציעים תרבות בגובה העיניים .פסטיבל 'פרינג'סטייל' 2 נחל הצלחה" -היא אומרת ומוסיפה- "אין ספק שלאור  היענותו של הקהל נמשיך את מסורת הפסטיבל בשנים הבאות."

עוד אירועים של שמחה באשדוד ממשיכים עם מיזם 'באים בטוב' הפועל במהלך כל השנה .

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

פרינג'סטייל -שלושה ימים של שמחה באשדוד :בימים רביעי ,חמישי ושישי( 27-29  בדצמבר 2017) בשוק הפתוח בחוף לידו (יום רביעי 27.12 14:00-  11:30 (ובמרכזים המסחריים ברובעים א', ב', ד' ורובע  ו'(ימים רביעי וחמישי בין השעות 15:00- 19:00 ויום שישי בין השעות 10:00- 14:00 )כל האירועים פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*