פרגולות מעץ לעומת פרגולות אלומיניום – מה ההבדלים?

פרגולות מעץ לעומת פרגולות אלומיניום – מה ההבדלים?

בשנים האחרונות הפכו הפרגולות למוצר פופולארי ביותר, שמשלב פתרון הצלה לגינה ועיצוב מודרני ומרשים. הפרגולות נפוצות בגינות פרטיות, במרפסות, בגנים ושטחים ציבוריים ועוד.

ישנן סוגים רבים של פרגולות, הן נבדלות זו מזו בחומר מהן הן עשויות (אלומיניום, עץ, צמחיה או שילוב של מספר חומרים), בעיצוב שלהן ובמחיר כמובן. פרגולות עץ הן הפרגולות הקלאסיות אך בשנים האחרונות נכנסו לשוק פרגולות עשויות אלומיניום, שמשדרות מראה יותר מודרני. ישנם הבדלים רבים בין פרגולות עץ לפרגולות אלומיניום, זאת למרות השימוש הזהה של שני הסוגים.

הבחירה בין פרגולת עץ לפרגולת אלומיניום היא איננה פשוטה כלל, ננסה לעזור לכם בבחירה בעזרת ההשוואה הבאה. חלק מההבדלים בין פרגולות מעץ לפרגולות מאלומיניום הם:

מגוון מבחינת החומר – ישנם סוגים רבים של עצים מהם מכינים פרגולות, כך ישנה גמישות מבחינת תכונות הפרגולה. כלומר אם אנו זקוקים לפרגולה עמידה יותר או פחות, קלה יותר או פחות ועוד. הגמישות הזו מבחינת החומר לא קיימת בפרגולות אלומיניום, היות והן עשויות אך ורק מחומר האלומיניום שלו תכונות קבועות ואחידות.

עיצוב גמיש – עבודה עם פרגולת עץ מצריכה מאמץ רב, קשה מאוד לעצב את העץ ולרוב ניאלץ להתאים את עצמנו אל העץ ולהתקין אותו כמו שהוא. לעומת זאת, בפרגולת אלומיניום הגמישות בעיצוב היא אין סופית. האלומיניום הוא חומר נוח לעבודה וניתן ליצור ממנו מגוון סגנונות ועיצובים לפרגולה, בהתאם לבקשת הלקוח.

מחיר – מחירו של האלומיניום כחומר גלם זול מאשר מחירו של העץ. לכן לרוב מחירה של פרגולת אלומיניום יהיה זול מאשר מחירה של פרגולת עץ. לכל פרגולה מחיר משלה שלוקח בחשבון גם את המורכבות, הגודל ואיכות החומרים עצמם.

התקנה – האלומיניום הוא חומר קל, ולכן יחסית נוח ופשוט להתקין אותו. לעומת זאת העץ הוא כבד וההתקנה מורכבת יותר ואורכת זמן רב יותר.

תחזוקה – בפרגולת עץ הליך תחזוקה מורכב. יש לדאוג לעייפות והתיישנות החומר ולתחזק בהתאם להוראות היצרן. אלומיניום הוא חומר יחסית עמיד, ותחזוקתו פשוטה יותר.

סגנון וטעם אישי – פרגולת עץ היא יותר קלאסית, שמרנית וכפרית. בעוד שפרגולת אלומיניום היא יותר מודרנית וחדשנית. יש להתייחס לעיצוב הבית כולו ולהתאים אליו את הפרגולה. כמובן שיש אנשים שיתחברו יותר למבנה הקלאסי ואחרים ייהנו מהאווירה המודרנית של פרגולת האלומיניום.

מבחינת השימוש שני הסוגים משרתים את המטרה, והבחירה בין פרגולת עץ לפרגולת אלומיניום היא אינדיבידואלית ויש לקחת בחשבון את שלל ההבדלים. בעבר פרגולות עץ היו הנפוצות ביותר אך בשנים האחרונות ניכרת עליה חדה בפופולאריות של פרגולות האלומיניום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*