פעילות קיאקים בחורף

פעילות קיאקים בחורף

עונת החורף טומנת בחובה אפשרויות להרפתקאות וטיולים ייחודיים ומיוחדים במינים, כאלו המנצלים את האווירה המיוחדת של החורף, המשקעים היורדים, הצמחייה המשגשגת ופורחת ושאר האלמנטים המשמעותיים של העונה, בה הטבע חוזר לחיים במלוא תפארתו לאחר הקיץ הארוך והיבש. גם בכל הנוגע לזרימה טבעית של מים ופעילות ספורטיבית במקורות המים של המדינה, החורף מציע כמה מהאפשרויות האטרקטיביות והמרגשות ביותר, דוגמת פעילות קיאקים חורפית. מה מייחד את בפעילות הקיאקים החורפית בקייקי כפר בלום ומה חשוב לזכור כאשר מתעניינים בביצוע פעילות מסוג זה?

זרימה עוצמתית וטבע פראי ומלא חיים – נחלי הצפון בחורף הישראלי

האזורים העיקריים בהם עושים פעילויות של קיאקים, אבובים וכד' בארץ הם כמובן אזורי הצפון, כאשר נהר הירדן על יובליו השונים הוא הכתובת העיקרית בהקשר זה עבור חובבי החתירה והמים למיניהם. בעונת החורף הגשומה, אין מקום מרהיב ומסעיר יותר מאשר הגליל העליון ואזור הירדן והיובלים השונים, שכן זרימת המים נמצאת בעיצומה וממחישה את כמות המשקעים שירדו, הן לאחרונה והן לאורך כל החודשים האחרונים. כאשר קר מספיק ויורד שלג בחרמון גם המשקעים הללו עושים דרכם בסופו של דבר לנחלי הצפון, וסביבת הנחלים כולה ירוקה, פורחת ושוקקת חיים בצורה שלא ניתן למצוא בעונות הקיץ או הסתיו.

בהתאם, מה שמייחד את פעילות הקיאקים בחורף הוא כמובן זרימה מוגברת ומועצמת של הירדן והנחלים השונים, זרימה אשר הופכת את טיול הקיאקים למרגש ומסעיר הרבה יותר, ובמקרים מסוימים אף למסוכן, לפחות עבור מי שאינו ערוך ומאומן כראוי (לכך נגיע מיד). מעבר לזרימה המוגברת, הנוף בו מתרחש הטיול הוא כאמור מיוחד במינו ושונה לחלוטין מהנוף המלווה טיולי קיאקים בשיא הקיץ. במקרה של טיול קיאקים חורפי נוף הנהר כולו כאמור ירוק, פורח, מלא צמחים ובעלי חיים חדשים. כלומר, גם מעבר להרפתקה האתגרית הכרוכה בטיול קיאקים (ועוד בזרימה חזקה…), הסביבה כולה מרהיבה ביופייה והופכת את הטיול לבלתי נשכח, מרגש ומהנה במיוחד.

לטיול קיאקים חורפי יוצאים רק עם אנשי מקצוע מנוסים

חייבים לומר גם כמה מילים אודות בטיחות, והאופן הנכון בו יש לצאת לטיול קיאקים בחורף. מכיוון שמדובר בחתירה מאתגרת יותר בגלל הזרימה החזקה שבנחלי הצפון, חשוב שבעתיים לשכור קיאקים תקינים ואיכותיים ממקום מקצועי, ומומלץ ביותר לצאת עם מדריך מקומי, כזה שיודע בדיוק למה לצפות גם בזרימה החורפית.

עבור מי שאינו חותר קיאקים מנוסה, מומלץ ביותר שלא לצאת בעצמו לחתירת קיאקים בנחלי הצפון בחורף, ובמידה וכן – אך ורק עם עוד אנשים ולא לבד. בכל מקרה, עדיף כאמור לעשות זאת דרך מקום מסודר ומקצועי, אשר יספק לכם גם מדריך והדרכת בטיחות המותאמת לעונת החורף.

מדובר כאן בבריאות ובחיים שלכם – אל תזלזלו בכך. גם אם חשבתם שהחורף הישראלי אינו "רציני, או מאתגר במיוחד, סמכו על כך שהזרימה בנהר הירדן בעונה זו היא בהחלט משמעותית ומציבה את הצורך בהדרכה והכוונה מקצועית.

צילום: קייקי כפר בלום

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*