פעילות לגיל הזהב בימי קורונה

פעילות לגיל הזהב בימי קורונה

בימים של סגר וריחוק חברתי, נדמה שאוכלוסיית גיל הזהב נמצאת במצב המביך ביותר. מצד אחד הם מוגדרים כאוכלוסייה בסיכון ומצד שני נכפית עליהם התרחקות אפילו מבני המשפחה. במחלקה לרווחת האזרח הוותיק בעירית אשדוד, מודעים היטב לדילמה הזאת והמציאות הזאת לא בלבלה אותם לרגע. הם דאגו שגם בתנאי סגר והגבלות, ניתן לקיים שגרה הגיונית בהתאם ל"תו הסגול" ובכפוף להנחיות שיבטיחו את הבריאות. שגרת חיים בתוך סגר.

השבוע קיבלנו מקבץ תמונות המתארות פעילות מבורכת שמתקיימת במסגרות המחלקה לרווחת האזרח הוותיק במינהל שירותים חברתיים, ובכולן ניתן לראות כיצד אוכלוסיית גיל הזהב מצליחה לשמור על חיוניות ופעילות שמחה גם בתנאים מגבילים. במועדון אחד מצאנו אותם רוקדים בקבוצות קטנות ותוך שמירת מרחק, במועדון אחר עוסקים ביצירה ובמועדון שלישי במשחקי בינגו או אפילו בשיחת רעים. "הבדידות היא הסכנה הגדולה ביותר עבור כל אדם ובטח עבור אוכלוסיות המבוגרים הזקוקים לקשר וחמימות" אומרים במחלקה ומשבחים הן את העובדים המקדישים לא מעט מאמץ וחשיבה יצירתית כדי להנעים לקשישים את זמנם, והן לקשישים עצמם שבאים ומשתפים פעולה, תוך שמירה כאמור על ההנחיות. חלק מהקשישים שמחו לשתף אותנו ברגשות שלהם ומציינים עד כמה הפעילות הזאת תורמת לבריאותם, הפיסית והנפשית, ועד כמה היא מסייעת להם להתמודד עם המגפה שכפתה עליהם בדידות וריחוק.

"כל הכבוד לעיריית אשדוד ולעובדי המחלקה שלא עוזבים אותנו ומעניקים לנו יחס ותשומת לב בימים הקשים הללו" שח לנו אחד הקשיש וחברו מיהרו לציין כי לא מדובר באירוע חד פעמי אלא בתכנית מגוונת שבה יכול כל אחד להשתלב. "הקורונה פחות מפחידה אותי. אבל הבדידות יכולה להרוג" הודה קשיש נוסף.

אירית אסרף, מנהל המחלקה, אומרת כי הבדידות היא אולי הבעיה הכי מאיימת ומכבידה על בריאות הנפש. רצוי וחשוב להתייחס אליה, "לשים אותה על השולחן", ובטח לא להתעלם ממנה ולחשוב שהיא לא משמעותית. היא מציינת כי המחלקה לרווחת האזרח הוותיק שומרת על קשר עם גימלאים נזקקים ושולחת לביתם ערכות תעסוקה, כמו: ריקמות, דאס לפיסול, חוברות ציור של מנדלות וכד'. במסגרת זו נשים סורגות מוצרי חורף לתינוקות, בביתן ו/או דיירים בבתי האבות. "כל המוצרים נמסרים בתרומה וכך כולם יוצאים נשכרים" היא אומרת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*