פעולות הכרחיות לשיפור יחס המרה (CRO)

פעולות הכרחיות לשיפור יחס המרה (CRO)

מהו CRO? כיצד מודדים אותו ומדוע הוא נחשב לאחד מהנושאים המרכזיים ביותר המעסיקים כל משווק מוצרים ושירותים ברשת? כל מה שצריך לדעת על CRO  בכתבה שלפניכם.

CRO (CONVERISION RATE OPTIMIZATION) או שיפור יחס המרה בעברית תקנית, הוא למעשה תחום מקצועי (ובעל חשיבות רבה) העוסק בפוטנציאל ההמרות באתרי האינטרנט השונים. תחום זה מבוסס בין היתר על היכולת הטכנית של משווק ומקדם האתר לבצע ניתוח אנליטי של הגולשים והמבקרים באתר המקודם ובהתאם לממצאי הניתוח לקבוע מהן הפעולות אשר יוכלו לקדם פעולות מכירה כאלו ואחרות באתר. פעולת "ההמרה" היא למעשה פעולה מקדמת מטרה כזו או אחרת והיא "נספרת" רק לאחר שהגולש/מבקר באתר אכן ביצע אותה.

מדידת יחס המרה – כיצד?

את יחס ההמרה נהוג למדוד באחוזים ולכן אם 200 גולשים ביקרו באתר או דף נחיתה כלשהוא ביום אחד ורק 10 מהם יצרו פעולה מקדמת מטרה או מכירה הנחשבת כ-"המרה", אחוז ההמרה באותו יום הינו 5%. בממוצע, יחס ההמרה נע בין 1% ל-3%, כאשר כל אחוז מעבר לכך נחשב כבר לסיפור הצלחה וזאת בהתייחס להמרות באתרי מסחר ובאתרים בהן פעולת ההמרה הנדרשת נועדה לקדם מכירה. באתרים בהם מטרת ההמרה הינה יצירת קשר או הרשמה לרשימות תפוצה, אחוז ההמרה גבוה יותר והוא נושק ל-8% בממוצע.

 CRO– מדוע הוא נחשב לאחד מהנושאים המרכזיים המעסיקים כל משווק אתרים, מוצרים ושירותים ברשת?

תחום ה-CRO העוסק באופן פעיל בשיפור יחס ההמרה, מעיד יותר מכל נתון אחר על הצלחת המשווק בקידום האתר/מוצר/שירות ברשת ולכן הוא אחד מהנושאים המרכזיים ביותר המעסיקים כל משווק אתרים, מוצרים ושירותים כאלו ואחרים במרחבי הרשת.

שיפור יחס המרה – כיצד?

את אחוז יחס ההמרה הנתון ניתן לשפר באמצעות טכניקות ופעולות שונות אותן יש להתאים לאופי האתר, סוג ההמרה הנדרשת (הרשמה לרשימת תפוצה, יצירת קשר באמצעות מילוי טופס באתר או בדף נחיתה, הורדת קובץ, רכישה באתר וכדומה) ומספר הגולשים/מבקרים הממוצע באתר במהלך היום.

בין יתר הפעולות ההכרחיות אותן יש לבצע לצורך שיפור יחס ההמרה תמצאו:

  • התאמה רספונסיבית- כיום, כמחצית מתנועת הגלישה ברשת מיושמות באמצעות מכשירים ניידים כגון: מחשבי לוח וסמארטפונים ולכן אתרים שאינם מותאמים לצרכי הגלישה באמצעים אלו "מאבדים" כמחצית מתנועת הגולשים הפוטנציאלית בכל רגע נתון. התאמה רספונסיבית של מבנה האתר לכל אמצעי הגלישה הקיימים כיום, החל ממחשבים נייחים וניידים, דרך מחשבי לוח וסמארטפונים ועד אפילו לטלוויזיות חכמות, יאפשרו לכם להגיע לקהל מבקרים גדול יותר וכפועל יוצא מכך סיכויי שיפור יחס ההמרה גדלים. זכרו- יחס ההמרה נקבע ביחס ישיר למספר המבקרים באתר ולכן חשוב לפעול בכל דרך אפשרית להגדלת תנועת הגולשים באתר כתנאי ראשון והכרחי לשיפור יחסי ההמרה.
  • נראות האתר ואופן הניווט בו- מחקרים שונים בתחום הרגלי הגלישה של כולנו מצביעים על כך שפרק הזמן הממוצע אותו מקדיש כל גולש לאתר בו הוא מבקר נע בין 4 ל-7 שניות בלבד וזאת בטרם הוא מחליט האם להמשיך לבצע פעולות גלישה באתר או לנטוש אותו באופן מיידי. על מנת להוביל לשיפור במדדי יחס ההמרה נדרשת מכם פעולה אשר תבטיח את הישארותו של הגולש גם לאחר פרק הזמן הממוצע הנקוב ולכן חשוב לטפל באופן מקצועי בנראות האתר, תכני האתר ותפריט הניווט בו. אתרים ידידותיים למשתמש פשוט זוכים ליותר תשומת לב מהגולשים ולכן חשוב להשקיע באופן תדיר וקבוע בכל הנוגע לנראות האתר ותכניו.
  • הטמעת פיצ'רים מקדמי פעולה- אמצעים אלו כוללים בין היתר מערכת צ'ט אונליין, הופעת באנר ליצירת קשר, מערכות משוב למבקרים באתר ועוד. אמצעים אלו נועדו להשאיר את הגולש בין דפי האתר ולאסוף נתונים שונים אודותיו המאפשרים יצירת קשר עימו בשלבים מאוחרים יותר.
  • מנוע חיפוש פנימי- אתרי אינטרנט מסוימים מורכבים ממספר גדול של דפים בהם הגולש הממוצע עלול ללכת לאיבוד ולא למצוא את הדף הרלוונטי בעבורו. במידה וגם אתר האינטרנט שלכם מכיל בתוכו עשרות דפי אינטרנט שונים אנו ממליצים לכם להוסיף מנוע חיפוש פנימי באמצעותו הגולש יוכל להגיע לדף הרלוונטי עבורו באופן מיידי.
  • מערכת ניהול דינמית- מערכת זו מאפשרת לבעלי האתר או מפעילי האתר לנהל את כל דפי התוכן באתר באופן דינמי ולבצע בהם שינויים מיידים בהתאם לצורך. שינויים אלו מיועדים לחשוף בפני קהל הגולשים שכבר ביקרו באתרכם, חידושים ועדכונים ברמת התוכן ונראות האתר ולכן הם יכולים לספק לכם מענה אופטימאלי לצרכי שיפור יחס ההמרה. כמו כן, מערכות ניהול התוכן מאפשרות לכם לבסס את פעולותיכם על סמך דו"חות ונתונים סטטיסטיים מדויקים אודות הרגלי הגלישה של קהל הגולשים והמבקרים באתרכם, כאשר ניתוח אנליטי של הממצאים יכול לספק "חומר למחשבה" בנוגע לפעולות השונות אותן תייצרו באתר לצורך שיפור יחס ההמרה.
  • איתור כשלים באתר- בכל אתר אינטרנט עלולים להופיע מעת לעת כשלים כאלו ואחרים באחד מדפי התוכן. כשלים אלו נובעים ממגוון רחב של סיבות הקשורות לסביבת התמיכה של האתר ולכן חשוב לבצע בדיקה תכופה לאיתור כשלים באתר. כמו כן, מומלץ לבדוק את טעינת דפי האתר בכל אחד מאמצעי הגלישה השונים ובמידת הצורך לפעול לקיצור משך הזמן הנדרש לדפי אתר מסוימים להיטען.

חשוב לזכור שכל אחת מהפעולות ההכרחיות המופיעות לעיל, רלוונטית גם לדפי נחיתה אותם בניתם לצרכי קידום, שיווק ופרסום במרחבי רשת האינטרנט.

לסיכום, CRO הוא אחד מהנושאים המרכזיים ביותר בהם עוסקים משווקי אתרים, מוצרים ושירותים ברשת ובדומה לכל תחום אחר הקשור לפעילות שיווקית-פרסומית ברשת, גם הוא ניתן לשיפור מתמיד באמצעות מספר פעולות שאת חלקן הצגנו עבורכם בגוף הכתבה.

נכתב ע"י אקסטרה קידום אתרים https://www.seo-extra.com/      

צילום: שוטר סטוק

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*