פסטיבל תור הזהב

פסטיבל תור הזהב

מתחם התרבות אשדוד, חול המועד פסח, 24-28 אפריל 2016

אביב גפן, אביתר בנאי, היהודים, דיקלה, נינט, שמעון בוסקילה, חנן יובל, ישי לוי, נתי לוי, שיר לוי, עמיר בניון, רבי חיים לוק, בנימין בוזגלו, ישי ריבו, לירז צ'רכי, קנובש אבבה, חזנים,פייטנים, התזמורת הסימפונית אשדוד, התזמורת האנדלוסית הישראלית-אשדוד, הרצאות,הקרנות סרטים, סיור בבתי כנסת ותערוכות.

פסטיבל תור הזהב, חוגג את שנתו הרביעית בחמישה ימים של רב תרבותיות. הפסטיבל שם לו למטרה להעמיק את הקשר עם המורשת היהודית המוסיקלית והתרבותית, ויצירת פסיפס המחבר בין מזרח למערב. תקופת תור הזהב של ספרד התאפיינה ביצירה גדולה, בפתיחות וסובלנות תרבותית ומשמשת כאבן דרך משמעותית לדורות הבאים.

פסטיבל תור הזהב מציג את הרב תרבותיות והעושר התרבותי שהביאו קהילות יהודיות מרחבי העולם לישראל בכלל ולאשדוד בפרט, בה מתרכזות כ-100 קהילות יהודיות מתפוצות ישראל. במסגרת הפסטיבל מתקיימים שיתופי פעולה חד פעמיים המתכתבים עם תקופת תור הזהב ומשקפים את הפתיחות התרבותית ושיתופי הפעולה שהיו בה והשפעתם על התרבות היהודית והישראלית עד ימינו אנו.

הפסטיבל יתקיים בחול המועד פסח, בימים ראשון- חמישי, 24-28 באפריל, בהשתתפות למעלה מ-100 אמנים ויוצרים כולל התזמורת האנדלוסית אשדוד, הסימפונית אשדוד, הרכבים מוזיקליים, זמרים, סולנים חזנים ועוד שיופיעו במתחמי התרבות של אשדוד: אמפי אשדוד, המשכן לאמנויות הבמה, בית יד לבנים, מרכז מונארט לאומנויות, בכיכר המשכן והמוזאון לתרבות הפלשתים. עוד בפסטיבל: "פרס תור הזהב" על תרומה לקידום מורשת יהודית יוענק גם השנה על ידי ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי.

מוטי מלכא, מנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה הפיס אשדוד: "תקופת תור הזהב מעוטרת בדמויות מופת ובכוחות יצירה המאירים את שמי העולם היהודי ותרמו רבות לתרבות העמים. פסטיבל "תור הזהב" באשדוד מספק חשיפה והכרות עם אחת התקופות הזוהרות בתולדות עם ישראל. השנה בפסטיבל, בחרנו להעמיק את הקשר עם המורשת היהודית ולייצר גשר תרבותי ורעיוני המחבר בין מזרח למערב, בין קהילות ישראל ובין תרבויות ומסורות שמלוות את עם ישראל בכל התפוצות. פסטיבל "תור הזהב" שמח לתת ערך מוסף לעיר אשדוד הרב תרבותית עם טעימה לאוצרות ולנכסים התרבותיים שהנחילה לנו תקופת תור הזהב וחשיפה למסורות ולמורשת התרבותית שהביאו איתם העולים".
ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד: "פסטיבל תור הזהב, המתקיים באשדוד זו השנה הרביעית, מפגיש את הקשר היהודי – תרבותי עם תקופת תור הזהב. העיר אשדוד ידועה בשילוב הרב התרבותי ובשימור המורשת של הקהילות השונות, מציגה בפסטיבל זה את ההיצע התרבותי ומזמינה אתכם ליהנות ממופעים ושיתופי פעולה של אומנים שטרם נראו על הבמה, לצד הפקות מקור שנוצרו במיוחד לטובת הפסטיבל."

הפקה: המרכז לפיוט ושירה אשדוד, יעוץ אמנותי: אלי גרינפלד, מנהל אמנותי: מוטי מלכא

תוכנית הפסטיבל:

מופעים באמפי אשדוד:

אביתר בנאי אביב גפן  – מופע משותף

יום ב', 25.04.16, 20:30, מופע ישיבה, אמפי אשדוד

בעקבות דרישת הקהל ! חוזרים אביתר בנאי ואביב גפן לשתף פעולה במופע "יש שמים מעלי" במסגרת פסטיבל תור הזהב באשדוד. המופע המשותף הינו מפגש נדיר וחיבור מופלא של כישרון ויצירתיות, שחושף ביצועים חד פעמיים של שירים מכל התקופות מבית היוצר של שני המוסיקאים המוכשרים, ומשאיר את הקהל נפעם ומרוגש מהחיבור בין השניים ומהחוויה הייחודית והמרתקת. אביב שר אביתר, אביתר שר אביב, ביחד ולחוד, עד לשיאו של החיבור המרגש – השיר שנוצר ומבוצע בידי שניהם – "יש שמים מעלי". בשיר הזה, כמו במופע כולו, הם משלבים את הלב, הרוח והחופש האישי והיצירתי של כל אחד מהם, בדרכו שלו, לכדי יצירה אחת משותפת ושלמה. מפגש חזק ומפתיע של יוצר שהלך אחרי האלוהים עם יוצר שאין לו אלוהים.

tor hazahav

היהודים מארחים את דיקלה, נינט ושמעון בוסקילה– מפגש צמרת מיוחד וחד פעמי לפסטיבל 
יום ג', 26.04.16, 20:30, אמפי אשדוד

להקת הרוק הישראלית, מהמצליחות והמובילות בארץ "היהודים", מארחת קולות ויוצרים בולטים, פורצי דרך בפסקול המוזיקה הישראלית, המזרחית והאתנית כאחד. דיקלה, נינט ושמעון בוסקילה בשיתוף פעולה נדיר על הבמה במופע שכל כולו קצב, יזע וים של דמעות. חוויה של פעם בחיים, תחת כיפת השמיים. כוכבים מלמעלה וכוכבים על הבמה חגיגה של קצב, במה מעוצבת תאורה מרהיבה וסאונד נפלא וכמובן השירים המוכרים והאהובים של היהודים. אורחים מיוחדים: דיקלה, נינט ושמעון בוסקילה.

tor hazahav 2

צילום: גבריאל בהרליה  |  לימור אדרי  |  טל שחר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*