פסטיבל אשדודשירה 2020 – לא מוותרים על התרבות

פסטיבל אשדודשירה 2020 – לא מוותרים על התרבות

22-26/11/2020

בהשתתפות: חתן פרס ישראל ארז ביטון, סמי שלום שטרית, עדי קיסר, רוני סומק, מיה טבת דיין, סמדר שרת, רועי חסן, מאיה הובני, שלומי חתוכה, אלקס ריף, יודית שחר, ישראל דדון, שמואל בייבי, מירי גולן, רגב אלהרר, חנן יובל, יונתן בר גיורא, חיים אוליאל, ליאת יצחקי ואחרים.

תחת הכותרת "לא מוותרים על התרבות" יקיימו בעיר אשדוד זו השנה השישית את פסטיבל אשדודשירה, שכבר צבר לו קהל אוהדים רב ברחבי הארץ, ובמהלך 5 שנות קיומו הפך לאירוע מרכזי ומוביל בעולם השירה והתרבות בישראל.

צוותי פסטיבלים רבים בארץ ובעולם התחבטו ומתחבטים עדיין בשאלה הקשה האם לקיים פסטיבל ב״מתכונת קורונה״ או פשוט לוותר. האמת היא שכמעט ולא התלבטנו בשאלה האם לקיים את פסטיבל אשדודשירה 2020 תחת צילה הכבד של מגיפת הקורונה. כי השאלה להבנתנו היא ״האם לוותר על התרבות בימים קשים?״ ותשובתנו היא לאו מוחלט. החלטנו שלא מוותרים על התרבות באשדוד ובכלל.

אמנם הפסטיבל יתקיים השנה במהדורה צנועה יותר ובאופן מקוון כמצוות אילוצי הימים האלה, אבל יתקיים וייתן הזדמנות לקהל ליהנות ממיטב המשוררות והמשוררים בישראל ומחדוות תרבות אמיתית שבימים אלו כל כך חסרה לכולנו.

ערב הפתיחה "עוד חוזר הניגון – 50 שנה למותו של נתן אלתרמן ומחווה לבית החולים אסותא באשדוד"-  יתקיים בסימן הוקרה לבית החולים אסותא בעיר, לרופאות ולרופאים, לאחים ולאחיות ולכל עובדי ביה״ח העושים ימים ולילות במלחמה נגד הקורונה ולמען בריאות תושבי אשדוד וסביבתה.

בנוסף יתקיימו– "שירת נשים ללא מסכות", "שירים והרהורים בימי קורונה", "לפעמים הלילה הוא שירים רבים", "חתוכה חסן ודדון"  ועוד.

ינעל את הפסטיבל האירוע , שירה ובירה (לא רק קורונה) – כמיטב המסורת של הפסטיבל יתקיים ערב מיקרופון פתוח לקהל הרחב עם בירה ושירה. הפעם מהבתים עם בירה (אפשר גם יין) מהספה והרשמה מראש.

ד"ר יחיאל לסרי , ראש העיר אשדוד: ברכתי שלוחה לכל אוהבי השירה העברית, הישראלית, ותושבי העיר אשדוד בפרט אשר לא מוותרים למרות כל המגבלות המנהלות את חיינו חודשים ארוכים. זו הרוח של אשדודשירה, זו הרוח של אשדוד, ושל שוחרי התרבות באשר הם. אני רוצה להודות מעומק ליבי לצוותי הרפואה בעיר ובבית החולים "אסותא" על עבודת הקודש שהם עושים ימים ולילות מאז חודש מרץ, במקצועיות, במסירות ובהקרבה רבה. אני מאחל שבקרוב תחזרו לשגרה שגם היא תובענית, אבל שגרה שבה תוכלו לבלות יותר עם בני משפחותיכם, ליהנות מריחות הסתיו ופריחות האביב. לכם ולכולנו בארץ ובעולם.

מוטי מלכא, יו"ר הפסטיבל : "אנו נמצאים בתקופה סוערת בין גלים של סגר ושיגרה. בין חשש לבין תקווה. בתוך כל זה אני גאה שהעיר אשדוד בחרה לנווט את ספינת התרבות שלה אל "נמל הבית" הלוא הוא מתחם התרבות בעיבורה של העיר. ולמרות כל זה לקיים את פסטיבל אשדודשירה השישי בעיר. הפסטיבל יתקיים השנה כמו תמיד בשבוע של יום הולדתה של העיר אשדוד 25/11/1956 כשהגיעו 22 משפחות העולים הראשונות ממרוקו לחולות אשדוד ים. אין ספק שאומץ הלב של משפחות אלו וחזון חלומותיהם הפכו היום את אשדוד לעיר שמכריזה בקול רם ש"לא מוותרים על התרבות" ולכן, גם אם בשינויים ברוח התקופה, מקיימת את הפסטיבל באופן מקוון ופתוח לקהל הרחב ללא תשלום. אני מזמין את כולכם לקחת חלק באירוע התרבותי הזה עם מיטב המשוררים והמוזיקאים."

פרופ' סמי שלום שטרית המנהל האמנותי של הפסטיבל: " אני שמח שאנחנו לא מוותרים על התרבות. בכל שנה פסטיבל אשדודשירה נמשך שבוע ימים עם כעשרים אירועי שירה ואלפי משתתפים. השנה אנחנו עושים שישה אירועים משודרים מעל במה מקצועית, בעיקר כדי לומר, אנחנו פה ולא הולכים לשומקום. תהיה שירה ומוזיקה ואין לי ספק שאלפי החברות והחברים שלנו יבואו לצפות ולהקשיב"

הפסטיבל ישודר באתר הפסטיבל וברשתות החברתיות – ללא תשלום  |  לפרטים נוספים : http://www.ashdodashira.co.il/

יום ראשון 22/11/2020 בשעה 20:30

קישור להרשמה ולינק למופע באתר הפסטיבל: www.ashdodashira.co.il

ערב פתיחת הפסטיבל: "עוד חוזר הניגון"

ציון 50 שנה למותו של נתן אלתרמן

מחווה לצוות בית החולים אסותא אשדוד ע"ש סמסון

עורך ומנחה: פרופ׳ סמי שלום שטרית

המשורר סמי שלום שטרית, יחד עם המשוררת עדי קיסר והמוזיקאים חיים אוליאל ויונתן בר גיורא, במחווה מיוחדת לרופאים ולרופאות, לאחים ולאחיות ולעובדי בית החולים אסותא אשדוד, ולציון 50 שנה למותו של נתן אלתרמן. משוררות אורחות: אורית קלופשטוק וזהר בלאס.

חיים אוליאל, המוזיקאי והזמר, מנהיג להקת שפתיים, יוביל את הערב בקריאת שירה, בנגינה ובשירה. המשוררים יקראו משיריהם ומשירי אלתרמן בניהול ובליווי מוזיקלי של יונתן בר-גיורא ונגנים. במופע ישולבו שירים של אלתרמן עם לחנים מקוריים של יונתן בר-גיורא מתוך האלבום המשותף שלו עם יוסי בנאי "פגישה לאין קץ" (1999).

בתמונה: עדי קיסר

בערב ישתתפו בקריאת שירה גם חברי סגל בית החולים אסותא אשדוד.

האירוע יתקיים בברכת ראש העיר אשדוד ד״ר יחיאל לסרי ומנכ"ל בית החולים אסותא אשדוד ד"ר ארז ברנבוים, ובשיתוף פעולה עם בית החולים אסותא אשדוד והפורום לקידום הבריאות באשדוד בראשות צחי אבו.

נגנים:

אדם מדר – כינור, חצוצרה ומנדולינה

צור בן זאב – קונטרבאס

עמרי בר גיורא – גיטרות

יונתן בר גיורא – לחנים, עיבודים, שירה ופסנתר

לתרומה למען רווחת החולים במחלקת קורונה אסותא אשדוד, נא כנסו לאתר "הפורום" בלינק https://secured.israelgives.org/he/pay/assutadonation  

יום שני 23/11/2020 בשעה 20:30

קישור להרשמה ולינק למופע באתר הפסטיבל: www.ashdodashira.co.il

שתי מ(א)יות וסמדר אחת – שירת נשים ללא מסכות

המשוררת, עורכת ומנחת סדנאות, סמדר שרת מזמינה את המשוררות מיה טבת דיין ומאיה הובני, לקרוא משיריהן יחד ולחוד ולשוחח על שירת נשים במרחב הספרותי הגברי עדיין. בערב נעסוק ביחסי אם -בת כפי שהם באים לידי ביטוי בשירה ומעצבים את חיינו בכלל. ערב שכולו שירת נשים בהנחייתה של סמדר אשר תקרא גם היא משיריה. את השלוש ילוו בנגינה ובשירה יניב נחמני ורונן הרוניאן.

יום שלישי 24/11/2020 בשעה 20:30

קישור להרשמה ולינק למופע באתר הפסטיבל: www.ashdodashira.co.il

שירים והרהורים בימי קורונה

חתן פרס ישראל לספרות, יקירנו המשורר ארז ביטון, יעמוד במרכז מפגש השירה המרגש הזה, אליו יצטרפו משוררות ומשוררים בולטים וצעירים: יודית שחר, מירי גולן, רועי חסן, אלקס ריף, שמואל בייבי ורגב אלהרר. יקרא משירתו, ינגן וישיר ניר אשכול שטרית. בהשתתפות הפייטנית ליאת יצחקי. ינחה וישתתף סמי שלום שטרית. האירוע מתקיים בזכות שיתוף פעולה פורה עם חברינו מתנועת תיקון המופלאה, אשר עושה ימים ולילות למען פיוס וקירוב לבבות. נתקבץ יחד עם מאות חברים וחברות, לקריאת שירה ולשיחה על יצירה בימים אלה תחת שלטונו של ״המלך קוביד ה-19״, כמאמר שירו של מאיר גלעדי. שום נגיף עם כתר לא יצליח להשתיק אותנו. היצירה הפואטית חיה, נושמת ובועטת מתחת למסכה ובלעדיה.

מפיקה: אורנא נחמני, תנועת תיקון

עורך ומנחה: סמי שלום שטרית

יום רביעי 25/11/2020 בשעה 20:30

קישור להרשמה ולינק למופע באתר הפסטיבל: www.ashdodashira.co.il

לפעמים הלילה הוא שירים רבים

המשורר עטור הפרסים רוני סומק והזמר, המלחין והמוזיקאי הצעיר לנצח חנן יובל, חוברים יחד לערב מרגש מאוד שכולו שירה ושירים, קריאה ונגינה, ושיחה על הלילה המטאפורי הזה בו אנו שרויים ואין לנו ברירה אלא להמשיך לשיר עד שיעלה השחר. בערב יתארחו המשוררת שרה מלול והמשורר דני נגר, אשר יקראו משיריהם וישתתפו בשיחה.

מנחה: רוני סומק

יום חמישי 26/11/2020 בשעה 20:30

קישור להרשמה ולינק למופע באתר הפסטיבל: www.ashdodashira.co.il

חתוכה חסן ודדון  

המשוררים והשותפים לתכנית הרדיו הבועטת ״חתוכה וחסן״ (התאגיד) רועי חסן ושלומי חתוכה, עושים מפגש פואטי מחודש עם המשורר הצעיר ואיש הקולנוע ישראל דדון, שהוציא את ספר ביכוריו. מבטיחים ערב ללא רגע דל.

ליווי מוזיקלי: ענבר זיגדון  |  גיטרה: רמי הופמן

בתמונה: רועי חסן  |  צילום: מיטל דנק

בשעה 22:30

קישור להרשמה ולינק למופע באתר הפסטיבל: www.ashdodashira.co.il

שירה ובירה (לא רק קורונה)

״שירה ובירה״ כמיטב המסורת של אשדודשירה. אנחנו נהיה בפאב ואתם תהיו בבית. הבירה עליכם הפעם. אה.. רגע, בעצם, גם השירה עליכם. זהו ערב ״מיקרופון פתוח״ בהנחיית הסופרת והמשוררת מיכל זוהר.

נרשמים גם מראש וגם תוך כדי הערב, להשמיע את השירים והיצירות שלכם בכל שפה ובכל מקצב, כולל ספוקן והיפ-הופ. בואו והביאו חברים. יהיה כיף.

בתמונה הראשית: סמי שלום שיטרית

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*