פירוק חברה אונליין

פירוק חברה אונליין

המציאות העסקית במאה ה-21 מחייבת גמישות ותגובה מהירה לכל התפתחות. במקרים מסוימים הפעולה הטובה ביותר של חברה היא דווקא הפסקת פעילות, וכשכך הדבר ההליך שיש לבצע הוא פירוק חברה מרצון. על-מנת לייעל את התהליך מומלץ לבחור באופציה של פירוק חברה אונליין, ובפרט זהו המצב במקרים של פירוק חברת יחיד.

מתי מומלץ לבצע פירוק חברה מרצון?

ישנם מספר מצבים בהם פירוק חברה אונליין, למרות הקושי המסוים הכרוך בכך, ובעיקר בהיבט הרגשי, הוא הפעולה הנכונה. כך למשל כשבין השותפים בבעלות על החברה מתגלים קונפליקטים וסכסוכים שאינם ניתנים לגישור ולפתרון, ובמקום להרבות כעס ומריבות רצוי פשוט לפרק את החבילה ולאפשר לכל אחד מהצדדים להמשיך הלאה בדרך המתאימה לו ועל-פי הערכים הנכונים בעיניו.

עוד מצב שבו פירוקה של חברה עולה על הפרק הוא כשהמטרות שלשמן היא הוקמה הושגו, ובעצם היא מיצתה את עצמה. במקרים אחרים עסקים נקלעים לקשיים, למשל עקב שינויים בשוק שבו הם פעלו, ובעלי העסק, כלומר בעלי המניות בחברה, מבינים כי המשך פעילות רק יסב נזקים נוספים ובוחרים לפרק אותה מרצונם (וזאת בניגוד להליך שבו חברה הופכת חדלת פירעון, כלומר אינה מסוגלת לקיים את התחייבויותיה השונות והנושים שלה הם אלה שמבקשים לפרק אותה).

מדוע כדאי לפרק חברה לא פעילה?

אמנם פירוק חברה אונליין הוא הליך פשוט יחסית, אולם גם כך הוא מחייב הקדשת תשומת לב ומשאבים מסוימים, ולכאורה ניתן להשאיר את החברה רשומה ופשוט לא לקיים במסגרתה פעילות. יחד עם זאת חשוב להבין כי גם חברה שאינה פעילה נדרשת לשלם אגרות ולמלא דוחות, ובנוסף היא עדיין מהווה ישות משפטית לכל דבר, כך שכדי לסיים פרק זה בחיים באופן מסודר ולעבור הלאה חשוב לבצע את ההליך של פירוק חברה מרצון, גם אם מדובר על פירוק חברת יחיד שבה באופן טבעי אין סכסוכים בין הבעלים.

השלבים השונים של פירוק חברה אונליין

השלב הראשון של פירוק חברה אונליין הוא הגשת תצהיר לרשם החברות בדבר יכולתה של החברה לפרוע את מלוא החובות שלה ולקיים את כל ההתחייבויות שלקחה על עצמה. תצהיר זה חתום ע"י דירקטוריון החברה ומאומת על-ידי עורך דין.

השלב הבא הוא כינוסה של אסיפה כללית, כלומר כזו שמשתתפים בה כל בעלי המניות, ובה מתקבלת ההחלטה הרשמית לפרק את החברה מרצון וממונה מפרק. באופן טבעי במקרים של פירוק חברת יחיד אסיפה זו כוללת למעשה רק בעל מניות אחד, ועל כן ההליך פשוט יותר. כך או כך המפרק, שיש לעדכן את רשם החברות לגבי זהותו, מכנס את נכסיה של החברה, פורע את כל חובותיה ומכין דו"ח מסכם. השלב האחרון של פירוק חברה אונליין הוא כינוס עוד אסיפה (במקרים של פירוק חברת יחיד אין בכך צורך) כדי להציג בפני בעלי המניות את אותו דו"ח מסכם. לאחר מכן נשלח הדוח אל רשם החברות, והוא מאשר סופית את הפירוק.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*