פיצוי בסך 95 אלף ₪ למטפלת סיעודית שהחליקה בקו הקופות במגה

פיצוי בסך 95 אלף ₪ למטפלת סיעודית שהחליקה בקו הקופות במגה

מטפלת סיעודית בת 62 שהחליקה על מים בקו הקופות בסופר מגה בקניון לב אשדוד,  תקבל פיצוי בסך 95 אלף שקל מתוכם 45,218 ₪ ממגה ומחברת הניקיון שהועסקה על ידי הרשת. כך עולה בעקבות תביעה שהגישה המטפלת באמצעות עורכי הדין גיל וניצן הראל, נגד המרכול וחברת הניקיון.

מהתביעה עולה כי לפני 6 שנים המטפלת הגיעה בשעת בוקר לסניף מגה בעיר כדי לערוך קניות עבור קשישה בה היא מטפלת במסגרת עבודתה כמטפלת בקשישים. בעת עריכת הקניות בסופר החליקה על רצפה שהייתה רטובה וכתוצאה מכך שברה את ידה ונפגעה בקרסול רגל שמאל וכתף, מרפק וירך ימין.

יודגש כי לא היה ניתן להבחין במים ליד הקופה טרם היציאה של התובעת בסיום הקניות.

מאז התאונה ועד היום המטפלת הסיעודית סובלת מכאבים בגבה, בידיה, במרפק ימין ובכתף ובברך שמאל, סובלת מהגבלה בתנועה, מתקשה בהליכה ובניידות. עד לתאונה האשה היתה בריאה, עצמאית, ללא קושי ומגבלה, עזרה  לטפל בקשישים אשר מוגבלים בתנועתם. כתוצאה מהתאונה הפכה התובעת לאדם מוגבל בעצמו, הנזקק לעזרת בני משפחתו.

באי כוחה עורכי הדין גיל וניצן הראל העוסקים בתביעות בגין נזקי גוף, טענו בתביעה כי בעלי הסניף התרשלו בין היתר בכך שלא הניחו שלט המתריע מפני המפגע, לא דאגו  להסיר המפגע  או להזהיר את קהל הלקוחות מפניו. כמו כן הם לא דאגו לסביבה בטוחה עבור קהל הציבור אשר מגיע למרכול ולא עשה ככל יכולתו בכדי למנוע התאונה ותוצאותיה.

המוסד לביטוח לאומי קבע שהיא סובלת מנכות זמנית בשיעור 20 אחוזים ושילם לה פיצוי בסך 50 אלף ₪.

בתביעה האשה ביקשה לקבל פיצוי עבור אובדן שכר וזכויות פנסיוניות, כאב וסבל, הוצאות רפואיות, עזרת צד ג' וניידות.

באי כוחה של רשת מגה טענו בין היתר בכתב ההגנה, כי התאונה קרתה עקב  אשמתן הבלעדית של האשה וחברת הניקיון וכי יש לקזז הפיצוי מהסכום שהיא תהיה זכאית לו מהביטוח הלאומי. חברת הניקיון מצידה ביקשה למחוק התביעה על הסף והאשימה אף היא את האשה באחריות לתאונה. לטענת חברת הניקיון,  החלקה הינה סיכון יומיומי וציינה כי החברה נהגה כחברת ניקיון סבירה וזהירה וכי תאונה הייתה בלתי נמנעת ובלתי ניתנת לצפייה.

לבסוף הצדדים הגיעו להסכם פשרה לפיו רשת מגה תשלם לאשה פיצוי בסך 17 אלף ₪, חברת הניקיון תשלם לה פיצוי בסך 27 אלף ₪. זאת בנוסף לפיצוי אותו קיבלה מהביטוח הלאומי בסך 50 אלף ₪.

צילום: www.istockphoto.com

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*