פינוי מהיר: סטודנטים פיתחו אלונקה שנפתחת בקלות במספר שניות

פינוי מהיר: סטודנטים פיתחו אלונקה שנפתחת בקלות במספר שניות

אלונקה לפינוי פצועים בצה"ל אמורה להיפתח על ידי החיילים המפנים בקלות ובמהירות, בפועל, פריסת האלונקה בצבא מצריכה שימוש בכוח בכדי לנעול את צירי האלונקה. סטודנטים ב- SCE המכללה האקדמית להנדסה אשדוד פיתחו אלונקה שנפתחת בקלות ואינה מצריכה שימוש בכוח כלל

שימי בשן, גלבוע אלקבץ ודור אשכנזי, סטודנטים בשנה השלישית לתואר הנדסת מכונות ב- SCEהמכללה האקדמית להנדסה אשדוד, עמדו אל מול משימה מאתגרת במסגרת קורס "תיכון ופיתוח 2" בהנחיית מר אביחי שורין, ראש מסלול תכן ועיצוב המוצר, המהנדס עופר איש שלום, ד"ר תמר בן בסט, ד"ר סעדיה שטרנברג ויניב ברייפמן,. במסגרת המשימה היה על הסטודנטים לפתח מוצר מתקפל שניתן לנשיאה בעבודת צוות המנוהלת מרחוק באופן וירטואלי, בעקבות אילוצי התקופה. המוצר אותו בחרו לפתח הוא אלונקה מתקפלת עם צירים המקלים על פריסתה וחוסכים זמן בפינוי הפצועים.

"לאורך השנים ראינו כל מיני אלונקות – בצבא, במד"א ובמגרשי כדורגל, והבנו שיש צורך בשדרוג האלונקות הקיימות" מספרים הסטודנטים, "ההבדל הגדול בין המצר שלנו למתחרים הוא שהאלונקה שלנו בנויה מאלומיניום ושניתן להחליף בה חלקים במידת הצורך למניעת בלאי, ובכך תוחלת החיים של האלונקה גדולה יותר מהקיימות". עוד מספרים הסטודנטים כי יתרון בולט נוסף הוא נוחות פתיחת האלונקה, שנפרסת כמו שטיח וציריה ננעלים "כל ציר יכול להסתובב ל-90 מעלות וכשהצירים נפתחים הם ננעלים עד שמשחררים אותם בלחיצת כפתור המובנה באלונקה".

הסטודנטים שיתפו שבמגמת 'תכן ועיצוב המוצר', בה הם לומדים, מכינים אותם לפרויקט הגמר כבר מהשנה השנייה בתואר "החל משנה ב' יש לנו בכל סמסטר פרויקט גדול שצריך להכין. בקורס הספציפי הזה לא נדרשנו להראות תוצר פיזי, בגלל אילוצי התקופה, מה שהפך את הפרויקט למאתגר אפילו עוד יותר" מסכמים הסטודנטים, "למרות זאת, צלחנו את האתגר והצגנו למרצים ולמנחים שליוו את הקורס דרך שיחת וידאו בזום פרויקט מתוכנן היטב, שאנחנו בטוחים שעוד נפתח בהמשך הדרך".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*