פיוט ושירה וגני ילדים

פיוט ושירה וגני ילדים

לפיוטים חן וחסד מיוחדים הפותחים בפנינו שערים רבים: שער אל נפש האדם, המשפחה והקהילה. שער לחוויית השירה, השפה והתפילה. שער אל הרב קוליות והעושר של התרבות היהודית. שער לשורשים המשפחתיים העמוקים מהם אנחנו יונקים. שער לשירת הלב של כל אחת ואחד. עכשיו גם ילדי הגן נחשפים לעולם הפיוט ויהנו מכל השערים.

משרד החינוך בחר באשדוד כמי שתשמש מודל של שילוב לתכנית המוסיקלית "'בואו לגני' – הזמר העברי והפיוט בגני הילדים". התכנית 'בואו לגני' היוצאת עתה לדרך, הינה תוצר של שיתוף פעולה בין מספר גופים: משרד החינוך, יד יצחק בן צבי, אתר "הזמנה לפיוט", התזמורת האנדלוסית אשדוד ומחלקת גנ"י בעיריית אשדוד.

בתוכנית הושקעו מחשבה ומשאבים רבים בהנחיית הגננות, כתיבת חוברת הדרכה והפקת תקליטור ובו ביצועים מרגשים לפיוטים, המייצגים שתים עשרה מסורות של קהילות ישראל שיחולק לכל ילד וילדה, בגנים המשתתפים בתכנית. אז מה קורה כשכוכבים וילדים נפגשים באירוע אחד? במחלקת גני ילדים, המלווים את התוכנית, אומרים: "מתעופפים ניצוצות!" ואכן, עושה הרושם שזה מה שקורה בימים אלו באשדוד.

בשבוע שעבר נפתחה שנת הפעילות עם קונצרט מרגש של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, "צלילי שבת", שסחף את הילדים, ההורים והגננות. היתה זו חוויה שבהחלט תוגדר כ"ניצוצות מתעופפים" כאשר אולם "יד לבנים" התמלא בשירת ילדים מענגת ומרגשת שנישאה על גבי צלילי התזמורת ונראה שאלף שנות פיוט ויצירה יהודית זוקפים ראשם בגאווה. הקונצרטים שפתחו את הפעילות הם "אקסטרות" שניתנו רק בעיר אשדוד. "זאת הצהרת הכוונות לרצינות ששיגרה סיגל דאי, המנהלת הנמרצת של מחלקת גני ילדים, שנרתמה והתגייסה להצלחת התוכנית" אומרים בהנהלת התזמורת האנדלוסית בגאווה.

shabbat

גם התגובות הנרגשות מהורים, ילדים וגננות, בתום הקונצרט, מעידות ש"את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק…" עד שמובטח כי גם המשך התכנית תזכה לאהדה רבה. כך, במהלך השנה יתקיים בגני הילדים מפגש עם פייטן, הילדים יפעלו במרכז המוסיקה בגן בהנחיית הגננות, ויקנחו בקונצרט  סיום חגיגי בהשתתפות הורי וילדי הגן. "התכנית מפגישה ילדים והורים עם שירת פיוטים ממסורות שונות המשקפות את הרב גוניות העשירה של תרבות השירה היהודית ומשתלבת ברפרטואר השירים הנלמדים בגן בהתאמה למעגל השנה, מעגל החיים ולתכנית הלימודים השנתית" אומרים במינהל החינוך ומציינים כי "מטרת התכנית לטפח זהות יהודית-ישראלית, העמקת ההכרות עם פס הקול של התרבות הישראלית והעשרתה במקורות מגוונים של חכמת הדורות".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*