פורים שמח עם הליצנים הרפואיים של מכבי באשדוד

פורים שמח עם הליצנים הרפואיים של מכבי באשדוד

עד עכשיו ראיתם ליצנים רפואיים רק בבית החולים? לקראת חג הפורים ובזכות 'מכבי שירותי בריאות' תראו אותם מעתה גם במרפאות השכונתיות בעיר אשדוד, זאת בעקבות החלטת מכבי להכשיר חלק מאנשיה כליצנים רפואיים.

לא צריך להיות רופא בכדי לדעת שהמצב הרפואי מושפע באופן ישיר גם ממצב הרוח וממצבו הנפשי של החולה. ליצנות רפואית היא שיטה רב תחומית, שנועדה לסייע לחולים בהפחתת חרדה. מחקרים הראו כי הומור מסיט את תשומת הלב מלחץ רגשי, וכי צחוק אמיתי מעביר את האדם ממציאות שלילית לתחושות חיוביות ורגועות יותר. הליצנות הרפואית התפתחה בשנים האחרונות בעולם וגם בישראל. הליצנים עוברים הכשרה מסודרת, מגיעים לבתי החולים ולמוסדות אשפוז, מעודדים את החולים, משוחחים עימם, משמחים אותם ובעיקר נותנים להם תקווה. לאחרונה גם ב-'מכבי שרותי בריאות' החלו להכשיר ליצנים רפואיים על מנת לאפשר למטופל ובני משפחתו לקבל את הטיפול כשהוא רגוע ונינוח – גם במרפאות ובמרכזים הרפואיים ולא רק בבתי החולים.

במחוז הדרום של מכבי, החליטו לקחת את הנושא צעד אחד קדימה ופתחו קורס עבור עובדי המחוז, במסגרתו הוכשרו כליצנים רפואיים 22 אחיות ועובדי מעבדה מכלל המרפאות באזור הדרום, מתוכם 3 מאשדוד. במקביל לקבלת ידע וכלים במהלך הקורס, הצוותים הגיעו להתנסות מעשית במחלקות השונות בבית החולים אסותא באשדוד, והצליחו לשמח את המאושפזים וגם את צוות בית החולים.

אחד ממשתתפי הקורס הוא גבריאל דהן, לוקח דם במרכז הרפואי של מכבי באשדוד, שהוכשר בקורס הליצנות הרפואית יחד עם ילנה ליפה ויוליה בטונדאנאשוילי, אחיות במרפאות מכבי שירותי בריאות בעיר: "הודות לכלים שרכשנו בקורס, אנו יוצרים היום קשר אישי עם מגוון רב של מטופלים, קשר שאינו תלוי בשפה ובתרבות, ומשתמשים בכוחו של ההומור, בכדי להקל על מכאוביהם. התגובות החיוביות של הילדים המטופלים אצלנו אומרות הכל. אנו מאחלים לכולם חג פורים שמח ובריא".

קרדיט תמונות: מכבי שירותי בריאות

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*