פורים בטוח – פורים שמח

פורים בטוח – פורים שמח

חג הפורים ממשמש ובא וככל שנה עם ישראל יחגוג את החג בריקודים ובשמחה ובמגוון תחפושות. לאור הניסיון רב השנים בהגשת עזרה ראשונה וטיפולים רפואיים במהלך החג, מפרסם מד״א המלצות להתנהגות נכונה והנחיות לילדים, לבני הנוער ולהורים לשמירה על בטיחות המתחפשים. מותר לשמוח אך חובה להישמר ולהזהיר אחרים.

הנחיות בטיחות לשימוש באביזרי פורים:

  1. כל סוגי הנפצים אסורים באופן מוחלט לשימוש!! ובהם רקטות, זיקוקים גדולים ו"נחש נפץ" מסתובב.
  2. אסור להשתמש באקדח צעצוע היורה כדורי פלסטיק. אלה עלולים לגרום לחבלות חמורות ובלתי הפיכות כאשר הם פוגעים באיברי גוף שונים (עיניים, ראש, בטן, צוואר וגפיים).
  3. שימוש בקפצוני נייר ופיקות לסוגיהן רק באמצעות אקדח צעצוע המיועד לכך.
  4. אין לשמור פיקות וקפצונים בכיס, מחשש להתפוצצות ואין לירות פיקות בקרבת אוזניים ועיניים.
  5. יש לנהוג בזהירות רבה בקרבת תרסיסים שונים. התרסיסים דליקים ויש להימנע מלרססם על הפנים, על הגוף או בקרבת מקור אש מחשש. השנה רוכשים רק תרסיסים עם תן תקן של מכון התקנים הישראלי.

הנחיות בטיחות לשימוש ולהכנת תחפושות לקראת החג:

  1. תחפושות ביתיות ייעשו רק מחומרים שאינם דליקים. צמר גפן, נוצות טבעיות ויריעות מפלסטיק הם דוגמה לחומרים דליקים, העלולים לסכן את המתחפש באמצעותם.
  2. יש לרכוש תחפושות שעליהן מופיע התווית המעידה על עמידות באש. בנוסף, יש לוודא כי לתחפושת מחוברת תווית המעידה כי התחפושת עשויה מחומרים חסיני אש.
  3. יש להקפיד כי התחפושת תאפשר ניידות ושתהיה נוחה, אינה לוחצת על הגוף וניתן לנוע בה בחופשיות, ללא חשש של הסתבכות, נפילה, מעידה ועוד. יש להעדיף תחפושת צמודה לגוף ולא תחפושת נפוחה.
  4. אין להתקרב למקור אש כלשהו עם תחפושת מחשש להתלקחות.
  5. תחפושות המיועדות לכביסה, יש לשלוח לניקוי יבש! כביסה רגילה ושאינה על פי הנחיות היצרן, עלולה לפגום במידת העמידות של התחפושת לאש ועל כן מעמידה בסכנה את הלובש אותה.
  6. יש להימנע משימוש במסכות ללא פתחי אוורור נאותים, העלולות לגרום לחנק ואף לאיבוד הכרה.
  7. אין לחצות כבישים כאשר המסכה מונחת על הפנים משום שהיא מצמצמת את שדה הראייה של הילד.
  8. על הילדים המחופשים להתרחק מסיגריות, תנורים או כל מקור אש אחר.

הנחיות להגשת עזרה ראשונה וטיפול:

  1. במקרה של התלקחות, יש להשכיב את הנפגע ולגלגלו בחול או בעפר, לכבות את האש בכמות גדולה של מים, או להחניקה באמצעות שמיכה רטובה. את ראש הנפגע יש להקפיד לא לכסות מחשש לחנק. כמו כן, אין להסיר בגדים חרוכים ואין למרוח משחות שומניות על הכוויות. את הכוויות יש לקרר באמצעות מים פושרים וזורמים בלבד.
  2. במקרה של חדירת ספרי שלג לעיניים יש לשטוף בהרבה מים ולא לשפשף.
  3. במקרה של פגיעה בשמיעה יש לפנות לרופא מטפל.
  4. במקרה של אלרגיה יש להסיר את האיפור (החומר הזר). במידה ומתפתחת רגישות מוגברת המאופיינת בקשיי נשימה, גרד או נפיחת יש להושיב את הנפגע ולחייג למד"א בטלפון חירום 101.
  5. במקרה של חדירת גץ אש לעין יש לשטוף אותה במהירות במים ולהעביר את הנפגע למתקן רפואי קרוב.
  6. יש להקפיד על הימצאות תיק עזרה ראשונה תקני של מגן דוד אדום בכל מסיבת פורים ובכל אירוע המוני.
  7. בכל מקרה חירום רפואי, יש להזעיק במהירות האפשרית את צוותי מד"א בטלפון חירום 101 ולהישמע להנחיות הפאראמדיקים במוקד עד להגעת צוותי מד"א למקום.

חובה לדעת:

בשום אופן אין בהנחיות המפורטות אלו להקנות סמכויות טיפול או אבחון מעבר לידיעותיך בהגשת עזרה ראשונה. הנחיות אלו אינן באות להחליף את פעולות ההצלה באופן מקצועי. בכל מקרה מומלץ לפנות לייעוץ רפואי מקצועי.

חשוב לעבור קורס עזרה ראשונה והחייאה במסגרת מגן דוד אדום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*