פאנל של ארגוני הקבלנים: על הקריסה של חברות הביצוע

פאנל של ארגוני הקבלנים: על הקריסה של חברות הביצוע

"מאז קריסת חברת הבנייה חפציבה קרסו לפחות 15 חברות ביצוע גדולות ועוד הרבה חברות ביצוע קטנות שאף אחד לא 'סופר' אותן". כך עולה מפאנל בהנחיית מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה ,שלומי בן עזרי,  שהתקיים במסגרת כנס שאורגן על ידי ארגוני הקבלנים של אשדוד, רחובות וחולון.

לדברי המנכ"ל בן עזרי, בפאנל בהשתתפות צחי לנדאו הבעלים של הביצוע צ. לנדאו שקרסה, מנכ"ל דני סיבוס, רונן גינצבורג ושמאי המקרקעין ירון ספקטור עלו מספר סיבות לקריסה ההמונית של חברות הביצוע.

שלומי בן עזרי מנכ"ל הקבלנים באשדוד: "מוסר התשלומים ירוד של מזמיני עבודה ציבוריים של מדינת ישראל וגופי הסמך שלהם כמו חברות ממשלתיות, היא אחת הסיבות העיקריות לקריסה. מדובר בפרויקטים בסדר גודל של עשרות ומאות מיליוני שקלים וכאשר מזמיני העבודה מבקשים תוספות, בהרבה מקרים התשלום עבור אותן תוספות משולם רק בסיום העבודה. מה שמצריך מהקבלנים לממן עליות של עשרות מיליוני שקלים עד שהן משולמות בפועל בשיטת שוטף פלוס 'נראה'..".

"על פי משתתפי הפאנל, סיבה נוספת היא התחרות הקשה בין חברות הביצוע שכדי לשרוד הן מגישות הצעות בעלות אחוזי רווח נמוכים. נוסיף לזה את עלויות שכר העבודה ב-10 השנים האחרונות  שכמעט והכפילו עצמן ואת מדד תשומות חומרי הבנייה שאינו משקף באופן ריאלי את ההתייקרויות בתשומות העבודה".

בן עזרי מציין כי חברי הפאנל סימנו כסיבה נוספת את העובדה שבוקר אחד בנקאי יכול לקום על 'רגל שמאל' ומחליט לערוך שינוי בתזרים המזומנים של חברת הבנייה ומכאן הדרך לקריסה קצרה".

שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה: "במהלך 10 השנים האחרונות קרסו בין 15 ל-20 חברות ביצוע גדולות ועוד הרבה חברות ביצוע קטנות.  באשדוד פועלת חברת ביצוע גדולה אחת, מנרב, שהיא חברה יציבה אולי גם בגלל שהיא עוסקת גם ביזמות ולא רק בביצוע פרויקטים עבור יזמים אחרים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*