ענף הבנייה באשדוד מצא פתרונות יצירתיים להתגבר על מגבלות הסגר

ענף הבנייה באשדוד מצא פתרונות יצירתיים להתגבר על מגבלות הסגר

"לאחר שבועות מטלטלים, ענף הבנייה באשדוד מתחיל להתייצב ופועל כמעט במתכונת רגילה מינוס", כך אומרים עו"ד ורד צרפתי- זבולון, יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד וסגנית נשיא התאחדות בוני הארץ ושלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה. צרפתי ובן עזרי: "ב-10 הימים האחרונים עשינו כל מה שניתן מול רשויות הביטחון ומול השגרירות הסינית כדי לשמור על כך שפועלי הבניין ימשיכו בעבודתם".

לדבריהם בשבועות האחרונים ראשי הארגון המקומי וההתאחדות הארצית, עסקו יום וליל בהסדרת היתרי כניסה לפועלים פלסטינאים ובמטרה  למנוע מהרשות הפלסטינית לשכנע הפועלים לחזור לבתיהם.

שלומי בן עזרי, מנכ"ל הארגון: "ערב ההכרזה על הסגר, סיכמנו עם גורמי הביטחון, שהפועלים יקבלו אישור שהייה זמני ולא יצטרכו לחזור ליהודה ושומרון ולעזה. הודענו לפועלים  שיש להם שתי אפשרויות: להישאר בבתיהם ולא להתפרנס כי לא יוכלו להיכנס לארץ עד להודעה חדשה, או לנצל את יום העבודה האחרון על מנת להצטייד לשהייה ארוכה בארץ. מרביתם חשבו על פרנסת משפחותיהם, ארזו מזוודות והתייצבו באתרי הבנייה בעיר".

לדבריו, על פי הסידור, קבלני בניין רשומים שהם חברי ארגון הקבלנים, ישכנו את הפועלים הפלסטינים בקרוואנים באתרי הבנייה ובדירות סמוכות. הקבלנים אחראים לכך שהפועלים ישהו רק במקומות הלינה ובאתרים ויוסעו בצורה מסודרת על פי הצורך.

בן עזרי: "כל קבלן בארגון מינה ממונה ביטחון שתפקידו לדאוג שהפועלים ישהו רק במקומות הלינה שלהם ובאתרי הבנייה ולא יסתובבו ברחבי העיר. באתרי הבנייה ישמרו על בריאותם ויתנהלו בהתאם להנחיות מרחק העבודה בין פועל לפועל. הפועלים ייבדקו בכל בוקר בכניסה לכל אתר כדי לוודא שאין להם חום, יצוידו בכפפות ובמסכות".

במקביל לסוגיית שמירת רצף העבודה של הפועלים הפלסטינים באתרים, הארגון וההתאחדות פעלו מול השגרירות הסינית שקראה לכל פועלי הבניין הסינים לעזוב את אתרי הבנייה. סוכם עם השגרירות שהפועלים הסינים המתגוררים בארץ יגיעו לעבודה כרגיל כאשר הקבלנים החברים בארגון הקבלנים, מתחייבים לדאוג  לבריאותם באתרי הבנייה.

עו"ד ורד צרפתי זבולון יו"ר הארגון: "בשבועות האחרונים מיקדנו את כל המאמצים שלנו על מנת לאפשר ככל האפשר, רצף עבודה באתרי הבנייה במטרה להמשיך ולעבוד בלוחות הזמנים שנקבעו לביצוע כל שלבי הבנייה. לשמחתי מאמצים אלה נשאו פרי. המטרות אומנם לא הושגו במלואן אך בהחלט היינו בכוון הנכון וצמצמנו את הנזקים הכלכליים ככל האפשר. החרגת ענף הבניה הנה משימה לאומית להשאיר את אחד ממנועי הכלכלה שלנו עם "מנוע פועל" וגם אם מדובר ב"הילוך נמוך". ענף הבניה נקרא לדגל לשמור על כלכלת ישראל ואנו עומדים במשימה זו בכבוד".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*